Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BabyMedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juni 2016

Geboortebedankjes.com lage conversie

26 november 2017

Hallo mensen,
Begin dit jaar onze webshop  Geboortebedankjes laten restylen en indelen. Toch blijft de conversie in mijn ogen flink achter. Nog geen procent namelijk.
We zijn aan het inventariseren waar dit aan zou kunnen liggen. Misschien zijn hier mensen die eens willen kijken waar het aan schort qua opbouw e.d.
Alvast bedankt voor de moeite.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

26 november 2017

Misschien omdat ze het snel zat zijn als overal uitverkocht staat.
Ging voor zelf maken maar wat ik ook klik, alles is uitverkocht. Na een paar keer kijk niemand meer verder op de site en ze komen nooit meer terug.
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

26 november 2017

Misschien zijn hier mensen die eens willen kijken waar het aan schort qua opbouw e.d.
Aan subjectiviteit heb je helemaal niets. Persoon zegt A zegt ABC. Persoon B oppert DEF als mogelijke oplossing. Persoon C is er stellig van overtuigd dat juist GHI de perfecte oplossing is. Data heb je nodig. Alleen op basis daarvan zijn de juiste (doordachte) beslissingen te nemen. Zonder deze data, is elke aanpassing een gok, gebaseerd op hoop. Of "schijnovertuiging".

Focus niet enkel op meningen, maar vooral op feiten
Selecteer enkele producten en jaag er vervolgens een stroom Adwords verkeer naar toe, om te zien wat die bezoekers doen. Leg dat vast met Google Analytics (controleer vooraf op juiste implementatie) en meet conversies binnen Adwords. Dit proces leidt tot allemaal data. Bijv: dat er na 200 bezoekers, op geen van beide pagina's een sale heeft plaatsgevonden. Daarna gebruik je het lift-model om mogelijke onderzoeksvragen op te stellen, zoals: "leidt verandering XXX tot meer XXX?" Dan start je de test opnieuw. (deze vraag moet je nameijk eenduidig met ja of nee kunnen beantwoorden aan de hand van data). Uit die test komt JA of NEE naar voren. Indien ja, heb je je conversie verhoogd (of op z'n minst een sub-conversie om uiteindelijk tot meer conversies te komen). Indien nee, kan je uitsluiten dat aanpassing XXX tot meer conversie leidt, waarna je doorgaat met de volgende verandering en meting hiervan. Het is tijdrovend, maar de enige manier om tot een objectieve conclusie/oplossing te komen voor wat je moet doen om de conversie van jouw shop te verhogen. Beslissingen nemen op data i.p.v. meningen.

Het alternatief is, dat wordt gesuggereerd dat jouw prijzen te hoog liggen, waarna je besluit die te gaan verlagen. In de werkelijkheid zou de klant juist de perceptie kunnen hebben, dat jouw prijs fors onder het gemiddelde ligt en de conclusie trekken dat de kwaliteit minder is. Anders verwoord, een snelle aanpassing (een 'gok') kan in zo'n geval net zo goed tot een nog lagere conversie leiden.

Mijn advies is om feitelijk te achterhalen wáárom mensen niet bestellen i.p.v. dit te proberen zo goed mogelijk in te schatten. Gedachten kloppen niet altijd en moeten derhalve worden onderbouwd.

Gerelateerde vraag: viewtopic.php?f=3&t=17145

Met vriendelijke groet,
James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

26 november 2017

Toevoeging hierop: bericht hierboven komt nogal direct (zeer direct) over. Mijn excuses daarvoor. Zo was het niet bedoeld. Ik begrijp dat het enigszins hard kan overkomen (direct taalgebruik). Ik probeer materie uit te pakken en zo praktisch mogelijk uit te leggen.
James Hardenberg, SEO specialist
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Roeland
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 oktober 2017
Contacteer:

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

27 november 2017

Geheel eens met hierboven: om je conversie te verhogen moet je eerst weten waar/hoe het mis gaat.
Als je begint met het in kaart brengen van je salesfunnel, en daarna de salesfunnel per apparaattype en voor de belangrijkste landingspagina's uitzoekt, dan kom je waarschijnlijk al een heel stuk verder.
Mede- oprichter van de Conversion Monitor om zelf de bottlenecks op je webshop op te lossen.
En helpt webshops persoonlijk met hun groei via Converdo.com
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

27 november 2017

Alles goed en wel maar ik kan zo wel zien dat als alles uitverkocht is je ook erg weinig zult verkopen.
 
BabyMedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juni 2016

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

27 november 2017

Bedankt voor de feedback mensen.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

02 december 2017

Versturen per envelop is voor eigen risico aangezien wij geen tracktrace nummer ontvangen.
Euh daar ga je ook de fout mee in. Zeker wel jouw risico.
Uw pakket is traceerbaar en verzekerd tegen verlies,diefstal of beschadiging.
Heeft de klant ook geen boodschap aan. Jouw risico.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Geboortebedankjes.com lage conversie

12 december 2017

Nog even snel tussendoor:

De afbeeldingen in de slider zijn niet allemaal even scherp / van goede kwaliteit.

De klantvoordelen daaronder zijn niet specifiek genoeg. Geef concreet aan wat het voordeel is voor bezoekers om juist hier te kopen.

Door het grote aantal links onder klantenservice in de footer, komt dit enigszins rommelig over.

Het linkje naar Twitter is niet correct.

Succes met je webwinkel!