Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
ThomasV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 oktober 2018
Locatie: Maldegem
Contacteer:

Bezoekers maar geen klanten

12 oktober 2018

Hallo iedereen 

Begin vorig jaar maakte ik de keuze om mijn eigen zaak op te starten als auto detailer. Naast tal van diensten bieden wij ook een gamma auto onderhoudsproducten en -accessoires aan. We hebben niet veel merken, waar wel zo goed als alles wat nodig is en tegen correcte prijzen. 

De producten werden vorig jaar ook geïntegreerd in onze website in de vorm van een webshop en hier is er sindsdien welgeteld 1 verkoop uit gekomen en dan nog wel van een buur...

Het aantal bezoekers op de website gaat volgens Analytics wel omhoog (met nu +-250 bezoekers per maand) en heb een Bouncepercentage van zo'n 34%. Een kleine 80% van de bezoekers komt via de Facebook advertenties die ik voer en deze worden dan ook (meestal) rechtstreeks naar de betreffende productpagina gestuurd. De gemiddelde sessieduur bedraagt ook amper 50 seconden.

Ik heb er al aan gedacht om alles uit handen te geven een een bureau, maar helaas is daar momenteel het budget niet echt voor.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik kan verbeteren of wat ik volledig verkeerd doe? 

Verdere vragen worden zo snel mogelijk beantwoord :-) 

Groeten Thomas
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Bezoekers maar geen klanten

12 oktober 2018

Als je er even een linkje bij plaatst dan kunnen we kijken of we op je website mogelijk verbeterpuntjes vinden. 
 
Gebruikersavatar
ThomasV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 oktober 2018
Locatie: Maldegem
Contacteer:

Re: Bezoekers maar geen klanten

12 oktober 2018

Oej sorry, dacht dat hij hier automatisch ergens stond als ik hem in mijn profiel plaatste ;-) Site is www.verschore.be 
 
Gebruikersavatar
ThomasV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 oktober 2018
Locatie: Maldegem
Contacteer:

Re: Bezoekers maar geen klanten

16 oktober 2018

Niemand met tips? :(
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
j1996kv
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 september 2017

Re: Bezoekers maar geen klanten

16 oktober 2018

Ik heb even voor je gekeken, en ik vind je webshop er niet echt professioneel uitzien. Eigenlijk vind ik het niet eens echt lijken op een webshop, maar meer op een blog.

Nergens boven de vouw zie ik USP's staan of informatie over de betaalmethoden. Als ik dit zou zien en interesse zou hebben in één of meer van jouw producten, zou ik het niet direct vertrouwen. Daarbij heb je ook maar een beperkt aantal betaalmethoden. Voor België is Bancontact/Mistercash het meest gebruikt geloof ik, maar dat zie ik bij jou niet terug komen. Vermoedelijk omdat je geen PSP hebt (payment service provider).

Ik zie dat jouw webshop gebouwd is op Sylius. Van dat platform heb ik nog nooit gehoord, maar dat kan ook aan mij liggen. Als je het wat serieuzer aan wilt pakken en er echt werk van wilt maken, zou ik toch overwegen om te switchen naar Magento, Ligthspeed of misschien CCVshop. 

Met name Lightspeed en CCV zijn gemakkelijk in gebruik en redelijk betaalbaar. De standaard templates van deze platformen zien er (mijns inziens) een stuk beter en professioneler uit dan wat jij nu hebt. 

Je moet jezelf ook afvragen hoe effectief Facebook adverteren is. Met Google Adwords en Google Shopping behaal je mogelijk (veel) meer resultaat. Op facebook kom je niet per definitie mensen tegen met een koopintentie.
 
Gebruikersavatar
ThomasV
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 oktober 2018
Locatie: Maldegem
Contacteer:

Re: Bezoekers maar geen klanten

18 oktober 2018

Ondertussen heb ik het een en ander gewijzigd, USP's toegevoegd bovenaan de pagina, betaalmethodes toegevoegd via Mollie en de layout omgegooid. 
Website en shop zijn gebouwd via mijnwebwinkel.be. Misschien kan ik beter de website over de zaak en diensten die we aanbieden op een ander adres maken dan de webshop zelf? 

Wilde inderdaad ook wel adverteren via Google Adwords en Shopping, maar het lukt me niet om de facturering om te zetten naar 'handmatig' of dus vooraf betalen.. Ik kan enkel 'automatisch' via Visa en dat wil ik niet. Heb er al contact over gehad met Google, helaas krijg ik daar maar weinig hulp. 
 
Gebruikersavatar
neobee
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 februari 2017

Re: Bezoekers maar geen klanten

25 november 2018

Google Adwords is niet het terrein voor de kleine ondernemer met een beperkt budget. 
Met Facebook Advertentie kan je precies de doelgroep bereiken die belangrijk is voor je bedrijf en met een beperkt budget.

Overweeg om over te stappen op Wordpress met Woocommerce (beide gratis). Je hebt dan een veel professioneler ogende website + webshop. 
SEO is waar je na moet kijken als je nieuwe website live is

Success!  
SEO voor mkb : www.hlwebsolutions.com
 
Gebruikersavatar
dirk E
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 januari 2019

Re: Bezoekers maar geen klanten

16 juli 2019

Hallo Thomas,
Meeste mensen rijden tegenwoordig door een wasstraat voor een wasbeurt met polish wax bijvoorbeeld.
Wat je zou kunnen doen is je website volgooien met foto's welke wagens die gedaan hebt inclusief jezelf en of je team.
Zo van tadaa dit zijn wij en dit hebben we gedaan,blinkonde bolides spik en span!
Tevens zou je langs auto bedrijven (beetje luxe merken) kunnen gaan en jullie poets service aanbieden en of langs rijke stinkerds met hun villa langsgaan.
Hand poetswerk blijft toch het mooiste resultaat geven maar dat kost tijd en moeite....
Succes!
 
vx680
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 februari 2018
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bezoekers maar geen klanten

17 juli 2019

Het is inderdaad niet echt een sexy onderwerp.
Het zou wel kunnen. Als je een mooie website hebt met foto's van het eindresultaat.

Er stond iets teveel tekst naar mijn mening. Ik kon niet echt de moeite opbrengen om alles te lezen.
Het is volgens mij ook een dienst die binnen 30 seconde door moet hebben.

De webshop is denk ik niet een verkoopkanaal waar je inkomsten zullen zitten.
Dit zijn meer producten die je op locatie koopt als je er al bent.

Net zoals schoenwinkels producten zoals een spray of wax aanbieden.

Ik zou me eerst concentreren op het uiterlijk van je site en het creëren van een mooie voorpagina.
Google Ads kan anders een bodemloze put worden..
 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht