Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Nieuwe frontend

11 december 2016

Zojuist is onze nieuwe frontend gelanceerd. Zelf hebben we ook meteen al verbeterpunten, maar toch was ik erg benieuwd naar jullie mening. Ook zou ik het heel fijn vinden als iemand een suggestie heeft waarom dat vergrootglas bij de zoekfunctie niet werkt op de mobiel. Daar heb ik namelijk echt geen flauw idee van.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Nieuwe frontend

11 december 2016

Hier krijg ik alleen een wit scherm...
(iPad)

Meer mensen die dat hebben?
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nieuwe frontend

11 december 2016

Zat per ongeluk iets fout te doen :p

Nu werkt het wel weer. Was bedoeling in 'sandbox' te testen, maar mijn test deed ik per ongeluk in live omgeving. Was een bug aan het fixen met afleverpunten. Het goede nieuws is, de bug is wel gefixt. De website lag er +/- 10 minuten uit :(
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Nieuwe frontend

11 december 2016

Ziet er inderdaad lekker fris uit! ;-)

Ook een nieuwe naam? (Of is je shop overgenomen door Jan?) ;-)

Wat bedoel je met een zoekfunctie?
Als ik de site laad, krijg ik eerst 'FL' te zijn en daarna het vergrootglas voor de zoekfunctie, bedoel je dat?

In het winkelmandje krijg ik een foutmelding als ik op de link naar de algemene voorwaarden druk.

Verder mis ik IDEAL als betaalmiddel, terwijl deze wel in je footer als betaaloptie staat!

Op welk systeem draai je nu?
Ziet er iniedergeval goed uit en hopelijk ook een positieve invloed op de omzet! ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nieuwe frontend

12 december 2016

Als je af gaat rekenen zul je de betaalopties beter begrijpen. Die zijn dynamisch en op basis van wat je invult. Het doel is om alles zo simpel mogelijk te houden in de checkout. Vandaar dat je slechts een paar dingen in hoeft te vullen en de rest automatisch aangevuld wordt. Als je een Nederlandse postcode invult, zal het systeem meteen herkennen dat je een Nederlander bent en dus ook de betaalopties voor een Nederlander instellen enzovoorts.

Shop is niet overgenomen, wel nieuwe naam. Dat heeft alles te maken met het feit, dat 'Online dierenspeciaalzaak' natuurlijk bij niemand blijft hangen als naam. Onmogelijk om branding te doen zonder een merknaam die iemand kan onthouden. Dus was nodig.

De zoekfunctie op mobiel doet het wel, maar het vergrootglas aanklikken werkt niet op de mobiel. Ik heb geen idee waarom.

Algemene voorwaarden linkje doet het nu wel! Die was inderdaad 'kapot' en is natuurlijk wel vrij belangrijk...

De webshop is volledig zelf geprogrammeerd.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Nieuwe frontend

12 december 2016

Mooi dat de shop weer werkt.
Moest ook meteen aan Jan denken...

Ziet er fris en strak uit.

In het logo staat de tekst wel vrij dicht op elkaar. (Tim's en Online...)

De bestsellers lijken allemaal een net iets andere lay out te hebben (op de homepage), waardoor een beetje onrust ontstaat in het beeld.
Wanneer uw product niet aan de verwachtingen voldoet kunt u dit binnen 10 werkdagen als retour aanmelden.
Waarom een afwijkende retourtermijn (ipv 14 dagen)?

Zijn met de nieuwe frontend ook bestaande categorie teksten weggevallen? Of had je die (nog) niet?

Je zou de klantvoordelen nog duidelijk kunnen tonen op de homepage.

Verder zou ik een Over ons pagina toevoegen.

Ook kan ik de algemene voorwaarden niet terugvinden.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nieuwe frontend

13 december 2016

Logo is een 'overgangslogo'. Die is niet definitief en gaat nog gewijzigd worden. Bestsellers moet inderdaad nog onderhanden genomen worden, samen met meer punten. We zitten nu op details... Beginnen bij Checkout en werken zo terug tot we weer bij Home uitkomen.

Retourtermijn is bewust gekozen voor 10 werkdagen. Dan heeft de klant tijdens feestdagen net iets langer de tijd. Dat vinden wij klantvriendelijker. Teksten bij categoriën zijn inderdaad weg en komen waarschijnlijk niet meer terug. We willen de focus echt op de producten zelf en daar de informatie zo uitgebreid mogelijk. SEO op categorie pagina's hebben wij een broertje dood aan.

Algemene voorwaarden staat nu ook onderaan de website een link naar.

De andere suggesties zijn ook fijn, maar doen we ook niet.

Het is vooral nog erg hinderlijk, dat de zoek knop niet goed functioneert. Als iemand daar suggesties voor heeft, zou ik heel blij zijn. De website werkt met Bootstrap 3.x Misschien dat dit helpt?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Nieuwe frontend

13 december 2016

Toch fijn dat je/jullie aan mij dachten :D
Als je binnenkort ook start met video's zoals Macrovet doe je écht mee :wink:

Tim's heeft nu ook een aantal maanden een nieuwe design; ook strakker. Ik zie wel dat jij tegen dezelfde punten aanloopt; waar laat je belangrijke info als verzendkosten, dagen voor verzending en bijvoorbeeld je retourbeleid? het past/staat niet in de kop..

Je mailadres zou ik veranderen, geen hi@

Firefox maakt trouwens dit ervan:

Afbeelding
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Nieuwe frontend

13 december 2016

10 werkdagen lijkt me helemaal niet vriendelijker voor de klant. Gewoon 14 dagen en niet moeilijk doen als ze op de 16de dag reageren is veel vriendelijker.
De algemene voorwaarden komen in een pdf. Weet niet of dat zomaar mag? Soms wordt een pdf zo snel gedownload dat men het niet door heeft en hij opent niet altijd automatisch. Dan kunnen ze dus zeggen dat ze de voorwaarden niet kunnen lezen. Aanbieden als pdf is wel handig maar zou ze ook gewoon te lezen geven op een pagina.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Nieuwe frontend

31 december 2016

Toch fijn dat je/jullie aan mij dachten :D
Als je binnenkort ook start met video's zoals Macrovet doe je écht mee :wink:

Tim's heeft nu ook een aantal maanden een nieuwe design; ook strakker. Ik zie wel dat jij tegen dezelfde punten aanloopt; waar laat je belangrijke info als verzendkosten, dagen voor verzending en bijvoorbeeld je retourbeleid? het past/staat niet in de kop..

Je mailadres zou ik veranderen, geen hi@

Firefox maakt trouwens dit ervan:

Afbeelding
Ik was van de tablet landscape lay-out inderdaad goed geschrokken. Desktop conversie is met nieuwe frontend meteen omhoog geschoten, maar tablet en mobile bleven achter. Nu veel verbetert. Gisteren zelfs op tablet een hogere conversie gehaald dan desktop. Net nog een enkele aanpassing op mobile gedaan. We zijn er nog niet, maar het is nu als het goed is een stuk beter. ;-)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht