Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

2
Ik zou beginnen met het hoofdmenu wat duidelijker te maken. Dat zou al kunnen door alle overige elementen wat kleiner te maken. Vooral de productfoto's op de homepage en de voordelen. Doordat veel elementen aardig groot worden weergegeven, krijgt het hoofdmenu te weinig aandacht (springt niet duidelijk genoeg in beeld). Terwijl het hoofdmenu juist tot de belangrijkste elementen van een website / webshop behoort. Je wilt namelijk dat mensen in de shop zo makkelijk mogelijk en zo snel mogelijk kunnen vinden wat ze zoeken.

Waar zou je specifiek feedback over willen hebben, wat is het belangrijkste voor jou, wat is prioriteit 1? Gewoon, algemene indruk en gebruiksvriendelijkheid?
James Hardenberg, SEO specialist

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

3
Goedemorgen

De shop oogt op zicht best mooi en lekker duidelijk
Wat me opvalt is dat de shop nog niet helemaal goed is vertaald, komt hier en daar nog Engelse vertalingen tegen
Tevens zou ik je aanraden een SSL certificaat te nemen
De footer zou ik beter vullen en misschien aanlaten sluiten op je boxed versie van je webshop

succes
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

4
Bedankt voor jullie feedback alvast.

@James wat bedoel je met het menu duidelijker te maken?

Ik wil vooral feedback om zoveel mogelijk conversie te behalen. Wat kan ik nog verbeteren?

@wallgrind
Het SSL certificaat ga ik nemen en de engelse vertalingen die er nog niet zijn komt ook in orde.
Wat bedoel je met de footer nog extra te vullen? Wat kan ik er nog bijzetten?
TDB
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

5
TDB schreef: Bedankt voor jullie feedback alvast.

@James wat bedoel je met het menu duidelijker te maken?

Ik wil vooral feedback om zoveel mogelijk conversie te behalen. Wat kan ik nog verbeteren?
Hierbij mijn uitleg/visie:

Het hoofdmenu is eigenlijk ook van invloed op de conversie: een slechte gebruikerservaring is schadelijk voor de conversie. Ik heb het issue in mijn vorige antwoord toegelicht. Maar je wilt vooral feedback om zoveel mogelijk conversie te behalen en je vraagt je af wat je kan verbeteren. Het antwoord is: dit moet blijken uit een test. Je kan de conversie pas verbeteren als je weet wát je moet verbeteren. En dit merk je pas wanneer je een test draait en de uitslag bekend is. 

Het op gevoel aanbrengen van verbeteringen in de hoop de conversie te verbeteren, doet niets. Je hebt data nodig om beslissingen op te nemen. Dus: wat is de conversie op dit moment, wat is een realistisch doel om naartoe te werken en wanneer weet ik of ik dit doel behaald heb (dus: wanneer weet ik of ik mijn conversiedoel heb behaald). Want als je op een pagina zomaar element A verwijderd of verplaatst, dan is niet bekend of bezoekers daardwerkelijk meer gaan bestellen. Conversie verbeteren gaat dus vooral om data genereren en op basis daarvan, waardevolle inzichten opdoen en verbeteringen aanbrengen. Conversiebesluiten nemen op basis van harde feiten.

De conversietest kan je het beste runnen met Adwords. Waarom: het moet een test worden tussen pagina A (huidig) en pagina B (met een kleine aanpassing om te testen). Als je Adwords gebruikt kan je precies hetzelfde soort bezoekers naar pagina A en B sturen (gelijke zoekopdracht dus gelijke kwaliteit). Met veel andere testtechnieken is dit lastiger. Adwords biedt direct inzicht in hoe goed de conversie op een pagina is, na afloop van de test. Het verhogen van de conversie begint met Adwords. 
James Hardenberg, SEO specialist

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

6
Mijn webwinkel is nog niet zo lang actief. het aantal bezoekers per dag is nog heel laag. Over het conversiepercentage heb ik (aangezien de lage bezoekersaantallen) niet te klagen. Zit gemiddeld net boven 1%

Sinds enkele dagen heb ik plots wel een verdubbeling van bezoekers. Ik vraag me af of dit een (google)bot is of dat dit werkelijke bezoekers zijn. Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan zien in analytics?
TDB

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

7
Ik dacht dat google zijn eigen robots niet meenam in de statistieken maar er zijn inderdaad wel andere bots.
Je kan in ieder geval bij de 'Instellingen voor dataweergave' het vinkje zetten bij 'Alle hits van bekende bots en spiders uitsluiten' dan ben je de meeste kwijt maar dat werkt niet met terugwerkende kracht op de data.
Kijk voor waar de bezoekers vandaan komen bij acquisitie, alle verkeer, bron/medium. Dan is ook meestal wel duidelijk als er iets vreemds bij staat.

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

9
Nieuwsgierig geworden ging ik even kijken.

Ziet er leuk en fris uit!

Deze dingen vielen mij op:
  • nieuws: 18 januari was winnie de poeh dag = nu in juni oud nieuws?
  • Copyright © 2016 SmartphoneHoesjes4u, is nu 2017 .... wordt de winkel wel bijgewerkt denk ik dan ...
  • Beschikbaarheid: Tijdelijk uitverkocht!
stel ik wil het product heel graag en ben bereid te wachten, dan zou ik willen dat ik mijn mailadres kon achterlaten. En een mail ontvang wanneer het er weer is.
(hmm dit idee zou ik eigenlijk ook in mijn shop moeten toepassen...)
Ik heb zelf ergens in een woocommerce instelling staan, dat uitverkochte producten niet in het shop-overzicht getoond worden, maar dat is mijn keuze.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

10
dag Schaap,

Bedankt voor je Feedback. het aantal bezoekers per dag is niet gestegen. Dat is ongeveer hetzelfde gebleven. Het zijn wel goeie bezoekers.
Mijn bouncepercentage is 6% en mijn conversiepercentage is 2,53%. Wat deze cijfers betreft heb ik zeker geen klagen.

De punten die je zegt zijn waar. De webshop is wel degelijk actief. Er komen steeds meer producten bij. Wat de blog betreft klopt het dat ik momenteel al even
geen artikel geschreven heb. Hier moet ik meer werk van maken. Ook copyright 2016 is ondertussen aangepast. Was volledig terecht.

Omdat de shop nog relatief nieuw is heb ik er voor gekozen om producten die uitverkocht zijn nog te laten staan. Zo zien potentiële kopers dat er wel degelijk koper
op de site zijn en dat werkt naar vertrouwen toe. Het werkt wel moet ik zeggen.

De Add to wishlist staat er inderdaad dubbel op. Dit moet een fout in de plugin of het thema zijn dat ik momenteel nog niet gevonden heb. moest er iemand suggesties hebben
waar ik dat kan vinden.

Bij categorie staan inderdaad geen foto's. Dat is een goeie tip. Wat zouden jullie daar van foto's plaatsen? Een foto van de telefoon of van een hoesje?
TDB

Re: Eerlijke feedback voor webwinkel voor tieners

11
Ziet er op zich goed uit.

Wel geeft de homepage een wat onrustig beeld door:
Veel afwisseling in kleurgebruik
Niet alle knoppen op zelfde lijn
Afwisseling in "verder lezen" en "in winkelmand"

Ik zie trouwens niet de meerwaarde in het tonen van alle kleurvarianten van hetzelfde product op de homepage.

Verder valt op dat de chat niet online is, terwijl de klantenservice nog gewoon open zou moeten zijn.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop