21 september 2016
Heel in het kort:
- Te veel wit, dus komt wat saai over, ook je sliders zijn vrij eenvoudig. Misschien kun je wat met fotobewerking, of besteed het uit, zo duur hoeft dat niet te zijn.
- Navigatie naar producten is een warboel, vind het zelf niet prettig werken.
- Product foto's, veel te klein, een groot aantal is niet eens te zien wat voor soort product het is.
- Het kopje retourneren, vooral wbt defecte artikelen is juridisch niet kloppend. Dit is een soort garantie tot aan de deur. Tevens mag retail verpakking geopend worden, het product mag immers getest worden en dus gecontroleerd worden op schade en functioneren.
- Prijzen, ik vermoed dat je aan dropshipping doet, de prijzen zijn allesbehalve concurrerend, je bent dus met andere woorden zeer duur, zeker voor de consument die maar 1 artikel wenst te bestellen.
- Het lukte mij niet om een bestelling te plaatsen (fictief), ik kreeg een foutmelding.
- De bestelprocedure is ook veel te lang, maar liefst 5 stappen eer je een bestelling zou (kunnen) afronden. Tevens stoorde het mij dat ik verplicht was een telefoonnummer verplicht achter te laten. Voor jou misschien handig, maar wil de klant dit wel? Die vind vaak een email bevestiging voldoende.
- Als laatste toch een belangrijke tip. Ik denk dat diverse forumleden wel weten bij welke leverancier je deze artikelen besteld, dat is namelijk wel te zien aan de foto's die je gebruikt. Heb je schriftelijk toestemming gekregen van de leverancier om zijn foto's te mogen gebruiken / publiceren op je webwinkel? Zo niet, regel dit, dat voorkomt problemen.
Verder succes, maar er is nog heel veel te doen...