Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ben04
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 augustus 2010
Locatie: Oostzaan
Contacteer:

vloerenoutletstore.nl. Graag feedback op mijn winkel.

28 december 2017

Hoi allemaal.
Ik heb gisteren om feedback gevraagd maar heb wel erg weinig informatie gegeven.. Nieuwe poging:)
Het gaat dus om www.vloerenoutletstore.nl. Een webwinkel in vloeren en alle artikelen rondom vloeren zoals olie, was, schuurmaterialen enz.. De winkel draait onder onder Prestashop 1.6.1.6. is nu bijna 2 jaar operationeel. Ik ben geen techneut maar doe het grotendeels zelf, met o.a. enkele modules. We hadden beslist.nl maar sinds kort Google shopping. We draaien redelijk maar het lijkt te blijven staan op dit niveau..

Ik hoop dat dit een beetje info geeft, schroom niet om mij meer of om ontbrekende info te vragen.

Alvast bedankt!
Ben 
www.vloerenoutletstore.nl. Vloeren en alles voor uw vloeren.
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: vloerenoutletstore.nl. Graag feedback op mijn winkel.

28 december 2017

Als ik als consument naar jouw shop kijk, dan zou ik allereerst twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze shop. Als ik jou als specialist zou mogen adviseren, zou ik dit een primair verbeterpunt maken. Bekijken welke factoren toegevoegd kunnen worden om de uitstraling van jouw shop te professionaliseren:

Ik vind het bedrijfslogo veel te klein;

Ik vind de banner in de top wat vreemd; kijkend naar de banner, beïnvloed dat mijn mening over jouw shop negatief. Het draagt bij aan de uitstraling van een hobby-site. En daar zou ik zelf nooit bestellen. Ik heb het dan alleen specifiek over die banner. Probeer daar een creatieve oplossing voor te verzinnen, zou mijn feedback zijn;

Kan die top nav niet helemaal naar boven verschoven worden en die dan gelijk wat verder opvullen?

Plaats de main benefits rond of op de plek waar nu de zoekfunctie staat (bovenaan, center), in plaats van helemaal onderaan. Benefits zijn antwoorden op de vraag "wat levert het op", geen eigenschappen van je bedrijf (dus niet: binnen 24 uur bezorgd, maar begin morgen al met vloerleggen. En niet je telefoonnummer, maar elke dag tot 20:00 uur tel. antwoord op al uw vragen. Veilig online betalen mag helemaal weg, consumenten verwachten niet anders)

Het hoofdmenu zou ik als consument niet duidelijk genoeg vinden, daardoor overheen kijken, met als gevolg dat ik moeilijk mijn weg door jouw shop kan vinden omdat de nagivatie ontbreekt (althans, dat is mijn ervaring dan als consument. In de werkelijk staat die navigatie er wel, maar keek ik erover heen. Als je dit verduidelijkt, kan dit alleen maar positief uitpakken). Een grijs menu op een witte achtergrond, trekt misschien niet duidelijk genoeg de aandacht. Wellicht een border er omheen of andere kleur;

Hetzelfde geldt voor het 2e menu daaronder (aanbiedingen, populair, nieuw binnen). Het valt niet echt op. Kan zijn dat een andere bezoeker die mening niet deelt, het is altijd verstandig om wijzigingen eerst te testen voordat er definitief wat gewijzigd wordt.

Op de homepage, zou ik de producten die je presenteert, onderverdelen tussen de verschillende productcategorieën. Zoals je ook in het hoofdmenu doet. Zodat consumenten een soort van 2e manier hebben om te navigeren / snel, direct, bij het juiste product uit te komen. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een paar h2 koppen, met onder elke kop een aantal producten uit de betreffende categorie. Met een mogelijkheid om door te klikken voor het volledige assortiment binnen die productcategorie. Dus een koptekst met daaronder, 5 vloeren en een doorlink naar meer vloeren, daaronder weer een koptekst met 5 ondervloeren en een doorlink naar meer ondervloeren. Enzovoort;

In de footer is nog wat ruimte op te vullen. Wat zijn de ervaringen van andere cliënten? Ben je ergens bij aangesloten? Kortom; hier zou ik trustsignalen weergeven, iets wat bijdraagt aan het verbeteren van de betrouwbare uitstraling van jouw shop. (die nu nog matig is en verder verbeterd zou kunnen worden);

Ik zie als consument nog niet in, waarom ik in deze shop zou bestellen, in plaats van een andere vloeren outlet webshop. Dit is mogelijk ook een verbeterpunt om aan te werken. 1 manier om jezelf te onderscheiden is een goed verhaal vertellen. Check jouw shop in vergelijking tot concurrenten en versterk de communicatie, bijvoorbeeld. Sterke webteksten maken en die door de hele shop laten terugkomen, zodat de consument geraakt wordt door je boodschap/verhaal. Heb je bijvoorbeeld de laagste prijs als outlet, laat dan een vergelijkingstabel zien, waar daadwerkelijk in getoond wordt dat je de beste prijs hebt.

Als jij geen +++ scoort op design, in vergelijking tot andere shops, waar scoren anderen dan een + of zelfs een - op, zodat jij een +++ kan scoren. 

Heb je bijv. whatsapp en anderen niet? Voeg het toe en vertel prominent dat jij via deze route snel vragen beantwoord. Of misschien kan je productcombinaties aanmaken (sets), die andere shops niet bieden. Wat heeft iedereen nodig bij het leggen van een vloer? Aan bijproducten bijvoorbeeld. En kan je daar diverse sets van maken, zodat je een unieke deal te bieden hebt. Of kan je kleine Youtube video's maken met je smartphone, zodat mensen meer kunnen zien dan alleen de kleine afbeelding? Of kan je bij iedere bestelling een gratis DVD leveren waarin je 10 min. uitleg geeft over goed vloeronderhoud? Hoe dan ook; probeer te winnen door slim te onderscheiden. En dat onderscheidende idee moet altijd ontwikkeld zijn vanuit de gedachte van de consument: waar zou men bij gebaat zijn (doelgroeponderzoek, feedback van klanten) en hoe zou je hier op kunnen inspelen?

Het voornaamste verbeterpunt lijkt mij betrouwbaarheid. Hoe kan je de shop op 5 tot 10 manieren betrouwbaar(der) doen laten overkomen? Je kan hier eenvoudig mee beginnen door een spreadsheet te pakken, de URL van 5 vergelijkbare shops in te vullen en per shop te noteren welke elementen jou het gevoel geven dat deze shops betrouwbaar zijn. Vervolgens te kijken welke punten je zou kunnen doorvoeren.

Met vriendelijke groet,
James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: vloerenoutletstore.nl. Graag feedback op mijn winkel.

28 december 2017

Dat is goede feedback van James :D kan het alleen maar onderschrijven.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: vloerenoutletstore.nl. Graag feedback op mijn winkel.

29 december 2017

Hier (ook) geen fan van de opvallende banner bovenaan op de site.

Verder valt op dat er echt teveel aanbiedingen zijn op de homepage. Prima als je daarvoor een aparte pagina inricht, maar doe dit niet op de homepage. Dit maakt het veel te druk en geeft eerlijke gezegd ook een goedkope uitstraling...

Verder is het handig om te benadrukken waarvoor een bezoeker bij jou (juist bij jou) terecht kan. Benoem klantvoordelen.

En waarom heb je "wettelijke mededeling" opgenomen in het footer menu? Dat is geen handige benaming. Het is net of mankeert er iets aan je webwinkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
TristanP
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 december 2017

Re: vloerenoutletstore.nl. Graag feedback op mijn winkel.

29 december 2017

Wat vloeren betreft ben ik persoonlijk heel erg visueel ingesteld. Wat de vloeren zelf betreft, maar zeker ook de website. Er zijn immers dusdanig veel aanbieders van vloeren, dat ik snel het kaf van het koren wil scheiden.

Alles boven de navigatie/het menu had gemakkelijk gebruikt kunnen worden om snel een indruk te geven van je bedrijf. Je identiteit, je sterke punten en belangrijke bezorg- en contactinformatie hadden daar kunnen staan. De gratis proefstukjes zijn wél een zeer sterk en (vermoed ik) gewaardeerd punt. Die banner is echter op z'n zachtst gezegd klungelig en leidt af. (Ik vraag me af of mensen hem werkelijk bekijken...)
Vervolgens ben ik gaan scrollen. Het eerste dat ik zie is een luchtbevochtiger, gevolgd door lelijke productfoto's van veelal duur laminaat. Ik scroll snel door en stop even bij wat ik aanzie voor footer en daar zie ik: "Binnen 24 uur bezorgd ". Daar heb je even weer mijn positieve aandacht, waarna mijn oog afdwaalt naar het kopje "Leveringsvoorwaarden". Hier staat: "U vindt onze leveringsvoorwaarden links onderaan deze pagina, onder het kopje Leveringsvoorwaarden." Ik moest er van gniffelen. Als je er vanuit gaat dat ik er kennis van neem, waarom er niet naar linken? Nieuwsgierig als ik ben toch even doorgescrolld.... De leveringsvoorwaarden staan rechts van het midden.
Als laatste heb ik toch één menuoptie gekozen, namelijk het outlet laminaat. Van alle vloeren zijn er maar 2, waar je misschien een klein kamertje mee kunt leggen. De anderen zou ik bewaren als gimmick voor mensen die laminaat komen afhalen en nog even hun portemonnee willen trekken om het als restantaanbieding mee te nemen. (Is ook leuk om mensen in de nabije omgeving van je bedrijf aan je te binden trouwens. Gegarandeerd dat iemand een kelderkastje van een mooie vloer wil voorzien dan én geheid dat 'ie voor z'n woon- en/of slaapkamers terugkomt... Als je puur een webwinkel runt is er vast wel een openbedrijvendag of iets in die trant, voor wat klantenbinding.) Ik voel me echter op dit moment misleid, met deze "outlet".

Misschien ben je nu wel benieuwd wat ik dán verwacht had, of misschien ook wel niet en ben je verveeld met mijn afgeraffelde feedback. Ik zal het proberen kort samen te vatten.

Allereerst verwachte ik voordelige, mooie vloeren. Het gros van je productfoto's zijn prima en laten mooi de structuur en opdruk van de vloeren zien. Het was welkom geweest als ik _alleen_ dat soort foto's zag, met wat summiere informatie m.b.t. de prijs per vierkante meter. Alle producten die ik interessant vind open ik toch wel in een ander tabblad. (Een optie om het in een vergelijking op te gaan nemen zou hier een goed alternatief zijn, waar ik iets aan heb.) Het was dan ook welkom geweest als ik méér producten en minder witruimte, of overbodige tekst te zien kreeg. Belangrijkste hierbij is nog dat ik ook genoeg verwacht te zien binnen mijn budget. (Wat zeker moet lukken voor een outlet.)
Behalve dat vind ik de enorme aanbiedingen opvallend. Iets zegt me dat dat jouw reguliere prijzen zijn, wat voor jou had gepleit als je het niet als aanbieding zou bestempelen. Dat maakt het namelijk een oneerlijke handelspraktijk. (Tenzij ik mij vergis en het écht aanbiedingen zijn.) Beter bewaar je speciale aanduidingen voor het geringe aantal "outlet" producten en/of voor alles waarvan de voorraad nog maar beperkt is.
Last but not least mis ik direct antwoord op simpele vragen. Wat kost bezorging? Het zal toch niet onmogelijk zijn gewoon een bedrag te noemen dat werkt voor héél Nederland. (Eventueel zelfs gratis vanaf een bepaald bedrag?) Dit zou zelfs mensen naar je fysieke zaak kunnen lokken, als ze begrijpen dat ze voordeliger zelf rijden. Dat kan leiden tot extra aankopen of met een kopje koffie tot meer klanttevredenheid en aankopen.

Ik zal niet in detail gaan hoe ik zélf e.e.a. zou doen of willen doen. Je kan daarbij namelijk het beste uitgaan van je eigen kracht. Het lijkt erop dat het maken van een webwinkel op zich meer prioriteit heeft gehad, dan het communiceren van wie je bent, wilt zijn en waar je kracht ligt. Doe dát en je overtuigd meer en mensen zullen ook vergevingsgezinder zijn m.b.t. schoonheidsfoutjes in jouw website. Aan het eind van de rit ben je namelijk geen website, dus zou je ook helemaal niet daarop beoordeeld moeten willen worden of uitnodigen daartoe. :) Simpele uitingen zijn vaak het doeltreffendst.
 
Ben04
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 augustus 2010
Locatie: Oostzaan
Contacteer:

Re: vloerenoutletstore.nl. Graag feedback op mijn winkel.

02 januari 2018

Hi allemaal.
Sorry voor de wat late reactie maar Dank jullie voor de reacties, daar kan ik zeker wat mee.  We gaan ermee aan de slag.
Ik zal als dank mezelf wat actiever opstellen op dit forum.
Nogmaals dank.
Ben Maas
www.vloerenoutletstore.nl. Vloeren en alles voor uw vloeren.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht