Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Gentleday
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 september 2017

Heel graag Feedback op mijn webshop

20 september 2017

Lieve leden,

Ik zou het ontzettend waarderen als jullie feedback/kritiek/tips zouden willen geven op mijn webshop www.gentleday.nl. De webshop is reeds meerdere keren veranderd en aangepast en waarschijnlijk kijk ik momenteel over een heleboel dingen heen. Ik probeer nu meer te kijken naar mijn bezoekersstroom, waar deze uitstappen en waarom. De conversie en bezoekersaantallen moeten namelijk echt omhoog.
Kritiek vind ik lastig ( zowel positief als negatief), maar ik stel me open en zal aan de slag gaan met jullie feedback! Alvast bedankt!

Groetjes, Katja
Wees lief voor jezelf en de natuur www.gentleday.nl, ecologische tampons, maandverband, inlegkruisjes en menstruatie cups.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Heel graag Feedback op mijn webshop

20 september 2017

Klopt het dat de infopagina over retourneren achter een inlog zit? Dat lijkt me niet de bedoeling...

Het valt op dat de meest pagina's niet zijn geoptimaliseerd voor de zoekmachine (SEO). Hierdoor kan je veel bezoekers mislopen.
Zorg ervoor dat tenminste je belangrijkste pagina's zijn geoptimaliseerd. Verwerk relevante zoekwoorden in pagina titels, koppen, teksten en afbeeldingen.

Verder mis ik meerdere infopagina's (bestellen/betalen en dus retourneren).
Je algemene voorwaarden zouden specifieker kunnen op basis van je producten. Hoe ga je om met de regels voor retourneren?
 
Gebruikersavatar
Gentleday
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 september 2017

Re: Heel graag Feedback op mijn webshop

21 september 2017

Bedankt voor de tijd die je genomen hebt om te kijken naar mijn webshop. In de algemene voorwaarden (onderaan) staat beschreven hoe we met retouren omgaan.  Het klopt dat retouren achter de inlog zit, want dat is alleen als je een bestelling wilt retourneren. Dit gaat dan volledig op het eigen account en dat is geen info pagina. Ik denk dat het verstandig is als ik dat wat beter formuleer.Dan zal ik ook de teksten wat beter aanpassen op de doelgroep/gebruiksters, goed idee. Dat optimaliseren ga ik ook nazien! Nogmaals bedankt!
Wees lief voor jezelf en de natuur www.gentleday.nl, ecologische tampons, maandverband, inlegkruisjes en menstruatie cups.
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Heel graag Feedback op mijn webshop

21 september 2017

Ik zou me qua homepage late inspireren door bijvoorbeeld https://www.lekkerinhetleven.nl maar even los van de opbouw van de pagina's. Ben zelf niet de doelgroep maar ik betwijfel of je benadering van de doelgroep wel juist is. Op de homepage schrijf je dat miljarden vrouwen de intieme zone niet zuiver verzorgen, dat hetgeen ze nu gebruiken voor problemen en kwalen zorgt ( bewijs??? ) verderop schrijf je dat normaal maandverband kankerverwekkende stoffen bevatten (bewijs?) Ik zou potentiële klanten positiever benaderen, niet naar angst motieven zoeken. Mensen met een allergie of vrouwen met een biologisch gerichte lifestyle bijvoorbeeld, niet afzetten tegen andere producten maar je uitgaan van de kracht en voordelen van je product zelf.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Heel graag Feedback op mijn webshop

21 september 2017

Bedankt voor de tijd die je genomen hebt om te kijken naar mijn webshop. In de algemene voorwaarden (onderaan) staat beschreven hoe we met retouren omgaan.  Het klopt dat retouren achter de inlog zit, want dat is alleen als je een bestelling wilt retourneren. Dit gaat dan volledig op het eigen account en dat is geen info pagina. Ik denk dat het verstandig is als ik dat wat beter formuleer.Dan zal ik ook de teksten wat beter aanpassen op de doelgroep/gebruiksters, goed idee. Dat optimaliseren ga ik ook nazien! Nogmaals bedankt!

Hoewel ik je punt wel begrijp, is dit alleen niet de bedoeling volgens de interpretatie van de ACM van de wet...
De informatie over retourneren moet duidelijk zichtbaar zijn. Ook het retourneren moet makkelijk zijn voor de bezoeker (en je mag haar niet verplichten dit op een specifieke manier te doen).

Veel webwinkels vinden dit lastig en voldoen niet of niet helemaal aan de wettelijke eisen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht