Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Piet Wegman
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 november 2017

Niet geleverd, wel betaald.

28 november 2017

Via Alieexpress bestelde ik een aantal artikelen, waarvan 2 dezelfde, allemaal betaald via IDEAL.
Van 1 product kreeg ik de bevestiging dat het betaald was, van de andere 2 producten niet.
Geld zou niet betaald zijn ondanks dat ik via IDEAL betaald had.
Kopieen van mijn bankafschrift opgestuurd, men blijft volhouden van niet betaald.
Helaas schijnt dit meer mensen te zijn overkomen gezien de reviews op Internet.
Om lang verhaal kort te maken, men wil niet meewerken daar om dit probleem op te lossen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Niet geleverd, wel betaald.

28 november 2017

Dit lijkt een consumentenvraag die hier niet thuishoort. Maar toch: bestel dan ook bij een vertrouwde webwinkel in eigen land. Als je dan al iets meer betaalt, weet je tenminste zeker dat je ook iets krijgt.
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Niet geleverd, wel betaald.

28 november 2017

Idd wat Bert zegt, dit is een fora voor webwinkel eigenaren en geïnteresseerden.
Maar als je lang wachten (week tot weken) op een artikel niet erg vind en in de toekomst toch graag iets wil bestellen via Ali dan kan ik maar 1 advies geven, betaal met PayPal.
Zijn het wat duurdere artikelen dan heb je nog eens kans dat je inklaringskosten (BTW) mag betalen aan de belastingdienst. 

Daarnaast zitten er op Ali ontzettend veel louche "verkopers", je betaald en je krijgt niets.  

En idd, betaal iets meer in NL en je krijgt het 9/10 keer de volgende dag in huis en je valt onder de NL consumentenregeling, wat in veel gevallen een voordeel is voor de koper. 



  
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Niet geleverd, wel betaald.

28 november 2017

Leergeld. Voortaan bestel je gewoon in NL. Dit topic gaat dicht. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.