Bedankt voor jullie feedback alvast.
@James wat bedoel je met het menu duidelijker te maken?
Ik wil vooral feedback om zoveel mogelijk conversie te behalen. Wat kan ik nog verbeteren?
Hierbij mijn uitleg/visie:
Het hoofdmenu is eigenlijk ook van invloed op de conversie: een slechte gebruikerservaring is schadelijk voor de conversie. Ik heb het issue in mijn vorige antwoord toegelicht. Maar je wilt vooral feedback om zoveel mogelijk conversie te behalen en je vraagt je af wat je kan verbeteren. Het antwoord is: dit moet blijken uit een test. Je kan de conversie pas verbeteren als je weet wát je moet verbeteren. En dit merk je pas wanneer je een test draait en de uitslag bekend is.
Het op gevoel aanbrengen van verbeteringen in de hoop de conversie te verbeteren, doet niets. Je hebt data nodig om beslissingen op te nemen. Dus: wat is de conversie op dit moment, wat is een realistisch doel om naartoe te werken en wanneer weet ik of ik dit doel behaald heb (dus: wanneer weet ik of ik mijn conversiedoel heb behaald). Want als je op een pagina zomaar element A verwijderd of verplaatst, dan is niet bekend of bezoekers daardwerkelijk meer gaan bestellen. Conversie verbeteren gaat dus vooral om data genereren en op basis daarvan, waardevolle inzichten opdoen en verbeteringen aanbrengen. Conversiebesluiten nemen op basis van harde feiten.
De conversietest kan je het beste runnen met Adwords. Waarom: het moet een test worden tussen pagina A (huidig) en pagina B (met een kleine aanpassing om te testen). Als je Adwords gebruikt kan je precies hetzelfde soort bezoekers naar pagina A en B sturen (gelijke zoekopdracht dus gelijke kwaliteit). Met veel andere testtechnieken is dit lastiger. Adwords biedt direct inzicht in hoe goed de conversie op een pagina is, na afloop van de test. Het verhogen van de conversie begint met Adwords.