Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Colin
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 september 2017

Veel bezoekers, geen kopers

21 september 2017

Hallo beste mensen,

Ik zit met het volgende.

Ik ben gestart met een webshop via CCV Shop sinds mei 2017. 

Ik wilde de webshop starten op extra inkomsten te vergaren naast mijn huidige baan.

Nadat ik al mijn privé vermogen heb ingezet op marketing, kwam ik erachter dat ik in drie weken tijd 3000 bezoekers heb gehad, maar geen enkele koper helaas. Zelfs de 10 procent kortingsactie of gratis dvd naast een product leverde mij helemaal niets op.

Vreemde was ook dat ik via marktplaats adverteerde en daar werd aangegeven dat er op een dag 43 keer door bezoekers is doorgeklikt naar mijn website, mijn webshop (van CCV Shop) telde slechts 10 bezoekers tot mijn verbazing. Bij Shopboost.nl had ik ook een verassings/kortingsbon aangemaakt d.m.v. een gratis account. Deze zag je in beeld verschijnen als je op de webshop kwam, maar was na een dag al weg van de site en niet meer zichtbaar.

Wat ik ook vreemd vindt is dat alles wat kopers boeit, wel staat op de website: keurmerk, goede doel, gratis verzending, kortingsacties,  beveiligde website (ssl verbinding) en betalen met Ideal.

Ook het bestelproces is gecontroleerd en werkt goed, na betaling ontvangt de klant de factuur met een bedank mail.

Ik begrijp echt echt echt niet wat er aan schort, na hard eraan te hebben gewerkt vindt ik het jammer voor mij maar ook voor mij gezin dat ik hier niet mee vooruit kom en het alleen maar financiële schade heeft opgeleverd tot nu toe.

Het is voor mij een raadsel wat er mis is aan de website.

Misschien kan iemand de website bezoeken en feedback geven?

Heel graag en bij voorbaat dank!


Gr. Colin

(Buychannel.nl)

Website: http://www.buychannel.nl 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Veel bezoekers, geen kopers

21 september 2017

Beste Colin,

Om eerlijk te zijn is mijn eerste indruk van de website niet positief. De uitingen, lettertypen en teksten zien er enigszins amateuristisch uit. Ook mis je een professioneel logo en header.

Vervolgens is onduidelijk voor bezoekers wat er te halen valt / waarom zij hier zouden moeten shoppen.


Ondanks het webwinkel keurmerk, denk ik toch dat er nog een uitdaging ligt op het gebied van betrouwbaarheid. Wellicht heb je nog wat aan deze tips om het vertrouwen in je webwinkel te vergroten?


Je assortiment is ook lastig. Ik zie er niet echt een logische lijn in. Dat betekent dat het nog moeilijker is om bezoekers te trekken en hen te overtuigen klant te worden.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Veel bezoekers, geen kopers

22 september 2017

Nee, daar zou ik ook niet kopen. Komt heel onprofessioneel over.
Keek gisterenavond even op de gsm. Wat een ramp is dat. De balk met bychannel en assortiment blijft altijd in beeld (Net als op desktop) maar is op de gsm zo groot dat het bijna het hele scherm vult in landscape. (Zoals ik altijd kijk op de gsm) in portrait mode neemt het nog de helft in beslag maar je ziet dus nooit veel van de artikelen.
De homepage heeft op de desktop al een heel vreemd font en staat alles schreeuwerig in hoofdletters maar op de gsm is het font anders en bijna niet leesbaar.
Dan geef je op de homepage codes op voor korting in hoofdletters en zeg je dat je geen hoofdletters mag gebruiken! (Handig voor kopiëren (not))
En nog erger, iedereen gaat meteen weg, de kortingscodes werken niet! 
(Ongeldige kortingsbon. Kijk of de kortingscode goed ingevuld is en of uw kortingscode vandaag geldig is.)
Zit nu even iets langer op de site en komt er een groot pop-up scherm dat ik 10 % korting kan krijgen. Dat had ik al op de homepage!!
Kopieer code staat er maar dat is dezelfde code en werkt dus niet.
Het lijkt wel of je de jaren 90 website en pop-ups van de amerikanen hebt gekopieerd. ;-)
De foto's van artikelen zijn klein. De knop vergroot laat dezelfde afbeelding zien met meer witruimte eromheen. Maar dat noem ik niet vergroten.
Iets in de winkelwagen dan komt rechtsonder een icon met aantal artikelen in winkelwagen. Handig. Maar die kan weg als je in de winkelwagen bent en verder gaat met afrekenen. Soms staat hij hinderlijk in de weg.

Zoals je al gemerkt hebt heeft veel adverteren geen zin als je website geen conversie heeft. Eerst je website met conversie op orde dan pas veel adverteren. 
Wat zeggen al je statistieken? Waar gaan mensen weg van de site? Komen ze mobiel, desktop? Wat doen ze? Wat bekijken ze? Ofwel zoek uit waar het fout gaat. (Ik denk dat ze na de homepage al weggaan maar meten is weten)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Veel bezoekers, geen kopers

22 september 2017

O wat erg. Je website stond nog open en scrolde nog even naar beneden.
Wat zie ik daar. Wenst u meer afbeeldingen van het product te zien? Dat gaat als volgt.
En dan zeg je dus: Ga naar mijn concurrent die heeft wel mooie plaatjes. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
j1996kv
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 september 2017

Re: Veel bezoekers, geen kopers

22 september 2017

Ik zou hier ook niet kopen. Enkele punten die mij opvallen:

Om een categorie-overzicht te zien, moet ik eerst een stuk naar beneden scrollen. 
Schreeuwerige tekst bovenaan de pagina waar niemand (of in ieder geval ik niet) geinteresseerd in is
Lelijke niet-vrijgemaakte plaatjes bovenaan de homepage
Het plaatje over het zoeken naar meer plaatjes (zie PaulG). Hiermee jaag je mensen indirect gewoon van je site
Je paginatitel van de homepage is: ''Webwinkel - Buychannel.nl''. Algemener kan het niet. Je zou hier goed moeten verwoorden wat er te vinden is op jouw site, icm. je bedrijfsnaam
De header functioneert niet naar behoren. Als ik naar beneden scroll, zie ik gewoon een 'gat' in de header
Je prijzen zijn vaak pas zichtbaar als je over het product heen gaat
Je hebt producten zonder foto én zonder naam. Deze naam wordt pas zichtbaar als je er met de muis overheen gaat. Hoezo onduidelijkheid?

Al deze bovenstaande punten doen mij besluiten om sowieso niets bij jou te bestellen. Hoe je dit op zou kunnen lossen? Om te beginnen zou ik jouw webshop er in het eerste aanzicht meer als webshop uit proberen te laten zien. Verwijder die tekst en die plaatjes en zet die categorie-blokken bovenaan. Dan ziet het er al een stuk beter uit. 

Welkom op Buychannel, dé webshop voor...

Dan is het voor mensen al een stuk duidelijker waarvoor ze bij jou terecht kunnen.

Als jij met een nuchtere blik naar de webshop zou kijken, en buiten beschouwing zou laten dat je hem zelf gemaakt hebt, dan denk ik dat je er zelf ook niet zo snel wat zou kopen. De basis is niet verkeerd, met een aantal aanpassingen kan je het er een stuk beter (en duidelijker) uit laten zien.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Veel bezoekers, geen kopers

22 september 2017

LET OP! GEEN HOOFDLETTERS INVOEREN BIJ DE KORTINGSCODE(S) . WIJ WENSEN U VEEL PLEZIER MET UW AANKOOP, GRAAG TOT ZIENS EN NOG EEN HELE FIJNE DAG!
En dan wel de halve pagina vullen met CAPS :)

En zoals gezegd, ga mensen niet uitleggen hoe ze meer afbeeldingen van het product kunnen vinden. Ze verlaten dan jouw website en komen bij andere webshops die meer afbeeldingen hebben en wellicht ook betere prijzen.

Maar goed, er zijn al genoeg tips gegeven. verbeter eerst de website drastisch (geen comic sans die de halve homepage bedekt en met kortingen smijten) en ga dan pas adverteren.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Veel bezoekers, geen kopers

22 september 2017

Beste Colin,

Heb je mogelijkheden om samen met een webdesigner naar je website te kijken? Please do!

Er zijn een heleboel punten die in het design niet kloppen, en het design werkt op het gevoel van de klant. (en zeker geen comic sans = kinderlijk lettertype = niet prof voor een website)
Mijn webshop was 1 week online en toen kwam de eerste bestelling binnen. Zonder marketing, puur op SEO en ik vermoed ook wel de uitstraling van de site. In het begin had ik er nog niet eens een keurmerk of achteraf betalen op zitten. Om voor het keurmerk in aanmerking te komen, heb ik nog wel wat moeten aanpassen, maar ondertussen liepen de bestellingen gewoon door.

Wat ik hiermee wil aangeven, en niet om mij zelf een schouderklopje te geven (want ik heb de website zelf gebouwd) dat ik er van overtuigd ben dat de uitstraling van de site heel belangrijk is.
Is die prof, dan hebben klanten eerder vertrouwen. 

Echt, laat je bijstaan in het design, zonder goede etalage komen mensen je winkel niet binnen... 
maar zou de ruit van de winkel volgeplakt zijn met 50% korting, nu 3e product gratis etc etc etc dan ben ik wel geneigd om even binnen te lopen. Kom ik dan in een winkel terecht met opgestapelde ongeordende dozen, zonder logica ... dan sta ik zo weer buiten.

succes!
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Veel bezoekers, geen kopers

22 september 2017

Ik wil je graag deze punten meegeven:

1. boven de "vouw" oftewel wat menen als 1e zien zonder te scrollen:
ik heb geen idee wat je verkoopt?

2. ik persoonlijk vind het puzzeltje (?) erg irritant, wat voor nut heeft het?

3. gebruik geen comic sans, maar een zakelijk lettertype

4. hoe kom je nu al op 100% tevredenheidsgarantie?
ik zie geen reviews?

5. dan kan ik naar facebook (nu al? ik weet nog steeds niet wat je verkoopt?)

6. okee nu komen de producten beeld, goede kleurkeus: blauw oranje!
(zie bv rabobank, die gebruikt dit ook)

7. wenst u meer afbeeldingen ....
Uh? moet ik als potentiele klant nog extra moeite doen om iets meer over een product te weten te komen? 
Dan ben ik weg ... Je moet het potentiële klanten zo makkelijk mogelijk maken, kijken-klikken-kopen ...

8. Heeft u nog een vraag "ophangbord"
Weer een ander lettertype? niet doen, maximaal 2: 1 voor de kopregels en een ander voor de content.
Of 1 font en in grootte afwisselen.

.... ik ben niet verder dan de homepage gegaan, maar deze punten aanpakken gaat al heel wat verbetering aanbrengen... Je homepage = etalage en die moet er goed uitzien.
Kijk anders eens bij de grote namen hoe die een website hebben? bv bcc 
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Colin
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 september 2017

Re: Veel bezoekers, geen kopers

24 september 2017

Iedereen, hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Harde woorden, maar hier kan ik wat mee...

Ik ga hier zeker mee aan de slag!
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Veel bezoekers, geen kopers

25 september 2017

Mijn advies is koop een fatsoenlijk magento template and start over. 

*random punten

Die tekst "actie van de week" doet pijn aan mijn ogen. Nog voordat de interesse van je bezoeker is gewekt met bijvoorbeeld een slider met prachtige foto's van je producten jaag jij ze weg met die agressieve tekst. 

Al die mensen hier geven je advies over wat er verder wel niet mis is met je website maar ik denk dat je even je verstand op 0 moet zetten e naar een andere site moet kijken die van alles en nog wat verkoopt zoals https://www.wehkamp.nl/ en even tot je nemen waarom mensen hier wel  zouden kopen en bij jou niet. Ik snap bijna niet dat je dat niet kan inzien!

En ik wil ook zeggen dat het heel moeilijk is om SEO uit te voeren als je een site hebt met met zoveel categorieën  ik neem aan dat je aan dropshipping doet en nog geen voorraad hebt ingeslagen dus ik zou me eerder focussen op een kleinere productcategorie als ik jou was. 

succes

Edit: 
In het product overzicht van bijvoorbeeld koelkasten staan geen prijzen en namen etc like come on dude! En je wilt een koelkast van 300 nog wat euro verkopen met maar 1 foto!?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht