Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

IK ZOEK NAAR KRITIEK

30 augustus 2017

Beste allen,
Ik heb zojuist mijn nieuwe webshop gelanceerd genaamd RoyalTee waarop ik merkkleding verkoop.
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk kritiek op mijn site om hem zo optimaal mogelijk te maken.
Ik sta open voor alle ideeën en meningen!!
www.royal-tee.nl

Met vriendelijke groet,
Robbert
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

30 augustus 2017

Goed om te zien dat je openstaat voor feedback.

Maar hiervoor is het forum deel feedback en ervaringen bedoeld.
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

30 augustus 2017

Mijn idee als ik deze webshop bezoek is vooral dat ik er 0,0 vertrouwen in heb. Teksten in het engels, overal weer de tekst 'Absolutely stunning' - het zal wel van een of ander dropshipping productfeed komen maar zo is het voor mij als eerste indruk...het enige eigenene het logootje en de voorwaarden...gaat maar om de eerste indruk hè ik heb echt niet heel ver gekeken maar ik heb als consument meer nodig om me op de webwinkel thuis te voelen, en dus te bestellen - eerst moet ik nog overtuigd worden dat ik met een gerust hart kan bestellen, dat idee heb ik zo eigenlijk niet.

Dat is m'n eerste indruk, die wilde ik maar delen (niet vervelend bedoeld)
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

30 augustus 2017

Mijn idee als ik deze webshop bezoek is vooral dat ik er 0,0 vertrouwen in heb. Teksten in het engels, overal weer de tekst 'Absolutely stunning' - het zal wel van een of ander dropshipping productfeed komen maar zo is het voor mij als eerste indruk...het enige eigenene het logootje en de voorwaarden...gaat maar om de eerste indruk hè ik heb echt niet heel ver gekeken maar ik heb als consument meer nodig om me op de webwinkel thuis te voelen, en dus te bestellen - eerst moet ik nog overtuigd worden dat ik met een gerust hart kan bestellen, dat idee heb ik zo eigenlijk niet.

Dat is m'n eerste indruk, die wilde ik maar delen (niet vervelend bedoeld)


Bedankt voor je reactie! Ik werk inderdaad met dropshipping en het is de eerste keer dat ik een webshop heb dus ik moet me nog een aantal dingen eigen maken, maar ik ga eraan werken! Nogmaals bedankt!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

30 augustus 2017

Je zou 5 soortgelijke shops kunnen bezoeken en een concurrentie-analyse maken. Open een spreadsheet en noteer alle belangrijke elementen die je op de home- category- en productpagina's ziet. Daarnaast wat van je eigen opmerkingen. Trek daaruit je conclusie of het slim is om die elementen ook in je eigen shop te implementeren. Een soort 'zoek de verschillen' oefening. Dit is slechts 1 manier om het optimalisatieproces te starten. En ik garandeer je dat je, naast dat wat je in andere shops gaat tegenkomen, nog meer bruikbare optimalisatietips vind, als je alle topics in de feedback sectie en marketing sectie op dit forum doorneemt.
James Hardenberg, SEO specialist
 
Gebruikersavatar
Hashtek
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 september 2017
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

10 september 2017

Hi Robbert, 

Toen ik op de website kwam viel mij gelijk op dat de header nogal leeg is - net zoals de voorpagina. Ik zou hier meer content plaatsen. In de header kan je bijvoorbeeld contactgegevens / klantenservice informatie kwijt of de USP's die nu net boven de grote afbeeldingen staan. Op de voorpagina zou ik items plaatsen, zodat je direct een indruk van de collectie krijgt. Dit zouden bijvoorbeeld de nieuwste producten of sale producten kunnen zijn. 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, 

Met vriendelijke groet, 
Kenneth
Webdesigner
Wilt u een professionele WordPress website laten maken? www.hashtek.nl levert maatwerk!
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

11 september 2017

Ben het met Kenneth eens dat de header wel erg leeg is zo. Dit is ook zonde van de ruimte. (komt door het hoge logo).
Ik moest zelf even goed kijken waar je zoekfunctie zat omdat ik (en vele online shoppers) de zoekfunctie zoeken op de plaats waar je nu niets hebt staan. 
Ik durf m'n handen er wel voor in het vuur te steken dat je zoekfunctie meer gebruikt wordt wanneer je deze prominent in de header plaatst. 

Ga anders een testen met Hotjar. Is als ik mij niet vergis ook een gratis proefversie van. Daarmee kun je o.a. de muisbewegingen van je bezoekers analyseren. 
Ik denk dat heel veel mensen zitten te zoeken naar je zoekfunctie. 

Op je homepage mis ik wat producten.  Misschien een paar van de nieuwste producten tonen of populaire producten tonen? 

Je e-mailadres en een 06-nummer komen niet echt professioneel over.
Neem aan dat je bij je domeinnaam gewoon een e-mailadres aan kunt maken. (bijv. info@royaltee.nl  of klantenservice@royaltee.nl)
Er zijn bedrijven die bijv. een 085-  nummer kunnen doorverwijzen naar je mobiel. 

Wat is de levertijd wanneer ik iets bestel?   Er staat direct verwerkt,   maar zou het fijn vinden als er bijvoorbeeld staat levertijd 1-3 werkdagen.  Dan heb je al meer duidelijkheid. 

Hoge klanttevredenheid vermeld je op je website.  Waar kan ik die tevredenheid terugvinden?  Heb je beoordelingen bij een derde partij ?

Dit zijn zo even wat punten die mij opvallen. Hoop dat je er wat aan hebt. 

Succes met je webshop!!
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

11 september 2017

Je e-mailadres en een 06-nummer komen niet echt professioneel over.
Neem aan dat je bij je domeinnaam gewoon een e-mailadres aan kunt maken. (bijv. info@royaltee.nl  of klantenservice@royaltee.nl)
Er zijn bedrijven die bijv. een 085-  nummer kunnen doorverwijzen naar je mobiel. 
Zulke grote merken verkopen en dan en o6 nr en een gmail adres? Niet doen ...
Op gevoel vind ik he logo niet mooi. Er zit niet zoveel stijl in als de rest van je look-and-feel van je website. Sorry, even heel plat-zwart-wit gezegd: ik zie een rafelig tshirtje...
Ik weet niet of je mogelijkheden hebt om alleen RoyalTee als woord over te houden met de sterren erbij? Dan is ie meteen minder hoog en meer in de breedte.
En kun je de oranje kleur uit het logo meer afstemmen op de "gouden" kleur in het design?
In het logo mis ik "simpelweg"  de luxe en uitstraling van de kleding die je verkoopt.

De onderste regel "© Copyright 2017 RoyalTee - Powered by Lightspeed - Theme by Dyvelopment"

zijn er mogelijkheden om powered by & theme by , weg te halen?
Nogmaals: als je zulke merken verkoopt, dan oogt dit wat minder.

succes!
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

13 september 2017

Ben het met Kenneth eens dat de header wel erg leeg is zo. Dit is ook zonde van de ruimte. (komt door het hoge logo).
Ik moest zelf even goed kijken waar je zoekfunctie zat omdat ik (en vele online shoppers) de zoekfunctie zoeken op de plaats waar je nu niets hebt staan. 
Ik durf m'n handen er wel voor in het vuur te steken dat je zoekfunctie meer gebruikt wordt wanneer je deze prominent in de header plaatst. 

Ga anders een testen met Hotjar. Is als ik mij niet vergis ook een gratis proefversie van. Daarmee kun je o.a. de muisbewegingen van je bezoekers analyseren. 
Ik denk dat heel veel mensen zitten te zoeken naar je zoekfunctie. 

Op je homepage mis ik wat producten.  Misschien een paar van de nieuwste producten tonen of populaire producten tonen? 

Je e-mailadres en een 06-nummer komen niet echt professioneel over.
Neem aan dat je bij je domeinnaam gewoon een e-mailadres aan kunt maken. (bijv. info@royaltee.nl  of klantenservice@royaltee.nl)
Er zijn bedrijven die bijv. een 085-  nummer kunnen doorverwijzen naar je mobiel. 

Wat is de levertijd wanneer ik iets bestel?   Er staat direct verwerkt,   maar zou het fijn vinden als er bijvoorbeeld staat levertijd 1-3 werkdagen.  Dan heb je al meer duidelijkheid. 

Hoge klanttevredenheid vermeld je op je website.  Waar kan ik die tevredenheid terugvinden?  Heb je beoordelingen bij een derde partij ?

Dit zijn zo even wat punten die mij opvallen. Hoop dat je er wat aan hebt. 

Succes met je webshop!!
Hartstikke bedankt voor de feedback!! Ik ga er meteen mee aan de slag!
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

13 september 2017

Je e-mailadres en een 06-nummer komen niet echt professioneel over.
Neem aan dat je bij je domeinnaam gewoon een e-mailadres aan kunt maken. (bijv. info@royaltee.nl  of klantenservice@royaltee.nl)
Er zijn bedrijven die bijv. een 085-  nummer kunnen doorverwijzen naar je mobiel. 
Zulke grote merken verkopen en dan en o6 nr en een gmail adres? Niet doen ...
Op gevoel vind ik he logo niet mooi. Er zit niet zoveel stijl in als de rest van je look-and-feel van je website. Sorry, even heel plat-zwart-wit gezegd: ik zie een rafelig tshirtje...
Ik weet niet of je mogelijkheden hebt om alleen RoyalTee als woord over te houden met de sterren erbij? Dan is ie meteen minder hoog en meer in de breedte.
En kun je de oranje kleur uit het logo meer afstemmen op de "gouden" kleur in het design?
In het logo mis ik "simpelweg"  de luxe en uitstraling van de kleding die je verkoopt.

De onderste regel "© Copyright 2017 RoyalTee - Powered by Lightspeed - Theme by Dyvelopment"

zijn er mogelijkheden om powered by & theme by , weg te halen?
Nogmaals: als je zulke merken verkoopt, dan oogt dit wat minder.

succes!
Heel erg bedankt voor de feedback! Ik ga ermee aan de slag!!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

13 september 2017

De klantvoordelen zijn niet concreet genoeg. O.a. hoge tevredenheid inderdaad... Ook zijn ze weinig onderscheidend.
Zeker als je op het hogere segment zou willen mikken, moet je meer overtuigen.

Ken je doelgroep (of leer je doelgroep kennen) en pas je website, teksten, uitingen, triggers en CTAs hierop aan.

Maar vergroot ook het vertrouwen in je webwinkel. Zorg er tenminste voor dat je voldoet aan de Betrouwbaarheid Top 10.

Geef meer informatie op je infopagina's (bijvoorbeeld op de betaalinfo pagina).

Je Over ons pagina is te mager. Benoem bijvoorbeeld ook daar de klantvoordelen. Maak het persoonlijk, of gebruik de belangrijkste merken in je verhaal. Voor meer tips om je Over ons pagina te optimaliseren, download je onze gratis whitepaper.


Verder is o.a. je Klantenservice pagina nog steeds leeg.

Met andere woorden, er staan nog steeds heel wat puntjes open. Succes met het verder verbeteren van je webwinkel.
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

16 september 2017

Hi Robbert, 

Toen ik op de website kwam viel mij gelijk op dat de header nogal leeg is - net zoals de voorpagina. Ik zou hier meer content plaatsen. In de header kan je bijvoorbeeld contactgegevens / klantenservice informatie kwijt of de USP's die nu net boven de grote afbeeldingen staan. Op de voorpagina zou ik items plaatsen, zodat je direct een indruk van de collectie krijgt. Dit zouden bijvoorbeeld de nieuwste producten of sale producten kunnen zijn. 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, 

Met vriendelijke groet, 
Kenneth
Webdesigner
Dag Kenneth,

Ik heb je advies opgevolgd met meer content plaatsen op de voorpagina! Aan de header ben ik aan het werken. Bedankt!

Groet, Robbert
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

16 september 2017

Ben het met Kenneth eens dat de header wel erg leeg is zo. Dit is ook zonde van de ruimte. (komt door het hoge logo).
Ik moest zelf even goed kijken waar je zoekfunctie zat omdat ik (en vele online shoppers) de zoekfunctie zoeken op de plaats waar je nu niets hebt staan. 
Ik durf m'n handen er wel voor in het vuur te steken dat je zoekfunctie meer gebruikt wordt wanneer je deze prominent in de header plaatst. 

Ga anders een testen met Hotjar. Is als ik mij niet vergis ook een gratis proefversie van. Daarmee kun je o.a. de muisbewegingen van je bezoekers analyseren. 
Ik denk dat heel veel mensen zitten te zoeken naar je zoekfunctie. 

Op je homepage mis ik wat producten.  Misschien een paar van de nieuwste producten tonen of populaire producten tonen? 

Je e-mailadres en een 06-nummer komen niet echt professioneel over.
Neem aan dat je bij je domeinnaam gewoon een e-mailadres aan kunt maken. (bijv. info@royaltee.nl  of klantenservice@royaltee.nl)
Er zijn bedrijven die bijv. een 085-  nummer kunnen doorverwijzen naar je mobiel. 

Wat is de levertijd wanneer ik iets bestel?   Er staat direct verwerkt,   maar zou het fijn vinden als er bijvoorbeeld staat levertijd 1-3 werkdagen.  Dan heb je al meer duidelijkheid. 

Hoge klanttevredenheid vermeld je op je website.  Waar kan ik die tevredenheid terugvinden?  Heb je beoordelingen bij een derde partij ?

Dit zijn zo even wat punten die mij opvallen. Hoop dat je er wat aan hebt. 

Succes met je webshop!!
Dag 86media,

Ik ben aan de slag gegaan met de tip van de zoekfunctie en ik moet hiervoor bij de themamaker zijn. Ik ga die verandering zeker erdoor proberen te krijgen!
Ik heb Hotjar opgezocht en er zit een goede kans in dat ik het ga proberen! Op de homepage heb ik de producten toegevoegd. Mijn emailadres heb ik veranderd
naar info@royal-tee.nl. De levertijd staat er nu bij. Ik heb de hoge klanttevredenheid weggehaald ik had dat er eigenlijk neergezet voor opvulling maar ik begrijp dat
ik dat natuurlijk niet zomaar kan doen. Over dat 085-nummer doorschakelen naar 06, ik had er even naar gekeken op internet maar dit blijkt vrij prijzig te zijn. Weet
jij misschien waar ik dat goedkoper kan aanschaffen? Super bedankt voor alle tips!! Ik heb er heel veel aan gehad! Top!!

Groet, Robbert
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

16 september 2017

Je e-mailadres en een 06-nummer komen niet echt professioneel over.
Neem aan dat je bij je domeinnaam gewoon een e-mailadres aan kunt maken. (bijv. info@royaltee.nl  of klantenservice@royaltee.nl)
Er zijn bedrijven die bijv. een 085-  nummer kunnen doorverwijzen naar je mobiel. 
Zulke grote merken verkopen en dan en o6 nr en een gmail adres? Niet doen ...
Op gevoel vind ik he logo niet mooi. Er zit niet zoveel stijl in als de rest van je look-and-feel van je website. Sorry, even heel plat-zwart-wit gezegd: ik zie een rafelig tshirtje...
Ik weet niet of je mogelijkheden hebt om alleen RoyalTee als woord over te houden met de sterren erbij? Dan is ie meteen minder hoog en meer in de breedte.
En kun je de oranje kleur uit het logo meer afstemmen op de "gouden" kleur in het design?
In het logo mis ik "simpelweg"  de luxe en uitstraling van de kleding die je verkoopt.

De onderste regel "© Copyright 2017 RoyalTee - Powered by Lightspeed - Theme by Dyvelopment"

zijn er mogelijkheden om powered by & theme by , weg te halen?
Nogmaals: als je zulke merken verkoopt, dan oogt dit wat minder.

succes!
Dag Schaap,

Bedankt voor je tip over het logo! Ik ga het veranderen in de juiste stijl, dit was slecht een tijdelijk logo.
Ook ben ik erachteraan gegaan of ik powered by en theme by kan weghalen. Hiervoor ben ik doorverwezen
dus ik ga er maandag weer mee aan de slag! Bedankt voor je tips!!

Groet, Robbert
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

16 september 2017

jij misschien waar ik dat goedkoper kan aanschaffen? Super bedankt voor alle tips!! Ik heb er heel veel aan gehad! Top!!
Ik heb hier een simpele & goedkope oplossing, maar ik weet niet of dat in jouw situatie ook haalbaar is:
Ik heb bij Ziggo een 2e lijn aangevraagd. Deze 2e lijn is dus mijn vaste zakelijke nummer. Ik heb er echter geen fysieke telefoon (meer) aan hangen.... Na instellen ervan (dus eenmalig een "echte telefoon" nodig) laten doorschakelen naar mijn mobiel.
Hele geringe kosten... 
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: IK ZOEK NAAR KRITIEK

16 september 2017

jij misschien waar ik dat goedkoper kan aanschaffen? Super bedankt voor alle tips!! Ik heb er heel veel aan gehad! Top!!
Ik heb hier een simpele & goedkope oplossing, maar ik weet niet of dat in jouw situatie ook haalbaar is:
Ik heb bij Ziggo een 2e lijn aangevraagd. Deze 2e lijn is dus mijn vaste zakelijke nummer. Ik heb er echter geen fysieke telefoon (meer) aan hangen.... Na instellen ervan (dus eenmalig een "echte telefoon" nodig) laten doorschakelen naar mijn mobiel.
Hele geringe kosten... 
Bedankt! Ik ga erachteraan!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht