Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ruud27
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 december 2016

Is mijn plan uitvoerbaar?

12 december 2016

Geachte leden,
Heb een plan en wil graag weten wat de andere leden hier ervan vinden.
1.Ik vraag een Kvk-nummer en Btw nummer aan om een webwinkel te kunnen starten.
2.Kan dan artikelen kopen bij groothandels. en maak een start met de webwinkel te vullen.En wil dan eerst beginnen met dropshipping.
3 Heb al een reis-site en bij elke boeking krijg ik een vergoeding,wil op Facebook adverteren om mijn site te gebruiken en als beloning de eerste 100 ste boekers een beloning te geven,ik dacht aan een smiley sleutel hanger.En dan een eigen vistekaartje meesturen met de inmiddels online staande webwinkel.
4. Als het allemaal zou lukken dan wil ik hier nog meer leden vragen of ik hun viste kaartje zou mee mogen sturen voor bv. 5,oo Euro per 100 kaartjes,dit om de kosten voor mij te drukken.
5 Wil  ook eigenlijk de 100 enveloppen in 1 keer  versturen bij een nog te zoeken verzendbedrijf.(Dit lijkt mij voordeliger)Dan moeten de mensen die geboekt hebben wel hun adres sturen naar mij.

Ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken!
met vriendelijke groet
Ruud


graag reacties op dit plan!
vast bedankt!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Is mijn plan uitvoerbaar?

12 december 2016

Slecht plan.
Beter is dan om te zorgen dat je een nieuwsbrief maakt en laat mensen lid worden daarvan. Geef de sleutelhanger als bonus als ze lid worden en je hebt de adressen en e-mails. Dan kun je altijd reclame sturen zolang ze lid zijn.
En 100 is wel erg weinig....
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Is mijn plan uitvoerbaar?

12 december 2016

ik vind je plan nog wel erg vaag en algemeen, het is gewoon geen plan te noemen...

Ik zou eerst eens kijken waar je je precies op wil richten, onderzoek naar concurrentie, je plan is 'een webwinkel, dropshipping'- en dan heb je nog wat marketingplannetjes waaronder een smiley sleutelhanger. Dat is dan weer erg specifiek, geen idee hoe je die bedacht hebt maar betwijfel of er veel mensen op een smiley sleutelhanger zitten te wachten....  Daarmee lijkt het me dat je het al helemaal voor je ziet...terwijl je eigenlijk nog maar heel weinig concreets hebt aan plannen.

Een webwinkel opzetten, ook met dropshipping, is natuurlijk echt wel heel iets anders dan een reissite met reisreclames hebben....zet eerst op een rij wat je zou willen, hoe ga je de webwinkel inrichten, wat voor producten wat kost dit, hoeveel geld heb je nodig voor investering. ben je goed in zelf de website bouwen/opzetten, hoe gaan bezoekers je vinden, is er enige kans om hier winst mee te maken, hoeveel tijd gaat het je kosten, wat voeg jij toe dat anderen niet hebben, etc....