Dan krijg ik in ieder geval een beeld van de mensen
die sieraden kopen, het is geen uitgebreide
enquete, maar ik haal er veel nuttige informatie uit!
Ja inderdaad, denk niet dat je hier veel bruikbare informatie mee gaat inwinnen. Het is geen representatief onderzoek (te weinig data). Denk ook dat deze doelgroep extreem breed is en dat de antwoorden zeer uiteenlopend zullen zijn. Als je dit zou doen, start dan met een niche (bijv: xxx armbanden, dat maakt het onderzoek al veel gerichter/specifieker, dus krijg je ook specifieke informatie uit).
Maar beter nog, zou eerder op hoger niveau gaan kijken; welke organisatie heeft er
marktonderzoeksinfo over sieradenkopers, vraag bij KvK, anders? Doelgroeponderzoek kan je ook doen terwijl je je webshop runt. Benader de mensen die van je gekocht hebben en beloon ze voor het verstrekken van informatie. Zou eerder
marktonderzoek doen; wie zijn de spelers in deze markt en hoe maak ik een goede kans, hoe zorg ik dat ik niet de zoveelste webshop ben die hetzelfde doet, zodat de kans op kopers, hoger is? Kan ik misschien een niche pakken en die domineren? En bij bekendheid verder uitbreiden? Dit zijn slechts een paar gedachten.