16 mei 2017
Ik zou de producten eerst willen kennen vooraleer ik tot aankoop overga. Soms gok ik er op, maar ben van de zekerheid en koop dan ook vaak op basis van ervaring. Als je mij een tester zou aanbieden, zodat ik het product gratis of voor een heel zacht (klein) prijsje eerst zou kunnen uitproberen, dan zou ik ervoor gaan. Bevalt die tester mij dan vervolgens helemaal prima, dan koop ik meteen je hele winkel leeg (lol), omdat ik PRECIES weet wat ik kan verwachten.
Misschien van de producten waar jij het liefst conversie op wilt en de grootste potentie hebben (veel vraag, weinig aanbod) een tester laten fabriceren of zelf maken (waar mogelijk).
Idee? of niet?
Ik vind ook extreem weinig productinformatie op de productpagina van bijv. de shower gel fizzy lime, zodanig weinig, dat ik op basis daarvan nooit een beslissing zou kunnen nemen.
Verder wordt er niet echt moeite gedaan om mij als klant te overtuigen? (alles oogt heel standaard, heel basic). Waarom zou ik uberhaupt kopen, kan je mij een reden geven of niet? HOE zou jij mij willen overtuigen?
BELIEF optimaliseren (het woord heeft verschillende betekenissen) is zo ongeveer het beste wat je kan doen voor je sales. Hoe meer vertrouwen / resultaten / goede ervaringen (als in: mijn ervaring met jouw shop), hoe beter het gaat knallen. De beste manier: zorg dat iemand resultaat krijgt ALVORENS tot aankoop over te gaan.
James Hardenberg, SEO specialist