Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Liesl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2018
Contacteer:

Tips en feedback ibizabully

26 februari 2018

Hallo allemaal,

enige tijd geleden heb ik mij al voorgesteld en vandaag wil ik jullie vragen mijn webshop ibizabully te bekijken. De shop is gemaakt in Wordpress met woocommerce.
1 maart gaat de webshop live en gaan we via facebook & instagram de openingsactie aankondigen. 

Heel bewust hebben wij gekozen voor een donkere uitstraling tussen alle "witte" webshops. 

De webshop bied producten voor en over de Franse & Engelse bulldogs aan. Zoals je kan raden is zijn wij verzot op deze rassen en vanuit onze eigen ervaring dat kwalitatief goede producten te vinden lastig is,  is het idee voor de webshop ontstaan. Dit idee kreeg vorm om ibiza, toen wij genoten van het Ibiza gevoel zagen wij veel buldoggen wandelen over de boulevard. Op dat moment besloten wij de Franse & Engelse buldoggen het ibizagevoel te geven.

De focus heeft vooral op content gelegen en de laatste weken heb ik me op de vormgeving gestort. Omdat ik na vele malen lezen blind ben geworden voor "foutjes" vraag ik jullie om naar de shop te kijken. Kritische (opbouwende) feedback is welkom!

Zaken waar ik nog mee worstel:
Voor de wettelijke verplichting heb ik rembours toegevoegd, ik krijg deze echter niet goed in de afrekenpagina, op dit moment moet je naast rembours kiezen dus ook zelf de rembours kosten aanvinken. Tips om dit op te lossen zijn welkom.
Voor het handgemaakte kussen moet men een foto uploaden, dit is verplicht gemaakt bij afrekenen maar ik twijfel aan de gebruikersvriendelijkheid zoals het nu staat. Ook hier, tips zijn welkom.

Alvast bedankt voor de moeite om de wehshop te bekijken.

Ps: bestelproces staat op test dus kan gewoon getest worden (graag zelfs). Je ontvangt geen pakketje :-)

Marlies
www.ibizabully.nl
ibizagevoel, be free, be happy
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Tips en feedback ibizabully

26 februari 2018

Heb even gekeken. De link in je openingspost werkt niet.
Als eerste de cookiebar. Lekker, bah cookies of meer info.
Erboven:  Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.
Dat klopt niet als je ook voor bah cookies kan kiezen. Het werkt ook niet want dan zijn er al cookies geplaatst. Zou dus niet leuk doen maar gewoon een tekst van sluit dit bericht en klaar.

Stuk zeep dat valt vind ik irritant.

De vakken onderin wiebelen teveel. Als je met de muis erover gaat bewegen de andere ook. Erg onrustig en de tekst is ook nog eens slecht te lezen over de foto.

Voorbeeld:Dolly groen schaap speeltje
Foto toont een grijs schaap. Is dat een zwart/wit foto? Niet handig. Tweede foto is wel groen maar heel erg onscherp.
Extra link op die pagina naar Emma opberg box (Slim)
Maar waarom in een nieuw tabblad openen? Kan gewoon in hetzelfde venster. De foto hierbij is onduidelijk. Weet echt niet wat ik nu zou krijgen. Hoe groot hij is ook niet.

Bij overboeking krijg ik een mollie scherm. Toch niet echt op die manier hoop ik. Bij overboeking hoef ik geen betaalscherm te zien.
Had eerst ideal aan staan en toen ik terug ging waren alle velden weer leeg. Vind ik altijd heel hinderlijk. Als ik een fout maak wil ik zonder veel moeite door kunnen gaan.
(Vind je dat trouwens handig om een overboeking ook via Mollie te doen? Of is dat verplicht. Ik ken Mollie niet als zodanig.)

Wat is medium, large, extra large of maat 14 16 18 20 
Voor mij zijn die honden allemaal small ;-) 
Staat er uitleg over deze maten?

Met de donkere uitstraling heb ik niet veel moeite. 
Zou ook wel alle foto's van artikelen even groot maken (vierkant) dat schaap valt er namelijk buiten en dat staat niet mooi in het overzicht.
Hier laat ik het even bij.
 
Liesl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2018
Contacteer:

Re: Tips en feedback ibizabully

27 februari 2018

Heb even gekeken. De link in je openingspost werkt niet.

Ik zie het, kan het helaas niet aanpassen, de link in de handtekening werkt wel

Als eerste de cookiebar. Lekker, bah cookies of meer info.
Erboven:  Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.
Dat klopt niet als je ook voor bah cookies kan kiezen. Het werkt ook niet want dan zijn er al cookies geplaatst. Zou dus niet leuk doen maar gewoon een tekst van sluit dit bericht en klaar.

Inderdaad , dit is niet correct, ik heb het aangepast , nog steeds lekker maar de bah is weggehaald.

Stuk zeep dat valt vind ik irritant.

Dat is denk ik een kwestie van smaak, omdat het om een openingsaanbieding gaat wil ik dat het opvalt, vandaar de animatie. Mocht ik meer (negatieve) terugkoppeling krijgen zal ik het heroverwegen.

De vakken onderin wiebelen teveel. Als je met de muis erover gaat bewegen de andere ook. Erg onrustig en de tekst is ook nog eens slecht te lezen over de foto.

Ik zie inderdaad dat de vlakken wat wiebelen, ik heb echter niet gevonden hoe ik dit aanpas, ik zal dit verder onderzoeken dank je.

Voorbeeld:Dolly groen schaap speeltje
Foto toont een grijs schaap. Is dat een zwart/wit foto? Niet handig. Tweede foto is wel groen maar heel erg onscherp.
Extra link op die pagina naar Emma opberg box (Slim)
Maar waarom in een nieuw tabblad openen? Kan gewoon in hetzelfde venster. De foto hierbij is onduidelijk. Weet echt niet wat ik nu zou krijgen. Hoe groot hij is ook niet.

Het groene schaap is nog genomineerd voor op de foto te gaan, deze wordt nog aangepast voor 1 maart. zowel de kwaliteit als de grootte van de foto , en inderdaad alleen groen.

Bij overboeking krijg ik een mollie scherm. Toch niet echt op die manier hoop ik. Bij overboeking hoef ik geen betaalscherm te zien.
Had eerst ideal aan staan en toen ik terug ging waren alle velden weer leeg. Vind ik altijd heel hinderlijk. Als ik een fout maak wil ik zonder veel moeite door kunnen gaan.
(Vind je dat trouwens handig om een overboeking ook via Mollie te doen? Of is dat verplicht. Ik ken Mollie niet als zodanig.)

Goed gezien, al mijn betalingen lopen via Mollie dus ook overboeking. Voor het vasthouden van de ingevulde velden ga ik op onderzoek uit, thx

Wat is medium, large, extra large of maat 14 16 18 20 
Voor mij zijn die honden allemaal small ;-) 
Staat er uitleg over deze maten?

De uitleg over de maten staat op het tabblad maattabel bij elk product. Hier is ook een maattabel hoe je de hond kan opmeten.

Met de donkere uitstraling heb ik niet veel moeite. 
Zou ook wel alle foto's van artikelen even groot maken (vierkant) dat schaap valt er namelijk buiten en dat staat niet mooi in het overzicht.
Hier laat ik het even bij.

Nogmaals dank je wel voor de feedback, ik waardeer dit ten zeerste.

Marlies
www.ibizabully.nl
ibizagevoel, be free, be happy
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Tips en feedback ibizabully

27 februari 2018

Waarom moeten bezoekers juist bij jou kopen?
En wat mogen zij verwachten?

Benoem duidelijke klantvoordelen, om bezoekers te overtuigen klant te worden.


De eerste indruk is natuurlijk ook erg belangrijk. Het zou zomaar kunnen zijn dat de eerste foto (donkere foto van hond in hoody), bezoekers afschrikt. Mij wel. Maar nu ben ik ook niet de doelgroep.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Tips en feedback ibizabully

27 februari 2018

Zo je homepage is een stuk beter dan dat hij de eerste keer was. Je bent aardig aan het aanpassen. ;-)
De zwarte balk bovenin blijft nu altijd zichtbaar. Als dat eerst ook zo was zou ik er vast iets over gezegd hebben. Het neemt veel ruimte in beslag op de pagina. Terwijl de bovenste regel met oa telefoonnummer wel weg gaat met scrollen terwijl ik die liever zou laten staan.
Maattabel heb ik gevonden maar het was me eerst niet duidelijk dat er in het midden tabbladen staan. Ze zijn zo niet herkenbaar en je leest er makkelijk overheen. De maten medium large etc zie ik niet in die tabel trouwens. O, in een andere tabel wel. Je hebt er dus meerdere en laat er eentje zien afhankelijk van item? ;-)  En in de ene staat wel wat op te meten in de andere niet. 
 
Liesl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2018
Contacteer:

Re: Tips en feedback ibizabully

27 februari 2018

Dag Paul & webwinkelmeerwaarde,

Bedankt voor de feedback,
Op basis van de feedback ben ik inderdaad aan de slag gegaan, de wiebelende tegels waren mij nog niet opgevallen maar nu ik het zag irriteerde het mij ook :-)
De eerste foto is inderdaad een smaakkwestie, ik heb hier een echtelijk dispuut over en mijn man heeft gewonnen, hij blijft voorlopig staan op basis van een (snelle) doelgroep analyse.


Toegevoegd 4 belangrijke klantvoordelen

De bovenste menubalk wil ik graag sticky maken, helaas kan ik dit nergens vinden. Nu zijn de gegevens gelukkig ook te vinden in bv de footer maar ik zal me hier nog eens flink over buigen.
De maattabellen zijn inderdaad specifiek voor de merken van kleding en daarom bij elk item toegevoegd. Als het goed is staat overal ook hoe je moet meten. Ik zal bij de producten duidelijker maken dat de maten te vinden zijn onder de tab maattabel. 

Dank jullie wel voor zover.
www.ibizabully.nl
ibizagevoel, be free, be happy
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Tips en feedback ibizabully

27 februari 2018

Ik wilde op je facebook pagina kijken maar daar kun je zonder inloggen niets zien. Ik zou facebook open zetten ook voor wie geen facebook heeft. Je weet maar nooit wie er als klant vandaan komt.
 
Liesl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2018
Contacteer:

Re: Tips en feedback ibizabully

27 februari 2018

Oeps,

heb je net op het icoontje geklikt waar de foute facebook link in stond :-) inmiddels aangepast
dank je voor het opmerken
www.ibizabully.nl
ibizagevoel, be free, be happy
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Tips en feedback ibizabully

28 februari 2018

Dan nog wat wettelijke zaken:

Heb je achteraf betalen geregeld? Het is wettelijk verplicht om de klant de mogelijkheid te bieden om tenminste de helft van het bedrag achteraf te betalen.

Je geeft ook informatie over garantie op producten. Maar eigenlijk heb je het hier alleen maar over het (verlengde) retourrecht.

In de algemene voorwaarden missen de adresgegevens. Ook wordt hierin nog aangegeven dat een restitutie maximaal 30 dagen na ontvangst van het retour product op zich laat wachten. Op de infopagina geef je wel correct aan dat dit maximaal 14 dagen is.

Wellicht heb je wat aan deze tips om te voldoen aan de wettelijke eisen voor webwinkels.

En waarom wijkt het retouradres af/ is dit niet gespecificeerd?
 
Liesl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 januari 2018
Contacteer:

Re: Tips en feedback ibizabully

01 maart 2018

Dag Webwinkelmeerwaarde,

Dank je wel voor het vinden van deze foutjes, is inmiddels aangepast.
Achteraf betalen heb ik geregeld door Rembours aan te bieden, ik had begrepen dat dit voldoende was/is.
www.ibizabully.nl
ibizagevoel, be free, be happy
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht