09 september 2017
Is deze vraag niet erg subjectief? Wat voor de één veel te duur is, kan voor de ander erg goedkoop zijn. Als je lage prijzen gewend bent (bv: shirtje €9,95), dan is een shirtje van €49,95 misschien best duur.
Ik denk dan ook dat je op deze vraag, verschillende antwoorden kan verwachten.
Het gaat er (denk ik) om: wie is jouw doelgroep en hoe zit het met de prijsbeleving, bestedingsgedrag etc. van die groep? Dat komt weer neer op een grondig marktonderzoek, waarbij je probeert zoveel mogelijk in de gedachten van die doelgroep te kruipen (dat laatste klinkt eng, maar is wel waardevol).
Als je weet hoe, de groep mensen op wie jij je richt, over je prijzen denkt (en liefst ook waarom), dan krijg je het beste antwoord op jouw vraag. En kan je zo nodig effectief de prijzen bijstellen (nadat je je financieel plan hebt aangepast, zodat je weet of je voldoende winstgevend blijft / hoeveel de winst zal stijgen).
Dit zijn slechts mijn 2 centen.
James Hardenberg, SEO specialist