Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Verkoop ik teveel verschillende producten?

27 september 2017

Beste allen,
Ik heb momenteel bijna 4700 producten in mijn webwinkel en ik heb nog niks verkocht. Ik krijg van veel kanten feedback dat mijn aanbod te groot is.
Ik kan me daarin vinden alleen weet ik niet wat ik dan wel moet aanbieden aangezien ik nergens op heb om op af te gaan. Mijn website is www.royal-tee.nl.
Ik ben nu heel breed, ik heb feitelijk de hele leveranciersfeed geimporteerd en alles op mn website gezet. Hebben jullie enige tips voor mij op het gebied van doelgroep identificeren en specifieke producten om te verkopen aan die doelgroep?

Groet, Robbert
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verkoop ik teveel verschillende producten?

27 september 2017

Jouw doelgroep is te vinden bij de zeer rijken denk ik. Een riem van 135 euro? Ik koop een mooie riem op de markt voor 2 tientjes, maar ik geef dan ook niet om merken.
Not done is in ieder geval het webwinkelkeursymbool boven aan de pagina dat niet doorklikt naar de webwinkelkeurpagina (ben je daar aangesloten?) Ik zou eens goed kijken bij de concurrentie en daar iets van opsteken. Verder: het tot een succes maken van een webwinkel is een kwestie van lange adem en doorzetten.
 
j1996kv
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 september 2017

Re: Verkoop ik teveel verschillende producten?

27 september 2017

Ik heb op jouw categoriepagina's gekeken, en daar viel me meteen één ding op wat ook in lijn ligt met het aantal producten in jouw assortiment. Er is namelijk geen enkele filteroptie other than de prijs en het merk. Vooral omdat jij zoveel producten heb, is het zeer belangrijk dat je goede filteropties hebt. Ik houd zelf van skinny zwarte of grijze broeken. Deze kan ik niet gemakkelijk vinden in jouw shop. De prijzen voor jouw producten zijn over het algemeen aardig hoog. Hiervoor verwacht ik als hypothetische klant goede filteropties. Anders probeer ik het wel bij Winkelstraat.nl.

Mensen die online naar kleren shoppen, kunnen nog al impulsief zijn. Daarom denk ik dat het ook belangrijk is dat je kan filteren op maat. 

Misschien heb je er wat aan, maar ik zal mijn eigen 'aankoopproces' voor je schetsen wanneer ik online kleren ga zoeken.
Als ik een broek nodig heb, ga ik altijd naar Winkelstraat of Zalando (trouwe klant;)), vervolgens kruis ik de kleur aan die ik wil hebben. Daarna eventuele maat en pasvorm, en zo vind ik iets wat geschikt is voor mij (of niet). Bij jou is dit redelijkerwijs niet mogelijk.

Tevens vind ik je header te leeg, de zoekbalk staat verstopt en je hebt 06-nummers op je site.

Als ik kleding uit dit segment wil kopen, doe ik dat bij een site met een uitstraling die ik meer vertrouw.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Verkoop ik teveel verschillende producten?

27 september 2017

Door je te beperken in een bepaald aanbod, kan je veel eenvoudiger een waardevolle toevoeging zijn als webwinkel. Je kunt bijvoorbeeld veel kennis van jouw product hebben, de nieuwste trends en branche info goed bijhouden (en delen met je volgers) en niet te vergeten, veel beter targeten op de bezoekers die klant zouden kunnen worden.

Voor jouw website geldt dat het een samenspel is van omstandigheden. Uit je vorige topics is op te maken dat je niet goed weet wie je doelgroep is. Dit is eigenlijk een antwoord op veel van je vragen. Ken je doelgroep (of leer hen kennen), pas de website en het aanbod op hen aan en bouw een relatie op met deze doelgroep.


Persoonlijk vind ik het een goede manier om (deels) te werken met voorraad. Dit dwingt je min of meer om verstandige keuzes te maken in je aanbod. Daarbij weet je precies wat je verkoopt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Verkoop ik teveel verschillende producten?

29 september 2017

Je hebt al een topic om jouw webwinkel te bespreken. 1 is voldoende. Deze gaat dicht. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht