Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Robbert_S
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2017

Zou jij hier kopen?

15 mei 2017

Hallo allemaal,

Samen met mijn collega's zijn wij de webwinkel https://greeneasy.nl begonnen.
De webwinkel is sinds februari officieel geopend. We hebben ongeveer 400 bezoekers per week maar helaas maar 1 of 2 sales per week.

Voordat wij gaan investeren in marketing willen wij er zeker van zijn dat er geen dingen meer zijn die een sale in de weg zouden zitten.

Kortom mijn vraag aan jullie:

Wat zou je ervan weerhouden om een aankoop te doen in deze webwinkel https://greeneasy.nl

Alvast bedankt!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Zou jij hier kopen?

15 mei 2017

Bij de verzendkosten staat. Greeneasy berekent in principe € 6,95 per zending
Dat is vrij hoog en schrikt denk af!
Maar bij afrekenen staat er vaste verzendkosten 3,95. Veel beter, dat zou ik even aanpassen op de verzendkosten pagina!
 
Robbert_S
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2017

Re: Zou jij hier kopen?

16 mei 2017

Bij de verzendkosten staat. Greeneasy berekent in principe € 6,95 per zending
Dat is vrij hoog en schrikt denk af!
Maar bij afrekenen staat er vaste verzendkosten 3,95. Veel beter, dat zou ik even aanpassen op de verzendkosten pagina!
Bedankt @PaulG gelijk aangepast
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Zou jij hier kopen?

16 mei 2017

Ik zou de producten eerst willen kennen vooraleer ik tot aankoop overga. Soms gok ik er op, maar ben van de zekerheid en koop dan ook vaak op basis van ervaring. Als je mij een tester zou aanbieden, zodat ik het product gratis of voor een heel zacht (klein) prijsje eerst zou kunnen uitproberen, dan zou ik ervoor gaan. Bevalt die tester mij dan vervolgens helemaal prima, dan koop ik meteen je hele winkel leeg (lol), omdat ik PRECIES weet wat ik kan verwachten.

Misschien van de producten waar jij het liefst conversie op wilt en de grootste potentie hebben (veel vraag, weinig aanbod) een tester laten fabriceren of zelf maken (waar mogelijk).

Idee? of niet?

Ik vind ook extreem weinig productinformatie op de productpagina van bijv. de shower gel fizzy lime, zodanig weinig, dat ik op basis daarvan nooit een beslissing zou kunnen nemen.

Verder wordt er niet echt moeite gedaan om mij als klant te overtuigen? (alles oogt heel standaard, heel basic). Waarom zou ik uberhaupt kopen, kan je mij een reden geven of niet? HOE zou jij mij willen overtuigen?

BELIEF optimaliseren (het woord heeft verschillende betekenissen) is zo ongeveer het beste wat je kan doen voor je sales. Hoe meer vertrouwen / resultaten / goede ervaringen (als in: mijn ervaring met jouw shop), hoe beter het gaat knallen. De beste manier: zorg dat iemand resultaat krijgt ALVORENS tot aankoop over te gaan. 
James Hardenberg, SEO specialist
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Zou jij hier kopen?

28 mei 2017

Wat ik erg mis is....waarom de producten fair trade / Biologisch of Ecologisch zijn.
Bij de producten zie je geen enkel keurmerk of logo hiervan terwijl dit juist jullie onderscheid is en waarom de klant meer voor het artikel zou betalen. Het zou misschien beter zijn om bij elk product ook het logo/label af te beelden en misschien erbij te schrijven wat het keurmerk precies inhoud.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Zou jij hier kopen?

30 mei 2017

Als ik producten online shop, zijn de foto's voor mij erg belangrijk. De afbeeldingen die nu getoond worden, zijn allemaal van een ander formaat en worden vaak op de overzichtspagina "versneden". 
https://greeneasy.nl/categorie/mooi-gezond/
Dat oogt onrustig ... En op de detailpagina https://greeneasy.nl/product/gw-douche- ... e-zeezout/ zie ik een minimale afbeelding.
tip: zorg voor materiaal dat je overal in dezelfde afmetingen hebt, dat oogt prof. (navraag doen bij de leverancier?)

Daarnaast was mijn eerste actie toen ik bij "mooi en gezond" wou kijken, het blok "natuurlijk zacht" nodigt hiertoe uit, om op "natuurlijk zacht' te klikken. Dat werkte niet, toen weer naar links zoeken/kijken, en daar zie ik dan idd de button.
Ik lees toch echt van links naar rechts, en dan moet ik weer terug naar links ...

nog een puntje: "neem dan contact op met onze klantenservice." 
Stel ik heb een probleem, hoe kom ik dan in contact met klantenservice? .... linkje naar .... https://greeneasy.nl/service-contact/ ?

En waarom zou ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief? Wat voor nut heeft het voor mij? Aanbiedingen - nieuwste producten? Korting op eerstvolgende bestelling? Kortom: Wat krijg ik van jou als jij mijn mailadres krijgt?

En als ik even koper "speel" .. heb ik al vrij snel een product te pakken, die ik in no-time 7 euro goedkoper vind bij een andere webshop.... (maar die rekent wel 6,95 verzendkosten okay ...)

Niet om af te kraken allemaal, want het design vind ik echt prachtig!
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
BWim
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 juni 2017
Locatie: België
Contacteer:

Re: Zou jij hier kopen?

07 juni 2017

Hallo,
Wat meer rust zou geven is kiezen voor 1 of 2 lettertypes. Nu zie ik heel wat verschillende wat rommelig overkomt. Qua producten heb je toch al een mooie basis dus dat zit goed.
De tekst: Als je koopt, koop dan duurzaam! zou ik persoonlijk weglaten. Gebruik op de homepage dezelfde kleuren als de banner. Hoe kan ik betalen?  Plaats in de footer ook de logo's van de betaalmethode. Veel succes.
https://www.bercadeau.be Bercadeau - Super leuke cadeau-artikelen
 
Robbert_S
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2017

Re: Zou jij hier kopen?

09 juni 2017

Bedankt voor deze feedback allemaal!
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Zou jij hier kopen?

11 juni 2017

Ik vind het wel een compliment waard dat je eerst de vraag stelt, voordat je begint met marketing. Ik lees ook vaak verhalen op internet, als "ik heb €1000 besteedt aan Adwords, maar ik krijg geen klanten. Hebben jullie tips om mijn webshop te verbeteren?"

Dus bij deze een compliment voor de juiste denkwijze.

Naar mijn inziens een zeer goede vraag: "Voordat wij gaan investeren in marketing willen wij er zeker van zijn dat er geen dingen meer zijn die een sale in de weg zouden zitten"

En als ik zo vrij mag zijn: wees ervan bewust dat wij enkel meningen geven! Een webshop verbeter je niet op basis van meningen, maar op basis van feiten. Cijfers dus. Statistieken! Idee (onderzoeksvraag: krijg ik meer klanten als ik op deze pagina XX doe?) > testen > resultaten (cijfers) > bijsturen. Echter, de ideeen geven je hopelijk wel alvast inspiratie voor welk experiment, welke test, je het eerst gaat doorvoeren.

Vind de vraagstelling ook interessant: zou jij hier kopen? in plaats van hebben jullie tips om mijn webshop te verbeteren. Goede invalshoek.
James Hardenberg, SEO specialist
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Zou jij hier kopen?

03 juli 2017

Waarom kies je ervoor om een grote banner met "het duurzame warenhuis" bovenaan op de pagina te plaatsen?

Is dat wat jouw doelgroep als eerste wil zien? De meeste mensen zien graag populaire producten, of aanbiedingen, etc. Laat bijvoorbeeld een aantal interessante, maar onmiskenbaar duurzame producten zien die de aandacht trekken.

Het valt op dat er verschillende (sub)categorieën aanwezig zijn met weinig tot geen producten. Dit kan een negatieve invloed hebben op de betrouwbaarheid van je webwinkel.


Verder zou het interessant kunnen zijn om meer content toe te voegen over de manier waarop je duurzaam bezig bent, of bepaalde producten(groepen) duurzaam worden gemaakt, etc.