Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Merijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 februari 2021
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Feedback florafy.nl

09 februari 2021

Beste mede-Webwinkeliers,

Wij zijn al enkele maanden heel druk bezig met florafy.nl. Wij verkopen online kunstplanten. Dit gaat tot dusver erg goed. We hebben al een hoop mooie klantenbeoordelingen mogen vergaren en een mooi aantal bestellingen de deur uit mogen sturen. Toch blijft het conversiepercentage nog achter en is het bouncepercentage relatief hoog.

We denken dus op de goede weg te zijn en hebben al heel veel feedback gehad van diverse fora, mensen om ons heen en direct netwerk... Maar, we zien vast nog wel iets over het hoofd. 

Wat vinden jullie van de webshop? Wat kan er beter? Zijn er dingen die jullie meteen opvallen en die jullie direct zouden aanpassen of veranderen? :D

Bedankt en een fijne dag!

Merijn Raaphorst
Florafy Kunstplanten

ps. Jullie krijgen allemaal 10% korting als bedankje met de volgende code: WWF10
www.florafy.nl > wij verkopen kunstplanten > webshop voor iedereen zonder groene vingers.
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Algemene conversie verhogen tips

14 februari 2021

Als je een hogere conversie wil genereren, moet je het LIFT model volgen (zoek op Google images), paar algemene conversie verhogen tips:
- heb een onweerstaanbaar aanbod (vergelijk jouw aanbod met dat van de concurrent, als het niet veel van elkaar scheelt, waarom zouden mensen dan bij jou moeten bestellen? Ontwikkel jouw aanbod zo dat mensen die interesse hebben in jouw type product, geen 'nee' kunnen zeggen);
- trek verkeer vanuit relevante pagina's of sites (je hebt het over de bounce rate, daar moet je niet teveel op letten. Als je 100 bezoekers van 12 jaar van Twitter krijgt, zal je een lage conversie hebben. Als je 100 bezoekers van - in jouw geval - Pinterest krijgt vanaf een interieur board of een kamerplanten board, dan zal het conversiepercentage mogelijk hoger liggen. Mijn tip is dus niet teveel focussen op bouncerate, maar meer op de kwaliteit van het inkomend verkeer, dus vanuit welke sites je mensen vandaan komen, hoe goed sluiten deze aan bij jouw aanbod?);
- zorg dat jouw aanbod glashelder is en alle mogelijke vragen beantwoord, op elke pagina (kijk naar vragen van klanten, wat blijkt daaruit, speur naar onduidelijkheden op elke manier);
- verlaag angst en onzekerheden om de conversie een boost te geven. Zorg dat de winkel er heel betrouwbaar uitziet en los mogelijke onzekerheden op. Je kan erachter komen wat angsten en onzekerheden zijn door feedback van je bezoekers en je community te verzamelen en daarop in te spelen, maar verzamel tegelijkertijd ook tips voor het creëren van een betrouwbare uitstraling.

Overige conversie verhogen tips:
- Wat ook sterk invloed heeft op de conversie, is op welke landingspagina mensen binnenkomen. Als je mensen vanuit een facebook post over kamerplanten naar de homepage stuurt, is de kans groter dat mensen afhaken, dan wanneer je de 5 best verkopende kamerplanten (of andere interessante kamerplanten content) laat zien. Kortom: wees bijzonder relevant en link naar de meest relevante pagina op de plekken waar je promotie maakt;
- Wat heeft de huidige groep klanten bij jou doen laten bestellen en waarom niet bij de concurrenten, vraag het ze. Dit is feedback en juist alle feedback samen zorgt voor inzichten en dus punten voor verbetering van de conversie;
- Voer A/B experimenten uit: maak een extra variant van 1 pagina (dus een kopie) en breng op 1 van de 2 pagina's een kleine aanpassing aan om te zien hoe mensen daarop reageren. Op basis daarvan kom je erachter of deze aanpassing invloed heeft op je conversie. Belangrijk hierbij is dat de traffic vanuit 1 en dezelfde bron komt, anders geeft het een vertekend beeld (een bezoeker uit facebook zal wellicht minder snel converteren dan een bezoeker uit Google die heel specifiek heeft ingevoerd wat hij wil hebben);

Graag jouw reactie. Als je het mij vraagt begint conversie verhogen met feedback verzamelen en niet op basis van op gevoel, hier en daar aanpassingen te gaan verrichten. Begin bij je huidige klanten en netwerk / potentiële klanten / volgers, etc.

Groet,
James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist
 
Merijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 februari 2021
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Feedback florafy.nl

15 februari 2021

Ha James,

Goedemorgen! Ontzettend bedankt voor de waardevolle feedback. Bedankt voor de uitgebreide uitleg en toelichting op alle genoemde voorbeelden. We gaan er gelijk mee aan de slag. Relevantie van landingspagina en onderscheid in het soort bezoeker zijn dingen waar we direct wat mee kunnen. Ik stuur je een berichtje op het moment dat we de feedback hebben verwerkt.

Fijne dag!

Merijn
www.florafy.nl > wij verkopen kunstplanten > webshop voor iedereen zonder groene vingers.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht