Feedback gevraagd

1
Graag krijg ik wat feedback op mijn webshop:

de winkel bestaat inmiddels al 3 jaar, en omzet loopt prima alleen denk ik zelf aan een restyle, heb zelf het idee dat er wat mist, maar kom er zelf niet achter wat. 
1 ding wat ik zelf wel mis is de persoonlijke touch, klanten zien graag een foto of een over ons hoekje met info, dat gaat er ook komen op korte termijn.
Ook het blokje: voor 16 uur besteld is morgen geleverd wil ik gaan toevoegen. 

- ben bezig met nieuwe productfoto's en watermerken bij veel producten dus kan zijn dat er wat foto's missen

het gaat om:

www.aquariumproduct.nl  

Re: Feedback gevraagd

2
Goed dat je je webwinkel wilt verbeteren aan de hand van wat feedback. Hier in ieder geval wat opmerkingen die je hopelijk verder helpen.

Ik zou zeker meer tekst toevoegen. Hiermee maak je het al snel persoonlijker, informatiever en het is (mits relevant) ook nog eens goed voor SEO doeleinden.

Een Over ons pagina zou ik ook zeker toevoegen. De recensies zou ik nadrukkelijker aanwezig laten zijn.

Een goede introductietekst op je homepage helpt ook. Bedenk wat een potentiële klant interessant vind om te lezen en benadruk waarom zij juist bij jou zouden moeten kopen.

Verder kwam ik een product tegen zonder afbeelding. Dat kan echt niet.

Een mooie afbeelding van een aquarium in de header maakt je site nog wat aansprekender.

Verzenden
  • Bestelde producten worden indien voorradig, binnen 1 tot 5 werkdagen afgeleverd.
Dit is niet specifiek genoeg. Daarbij is dit zeker niet snel.


Succes met het verbeteren van je webwinkel.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback gevraagd

3
Dag Tim,

Leuke webshop! Goed om te horen dat je al meer dan 3 jaar bestaat.

Mijn persoonlijke voorkeur zou uit gaan naar een complete restyle zoals jij ook zelf schrijft.

Voor nu;
- De header van jou pagina komt erg druk op mij over dit komt mede door alle betaalmogelijkheden. Ik zie dat deze ook al in de footer staan.
Mijn mening is dan ook om deze in de footer te laten zien en weg te halen uit de header. 

- De url links op jou website kunnen ook verbeterd worden. 
Wanneer ik op ''aquarium inrichting'' klik zie ik het volgende in de link staan; /c-2146303/aquarium-inrichting/
Ik weet niet op welke software jou webshop draait maar wellicht kun je proberen ''c-2146303'' weg te halen bij alle links?

- Ik mis een pakkende homepage. Wanneer ik op jou website terecht kom grijpt vooral de drukke header mijn aandacht, maar niet de producten of eventuele aanbiedingen.

- De afbeelding slider die je op de homepagina hebt staan, is erg onduidelijk naar mijn mening. Wellicht dat je hier nieuwe afbeeldingen voor kunt (laten) maken?

En als laatste; misschien in de toekomst eens kijken naar een nieuw logo? Wanneer ik dit logo zie, denk ik niet meteen aan aquarium producten. (Zonder de tekst te lezen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! In ieder geval heel veel succes met je webshop!

Re: Feedback gevraagd

4
Hi Tim,

Hier ook even wat korte punten:
- Op de eerste vouw van de homepagina producten/categorieën plaatsen in plaats van tekst. Men komt immers om te bestellen.
- Wazige foto's in je slider.
- Verouderde lay-out (niet dat dit direct negatief is).
- Links SEO-vriendelijk maken.
- Te vaak klikken voordat je eindelijk producten ziet.
- Je hebt 2 Google Analytics-codes erin verwerkt.
- Probeer eens een one-page checkout ipv 4 pagina's als afrekenproces.
- In plaats van de betaallogo's in de header, kun je er ook voor kiezen om je USP's daar te vermelden. Dus waarom men voor jou moet kiezen. Dat mis ik nu een beetje.

Heel veel succes!

Groet,
Mike
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback gevraagd

5
Hartelijk dank voor de feedback tot nu toe! 

Ik heb er echt wat aan! 

Ik heb het logo trouwens net laten ontwerpen, ik heb bewust gekozen om iets te nemen wat echt oogt als een logo met een licht retro inslag, en niet het geeikte logo met een visje e.d. wat de meeste concullega's wel hebben. Ik vind dat een logo het ook goed moet doen op t- shirts, banners en posters en ik denk dat dit logo dat voor mij gaat doen. Het is wat anders gedacht maar ik ben van plan een compleet nieuwe header te gaan ontwerpen om dit logo heen, clean en voorzien van mijn USP's . In ieder geval komt er een gelikte afbeelding met mijn usp's op de frontpage te staan als ik besluit mijn header clean te houden. Verder ben ik van plan een foto toe te voegen van mijzelf op de frontpage met de gemiddelde klantbeoordeling. Dat is een 9.6 maar komt er niet echt uit zo.. Heeft ook met de ondersteuning van mijnwebwinkel met de tool van webwinkelkeur te maken, deze is niet dynamisch zoals het wel zou moeten. Dus hier moet ik wat op verzinnen. 
Over ons pagina komt er sowieso zsm. 
  • Lay out is wat gedateerd, daar ben ik het zelf ook wel over eens, ik wil die ook compleet gaan aanpakken en doorpakken naar hedendaagse maatstaven. voordeel is dat de concurrentie ook zwaar achterloopt, voordeel voor mij is dat ik dus onderscheidend kan zijn in look en feel. 
  • 1 page checkout ben ik zelf enorm voorstander van, echter ondersteund mww dit niet, of ik kijk eroverheen.
  • wazige foto's in de slider is verleden tijd want die slider gaat er helemaal uit
  • 2 codes analytics zou ik niet weten dat regelt iemand anders voor mij. 
  • kliks tot het product wil ik minimaliseren tot 1 of 2, echter is het op deze manier gesorteerd op merk en dat maakt het voor de klant een stuk overzichtelijker. dus vind een klant alsnog sneller wat hij zoekt. ik kan ook 14 merken opvoerpompen op 1 hoop gooien, scheelt weer een subpagina maar maakt het er niet overzichtelijker op. concurenten doen dit wel, ik bewust niet. ik weet dat dit wel nadelig is tbv mijn seo
  • links seo vriendelijk maken door de rare getal reeksen te verwijderen: ik weet niet of dit kan, ik zie dit bij meer webwinkels die gehost zijn door mww, ik ga er naar laten kijken. 
  • Levertijd 1-5 dagen is idd nog uit het beginstadium, tegenwoordig hebben we veel meer op voorraad dus gaat dat een stuk sneller, levertijden zijn ook per product aangegeven en de actuele voorraad is zichtbaar. 
  • er komt ook op de FP een afbeelding van een mooi aquarium. 

Re: Feedback gevraagd

11
WebwinkelMeerwaarde schreef:Ziet er alweer een stuk beter uit.

Pas op met het benoemen van klant voordelen in de slider. Bezoekers zien daardoor niet alle voorwaarden.
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, verklaar je nader svp

Re: Feedback gevraagd

12
Edit:
WebwinkelMeerwaarde schreef:Pas op met het benoemen van klant voordelen in de slider. Bezoekers zien daardoor niet alle voorwaarden.
Voorwaarden had voordelen moeten zijn.
---

Voor de zekerheid toch nog de uitleg:

Op je homepage wordt een slider getoond, met daarin verschillende afbeeldingen die worden geroteerd. Deze afbeeldingen bevatten ook tekst.
Teksten die ik zag:
Klanten beoordelen ons met een...
Snelle levering en lage prijzen
specialist in...
official dealer...

Met deze uitingen probeer je je bezoekers te overtuigen dat ze bij jou moeten zijn. Maar bezoekers zien een afbeelding tegelijk. Dat betekent dat ze maar een van deze klantvoordelen zien. Maak je niet de illusie dat bezoekers keurig wachten totdat ze de hele slider hebben gezien. Ze missen op die manier dus misschien net het klantvoordeel dat hen zal overtuigen.

Hoop dat het zo duidelijker is. :D
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Feedback gevraagd

13
haha ok ja nu kan ik je volgen, 

ja dat realiseer me ook dat niet iedere klant iedere slider ziet, maar dat vind ik verder prima hoor.

USP komen sowieso nog in de header erbij straks.