Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten'

14 december 2011

Afgelopen zomer hebben wij de beslissing gemaakt om te starten met een webwinkel in duurzaam&uitdagend speelgoed. Dit is ontstaan vanuit eigen ervaring met ééndags-speelgoed; en de leuke reactie's op het speelgoed wat we nadien zelf in Duitsland hadden gekocht.

Business plan.
Voor houvast een plan gemaakt. Wat ons oa opvalt uit de marktcijfers is dat het aantal internet aankopen wel toeneemt maar het vertrouwen wat daalde.
Hierop de keuze gemaakt om de winkel een persoonlijke benadering mee te geven.
Deze persoonlijke benadering willen we oa bereiken door - voldoende produktuitleg -open communicatie (wie we zijn) -uitnodiging om ook in stenen winkel te komen kijken.

Huidige inrichting & resultaten.
We hebben een open karakter; goede toegankelijke site. Op een aantal plaatsen probeer ik de afstand tussen winkel-klant te verkleinen door 'De digitale verkoper' in te zetten via YouTube.
Het kleurgebruik is rustig; geen wild gespring van flash.
Het aantal bezoekers is redelijk ok; mede dankzij 'gekochte' bezoekers mbv adwords. Al met al nu een 500 bezoekers / maand. Conversie is momenteel nog geen 1%

Afgeschoten?
Mwja; zo voelt het wanneer iemand de poten onder je eigen, nog wat verse ideeën uitzaagt.
Gisteravond tijdens een business-meeting een 40minuten gesproken met een succesvolle internet-marketing strateeg onze doelen en de website geanalyseerd.
Wat hij heel sterk doet is denken vanuit de klanten die we al hebben: wie zijn dat; waar kopen ze? welke life-style? levensstandaard? waarom die wel bij ons gekocht? Welke sites bezoeken ze nu? Wat doe jij eraan om jezelf te matchen met precies jou doelgroep?
..duh..

De klantmatch.
Tja; daar sta je dan even bij te komen van zo'n zeer goed bedoelde stortvloed (waar ik overigens erg blij mee ben uiteraard!)
Ok, analyserend: We leveren kwalitatief hoogwaardig speelgoed met een uitdaging erin. Kinderen moeten van het produkt gaan houden en er lang plezier van hebben. Wat voor doelgroep heb je dan:
- duurder speelgoed: boven-modaal inkomen; 2-verdieners met niet teveel tijd.
- uitdagend speelgoed: ouders die hun kinderen echt iets willen meegeven in de ontwikkeling.
- houten speelgoed: tja; fijn dat het ecologisch gemaakt is voor je ..
- tijdsaspect: de klant heeft een druk leven; probeer daar slim op in te spelen met iets als een inpak-service.
- lifestyle: retro speelgoed is weer helemaal 'in'
- site favo's als Elle.

Reflecterend naar de huidige site.
Te flets; te kaal; te koel; te goedkoop: geen match met genoemde doelgroep..

en nu?
Ben ik benieuwd wat jullie denken van bovenstaand verhaal. Dit uiteraard reflecterend naar onze website
- Ik ga in ieder starten om een partner te zoeken waaraan ik de ontwikkelingen kan reflecteren.
- Een vlijmscherpe boodschap neerzetten met waar wij keigoed in zijn.
- Ervoor zorgen dat we die boodschap op nr1 in Google gaan brengen.

TIPS zijn van harte welkom :D
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

Als marketingstrateeg en eigenaar van meerdere webshops voor speelgoed mag ik het waarschijnlijk wel zeggen: het advies dat je hebt gekregen, kun je 'afschieten' omdat de analyse oppervlakkig en eenzijdig is.

1. Als je webshop wat langer online is, zul je zien dat er verschillende clusters van doelgroepen zijn. Die clusters overlappen elkaar deels met gemeenschappelijke kenmerken; dat is makkelijk voor de marketing. Maar sommige kenmerken zijn tegenstrijdig en daar ligt de uitdaging: één propositie formuleren die tegemoet komt aan soms tegenstrijdige wensen van verschillende doelgroepen. Ik kan je per e-mail of PB verschillende concrete voorbeelden geven.

2. Je vergeet de factor tijd en daarmee iets wezenlijks: klantenbinding en herhalingsaankopen. Klanten die je nu kleuterspeelgoed verkoopt, wil je graag terugzien voor ander speelgoed wanneer hun kinderen ouder zijn. Ondertussen verandert de persoonlijke situatie van die klant (gezinssamenstelling, werk, inkomen, enzovoort), dus ook hier geldt dat er niet één vastomlijnde doelgroep is.

3. Marketing is niet slechts op een bepaalde markt inspelen. Het is ook een beleidsinstrument waarmee je zelf de uitkomst stuurt. Eenvoudig voorbeeld: als ik iets sterk afprijs, verandert direct het "profiel" van de gemiddelde koper omdat je per definitie meer koopjesjagers trekt.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

Mag ik als meubelmaker wat vragen over het houten speelgoed.

Wat me stoort is dat als ik op houten speelgoed druk, ook dingen zie die van volledig plastic zijn gemaakt. Zoals een brandweertruck in plastic, ballonnen, een pomp, een tol van plastic of ijzer, ...

Dan de vraag: wil je over komen als verkoper van duurzaam/ecologisch houten speelgoed, of gewoon als verkoper van houten speelgoed. (= 2 verschillende doelgroepen)
Houten speelgoed met plastic delen kan je moeilijk duurzaam/ecologisch noemen.

Je zegt dat je ook veel info wilt geven bij je producten, maar vind het dikwijls toch gewoon de standaard uitleg.
bijvoorbeeld welke houtsoort, en is het wel hout (als het geverfd is zien we dat natuurlijk niet en dikwijls is het dan multiplex of MDF - niet echt ecologisch/duurzaam- en denk eraan dat kinderen onder de 3 jaar alles in hun mond steken)

In mijn ogen een gewone speelgoedsite, dat ook gewone houten speelgoed heeft.
Niet echt anders dan de gemiddelde speelgoedsite die ook houten speelgoed verkoopt.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

@Ward.
Wanneer ik naar jou site kijk (briksets) is die ook niet ok; relatief duur speelgoed en dan zo'n goedkoop uitziende website ( grapje ;) )

Maar ik stel het op prijs als je me via PB wat voorbeelden wil toesturen; deze markt moet ik nog in groeien dus alle hulp waardeer ik enorm.

Clusters.
We hebben inderdaad 2 doelgroepen; 1. houten speelgoed 2. speelvoertuigen van metaal en kunststof. Niet echt af te stemmen op 1 doelgroep. Overlappend is altijd dat men betrouwbaarheid & zekerheid zoekt.
Tijdfactor & herhalende aankopen; die zijn inderdaad enorm belangrijk.
Marketing. Leuk voorbeeld. Zelf heb ik tot nu toe voornamelijk ervaring in accountmanaging in ERP software (B2B) en daar zijn de spelregels toch iets anders ;)
Het profiel waar we op inzetten is nu breed; niet echt een scope in bedacht.

Hoe komt onze site nu op jou over? Waar we aan gewerkt hebben is
-betrouwbaar overkomen met enkele image's links
-iedere catagorie inhoud geven met een intro ( op 1 na gelukt)
-mooie grafische weergave voor professionele uitstraling
-plan voor verfrissende ideeen met kleine give-away's (houten kubus-auto'tjes)

@Veke
Dank voor je reactie; je legt de vinger duidelijk de zere plek.
Wat wij als duurzaam zien; er lang van kunnen genieten, komt zo inderdaad niet over.
We moeten dus werken aan een betere boodschap waarmee we willen vertellen dat we produkten leveren waar je lang plezier van heb; het een blijvende uitdaging in zich heeft.

De meeste mensen lezen 'duurzaam' anders als dat wij het interpeteren / willen neerzetten.

En inderdaad; we zoeken naar een manier om onderscheidend te zijn; wie niet ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

Ik zou zeggen breng eerst je site op orde.

Ik kijk bijvoorbeeld op houten speelgoed en dan boerderij... en wat komt er... mens erger je niet, nou dat doe ik op zo'n moment wel.

Verder ben ik het grotendeels met Ward eens. Om nog maar wat toe te voegen:

In mijn kennissenkring zitten veel mensen met een bijstandsuitkering of op het minimum, deze mensen kopen ook kwalitatief hoogwaardig speelgoed want wat ze geven willen ze dat het lang meegaat waardoor het uiteindelijk goedkoper is dan het '1 dags spul' .

Het profiel wat je schetst zal in veel gevallen niet kloppen, je moet het veel algemener zien. (Groot)Ouders die dit speelgoed kopen, kopen het heel bewust en willen veel informatie voordat ze tot koop overgaan.

Niet alleen brandweer auto, rood met 9 accessoires. Nee ze willen zien:

Brandweerauto, kleur rood, met deze bewegende delen, met deze accessoires, gemaakt van dit soort hout met FEC keurmerk, niet gemaakt door kinderhandjes.

Dit met grote duidelijke foto's waarbij ook details te bekijken zijn.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
jeanscentrale
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 augustus 2011
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

Ik heb zojuist ook even de pagina houten speelgoed bezocht. Wat mij meteen opvalt, is de pinokkio met het verhaaltje. Mensen zullen dit ook gaan lezen. Wat mij dan opvalt is al 2 typefouten in dat kleine stukje tekst....

slectie ipv selectie
catagorie ipv categorie

Het zijn allemaal de kleine dingetjes die t doen.
 
malibu
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 augustus 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

"Wij zijn van mening dat een webwinkel dezelfde service moet kunnen bieden als een 'stenen' winkel."

Dat is toch geen sterk uitgangs punt. Als speciaal zaak moet je toch veel betere service kunnen verlenen dan de standaard speelgoed winkel in een standaard winkelcentrum met een standaard meisje / jongen van 16 achter de kassa !

En ja, je site is wel een beetje koel, geen "beleving"
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

Geweldig forum dit! :D

@eentje.
Duidelijk verhaal. Welk profiel je je dan; welke uitstraling hang je aan? We kunnen enorm veel variëren om de pagina warmer te maken. Warmere kleuren en uitstraling.
IS het dan zo dat je dat op je produktrange zuiver afstemt, net als je doelgroep? Elle.nl heeft inderdaad een rijkere/warmere uitstraling; is dat het dan?
Teksten gaan we oppakken; dank.

@jeanscentrale.

Da's de enige die ik even snel heb gemaakt enkele dagen geleden. De vrouw was ook al pissig dat ik iets zonder overleg had geplaatst; van boosheid had ze het nog niet nagezien :?

@malibu.
Heb je een punt. Ik doelde op de mogelijkheid dat je produkten kunt komen bekijken; vooraf ervaren en ruilen als je dat ter plaatse wil doen.
Jij benaderd het vanuit een ander perspectief; super interessant!

Komende avonden gaan we in ieder geval nadenken over wat je jou kunt met meer afstemmen op je doelgroep.
Zaterdag gaan we een testaccount geheel vullen voor een remake van kleur en opmaak gebruik om het fletse eraf te halen.
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

14 december 2011

Wat me direct opvalt is dat er op de home page geen winkelmandje staat rechtsboven.
Ik dacht in eerste instantie dat ik niet kon bestellen.....ik zie nu dat die helemaal links onderin staat, beetje vreemd.
Erg kale plek daar.

De foto van de header met de boerderij doet erg goedkoop aan.

Ai, wat vis ik nu uit de algemene voorwaarden;
Tim's Speelgoedboerderij is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van de goederen tijdens verzending via PostNL. U kunt dit risico "verzekeren" (tot € 500,- per zending) door de optie aangetekende verzending te gebruiken.


Je bent wettelijk gezien wel aansprakelijk voor de verzending, dus als er iets kwijt raakt is dat jou pakkie an. Dat extra verzekeren is dus niet perse noodzakelijk.

Nog zo een:
De door Tim's Speelgoedboerderij gemaakte verzendkosten worden niet gecrediteerd.
Je bent ook verplicht om de verzendkosten te vergoeden.

Gastenboek is amateuristisch, zet een link naar een echte beoordelingssite neer. Dat ziet er een stuk professioneler uit.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 december 2011

Ik snapte eerst niet wat je bedoelde met winkelwagentje. Nu test ik in een oudere InternetExplorer versie en zie ik het ook !
Met actuele Firefox en Chrome staat de winkelwagen wl netjes rechts.
Bedankt voor de opmerking.

Algemene voorwaarde moeten we inderdaad mee aan de slag.

Tenslotte het gastenboek; ik wil ernaar door groeien om er inderdaad een soort review functionaliteit achter te hangen; komt nog.

Ilonajoy, wat is jou mening bij het kleurgebruik?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 december 2011

Met de link BanBao (Lego) suggereer je dat BanBao LEGO is, terwijl LEGO over die grove misleiding nu juist een rechtszaak tegen BanBao heeft gewonnen. Zou je deze rubriek niet gewoon offline halen?

En meer in het algemeen: past een B-merk met goedkope namaak wel bij je kwaliteitsstrategie? Je hinkt, zoals andere forumleden eerder aangaven, op twee gedachten. Je kunt eigenlijk niet geloofwaardig nut en noodzaak van duurzaam houten speelgoed prediken als je er ongeneerd slaafse "made in China"-nabootsingen naast zet.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

16 december 2011

BanBao om een taktische reden even laten staan maar met jou overtuiging inderdaad ook niet meer instappen.

We hebben inderdaad duidelijk dat er scherper de boodschap moeten neerzetten en daar moet een duidelijk bedrijfsbeleid bij.

Ik had ingepland dit weekend zoveel mogelijk van de genoemde punten een boost te geven. Zal niet helemaal lukken IVM andere activiteiten .. vandaag te horen gekregen dat m'n werkgever 25% personeel moet snijden en daar hoor ik bij.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

16 december 2011

Vandaag te horen gekregen dat m'n werkgever 25% personeel moet snijden en daar hoor ik bij.
Ai, dat is niet fijn, maar gelukkig trek je dat wel recht met een goed lopende webwinkel. Is overigens een heel bekende en beruchte truc: personeel ontslaan tijdens het kerstreces.
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 december 2011

Ik snapte eerst niet wat je bedoelde met winkelwagentje. Nu test ik in een oudere InternetExplorer versie en zie ik het ook !
Met actuele Firefox en Chrome staat de winkelwagen wl netjes rechts.
Bedankt voor de opmerking.

Algemene voorwaarde moeten we inderdaad mee aan de slag.

Tenslotte het gastenboek; ik wil ernaar door groeien om er inderdaad een soort review functionaliteit achter te hangen; komt nog.

Ilonajoy, wat is jou mening bij het kleurgebruik?

Naar mijn idee is het kleurgebruik een beetje braaf, springt er niet uit. Mag best wat kleurrijker en vrolijker. T'is wel speelgoed hè.

Succes!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 december 2011

Bezig om warmte en een retro uitstraling mee te geven.
Warmere kleuren; daarnaast 'vers' hout in beeld.
Hier wil ik mee uitstralen dat we met ons speelgoed dichtbij de bron zitten.

Hieronder wat aan het proberen op de testsite; kleurgebruik komt in de buurt..
Afbeelding
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 december 2011

Ik vindt je filmpje 'hoe kan ik bestellen' een beetje (zeer erg) saai.

Ook heb je dat filmpje een beetje gemaakt voor oude oma's van 80 die op een computer cursis zitten. Zie de toegevoegde waarde niet van het filmpje.

Je gebruikt allerlei verschillende kleuren lettertypen. Dit is niet erg prettig om naar te kijken. Zo heb je bij een product iets blauw/paars achtig. In de navigatiebar blauw. Links onder je pagina weer een andere blauw. Op andere pagina's weer gewoon zwart. etc. Je AV hebben een nader lettertype als andere pagina's en zo kan ik nog wel even door gaan.

Je header heeft een andere kleur als je achtergrond, grijs header en l blauwe achtergrond. Het zou mooier zijn als dit in elkaar overloopt.

Laat een krabbel achter.. Als je een mening van je familie wilt hebben, dan hoeven ze dat toch niet op de website te zetten? Een klantbeoordelingssysteem zou beter passen.

Afbeelding o.a. bij houten speelgoed is nogal pixelachtig en doet pijn aan je ogen door de vaagheid.
De door u verstrekte gegevens zullen nooit zonder uw toestemming aan derden ter beschikking worden gesteld of verkocht.
Ik neem aan dat je persoonsgegevens van klanten toch verstrekt aan de verzender, of verzend je zelf?

Ricardo.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 december 2011

Filmpje is inderdaad saai. Maar dat is een bewuste keuze.
Zoals je weet neemt de vergrijzing enorm toe. We krijgen steeds meer 'jonge' ouderen die de kleinkinderen iets leuks willen geven.
Die categorie heeft echter moeite en angst met webwinkelen. Die doelgroep klikt dan wel op de knop 'hoe kan ik bestellen'.
De rest die wel weet hoe het werkt komt er bijna niet en kijkt al helemaal niet naar het filmpje.

Zojuist met vrouwlief een uurtje vrij gemaakt om samen hard te werken aan kleurbeheer.
Ook afbeelding bij houten speelgoed aangepakt.



Nog wat discussie over:
image links
bottonbalk
gebruik ruimte naast flash bovenin
social media buttons wel/niet

Nog te doen:
algemene voorwaarden
categorieën verder verbeteren qua indeling
one-liner nog aanpassen in flash bovenin. Duurzaam is niet het woordgebruik wat de lading dekt.
produkt beschrijvingen optimaliseren.

Nu klaar maken voor een gesprek wat betreft een stand op de komende voorjaarsbeurs :)
Iedereen wederom bedankt voor het reageren!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 december 2011

Zoals je weet neemt de vergrijzing enorm toe. We krijgen steeds meer 'jonge' ouderen die de kleinkinderen iets leuks willen geven.
Die categorie heeft echter moeite en angst met webwinkelen. Die doelgroep klikt dan wel op de knop 'hoe kan ik bestellen'.
Dat is zeker waar, ik herken het, maar die doelgroep haakt ook versneld af omdat je geen SSL-certificaat gebruikt.

In de zijbalk beloof je € 4,95 verzendkosten voor pakketten tot 10 kg, in artikel 7 van de algemene voorwaarden is het echter € 6,75.
Voor bestelllingen met "brievenbusformaat" betaald de koper per artikel € 2,30. Bij 2 of meer artikelen van brievenbusformaat gaat de bestelling over in een pakket, waarvoor bovengenoemde tarieven gelden.
Dan kun je soms dus beter 2 bestellingen plaatsen en 2 × € 2,30 = € 4,60 betalen in plaats van 1 keer € 4,95 of € 6,75.
 
TrailerPlus
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 november 2011
Locatie: Zuidwolde
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

18 december 2011

Zojuist zag ik dit draadje, heb niet alle reacties gelezen, dus ben even een 'verse'

Wat me opvalt:

- soms is de winkelwagen zoek en staat dan linksonderin, kan nog niet zeggen wanneer wel/ niet
- home, header en middendeel met de content lijnen niet met elkaar. Is geen strakke kolom.
- contact, geen eigen adres bij het contactformulier, wekt het 'webshop-vanuit-de-slaapkamer' gevoel op
- over ons, adres staat onderin verstopt in een lange zin/ tekst. Naar mijn idee zou een blokje
naam
adres
pc woonpl
tel
email veel duidelijker zijn hetzelfde blokje op de 'contact' pagina
- persoonlijk vind ik de namen en leeftijden van de kinderen niet relevant. Dat dit is om aan te geven dat de eigenaar ervaringsdeskundige is begrijp ik. Maar ik hoef van een laptopshop ook niet te weten welke notebooks op kantoor staan.

De site oogt wat mat. Grafische mensen zijn erg handig met kleuren en beleving daarvan. Het oog van de meester maakt het paard vet, zeg maar.

Vat het allemaal niet persoonlijk op want aantijgingen zijn niet gericht om af te kraken, maar meer om te kietelen.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

18 december 2011

@ward.
Als je één stapje verder gaat in het proces is het wel ssl ;)

Interessante discussie is dit altijd; doelgroep bepalen met de daarbij horende patronen en surfgedrag analyseren. Dat soort zaken ken ik niet vanuit mijn B2B verleden maar triggert me enorm :)

@trailerplus.
Reacties absoluut welkom. Ik pak deze ook gestructureerd op.

- Het uitlijnen van de winkelwagen. Ik heb dit verder getest en blijkt nu dat de image in het midden 25 pixels te breed was .. Dat veroorzaakte dit rare gedrag bij sommige browsers.

- Strakke kolom: lijkt met bovenstaande aanpassing opgelost.

- Contact & over ons geupdated; goed idee inderdaad.

- Kleurgebruik zijn we zelf ook nog niet helemaal content mee. Moeten we verder aan werken.

Zo zijn er nog meer punten om aan te werken.
We hebben de keuze gemaakt om eerst eens te starten om zo te leren wat onze sterke&zwakke punten zijn. Dan weten we waar we derden bij moeten gaan huren.

Wat frustrerend blijft is het nog steeds lage conversiegetal.

Komende week ga ik een afspraak maken met een collega-ondernemer uit ons business-team welke ons kan ondersteunen met hoog scoren in organic zoek-resultaten. Ik ben wat sceptisch maar ook nieuwsgierig!
 
TrailerPlus
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 november 2011
Locatie: Zuidwolde
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

18 december 2011

okee, komtie ;-)

teksten nalopen op spelfouten. Grootte is iets anders dan grote

conversie niet zo vreemd. Zoekerd kent dit artikel niet http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/We ... kraan.html

de naam is belangijker dan 9907888, dit zijn de bekende seo aanpassingen.

verzenkosten erg onduidelijk, je werkt met drie eenheden nl. volume, gewicht of bedrag:
ook staat er niet dat het om verzendkosten gaat.
Ga eens na hoeveel brievenbuspost je feitelijk hebt, is het wel zinvol om die apart te vermelden?

Brievenbuspost € 2,30
Pakketten tot 10kg € 4,95
Vanaf € 45,- GRATIS
Alle
bedragen zijn inclusief BTW

Waarom niet altijd € 4.95 en als het in de brievenbus past; een tegoedbon (bij in de enveloppe) kans op herhalers groter en een 'meevaller' voor de klant.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

18 december 2011

Ok, dat is inderdaad ook nog een punt: de produkt informatie aanvullen.

Wat van dit alles is een must dan?
Lang plaatje alert ;)
Afbeelding
Afbeelding

Waar dat nummer 9907888 vandaan komt moet ik nog ff nazoeken.

Persoonlijk trouwens niet verwacht dat het opzetten nog zo arbeidsintensief zou zijn. Wel leuk om te doen.
Lastig is dat je op een gegeven moment een soort bedrijfsblindheid oploopt lijkt het wel; blij met opbouwende kritiek zodoende.

Ik ben trouwens wel zoveel mogelijk aan het lezen over vindbaarheid.
In de pagina http://blog.e-difference.nl/algemeen/10 ... -2011.html aardige dingen gevonden.

Vandaag ook aangemeld bij KiyOh; eenvoudig in BiedMeer te activeren.
Nu eerst de mensen die besteld hebben uitnodigen om een review achter te laten.
Lege pagina is te vinden op https://www.kiyoh.nl/timsspeelgoedboerderij_nl/?k=in
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

20 december 2011

Hallo Jan,

In een ander topic heb ik je ook al wat punten gegeven, leuk om te zien dat je er iets mee gedaan hebt. In iedergeval is je instelling goed, je lijkt van iedereen dingen te willen aannemen, maar denkt er wel eerst goed zelf overna. Verder kan niet iedereen zo goed tegen kritiek, en jij gaat daar goed mee om.

Als ik alles zo lees, vraag ik me af of het grootste probleem ook niet de webwinkel software is. Het lijkt aardig gelimiteerd en ik vind het allemaal erg amateuristisch overkomen (ook de Biedmeer website).

Met b.v. Magento en een goede template heb je waarschijnlijk al een betere uitstraling en met de plugins die ze bieden heb je waarschijnlijk sneller een beter resultaat. Het heeft misschien wel een leercurve, maar daarna heb je wel volledige controle over je winkel en gebruik je een systeem waar veel mensen mee werken en die actief ontwikkeld word.

Ik heb zelf een site van 0 naar een aantal miljoen bezoekers en een andere van 1000 naar 10.000 gebracht. Hierbij was SEO een onderdeel, maar het belangrijkste was dat ik content produceerde waar zoekmachines gek op zijn, en publiciteit zocht waar mogelijk.

Je zou b.v. wat speelgoed kunnen weggeven aan een creche in de buurt waar veel kinderen zijn die in je doelgroep vallen. Vaak kun je dan ook nog wel wat aandacht krijgen van een lokaal krantje. Ook kun je een avond wandeling combineren met het in de bus gooien van wat geprintte A4's (of die door de helft of kwart) en die door de bus gooien in een relevante buurt (veel kinderen, goed inkomen etc.) Eventueel met een kortingscode.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

28 december 2011

SOMS zit het leven niet mee; afgelopen dagen ziek geweest..

Vandaag in ieder geval hulp van buiten op bezoek; volgens derden een kanjer in SEO. Ik ga zijn verhaal aanhoren!
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

28 december 2011

Beterschap :)
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

28 december 2011

Ok, duidelijk:
Content. Content. Content.Content. extra landingspage Content. Content. Adwords kost organic Content. Content. snelle image's Content. Content. Multi-channel Content. Content. Adwords kost dubbel geld Content.Content.

Oftewel:
- content (ohjajoh?) ook in categorieën
- enkele relevante landingspagina's. Hier transparant communiceren met bv tips. In ieder geval iets wat gratis en bruikbaar is. (doe ik nu wel wat op YouTube)
- adwords kosten dubbel geld. Ik doe dit nu 2 wkn niet meer. Wat denk je; na een heftige dip nu alweer 3 dagen lekker steigen .. :)
- image's staan bij een ongelukkig domein gehost en soms te groot ( http://www.kooiweg.demon.nl/ )
- zoals ik al retweette moet je multi-channel gaan werken omdat die adwords zaken steeds prominenter in beeld worden gebracht.
- natuurlijk off-line marketing! ( regionaal; lokaal)


Dit is een korte lijst van op te pakken punten. De beste man Ronald Otto gaat ons hier verder in helpen op de momenten dat ik zelf qua kennis ben vastgelopen.
Waar ik van mening in verschil is Google Shopping. 2 wkn geleden is er iets fout gegaan in m'n Google Merchant center; niet gezien. Hierdoor bijna 3 weken niet in Google Shopping gestaan. Verkopen zijn gehalveerd ..
Oftewel ik ben van mening dat dit MOET.


Komende vrijdag zal diegene die onze site eerder 'afschoot' ons vrijwillig helpen; Hanno Spanninga. Gouden gozer; hard en duidelijk. Precies wat ik wil: open en transparant.
Ik moet een match hebben tussen mijn produkten en de winkeluitstraling; daar gaan we dan oa op inzoomen.

Na wat ziekte bruis ik weer van energie en ideeën.

@Advil.
Dank voor je reactie.
Ik leer graag.
De juiste software? Tja; we zijn nu niet in de luxe positie om dit gelijk anders te gaan doen. Mijn doel is duidelijk: komend jaar een omzet van 10.000 - 25.000
Als dat groeipad goed gaat dat moet ik inderdaad naar een Magento/Joomla oplossing.

Publiciteit komt zeker; eerst zorgen dat de site staat en afgestemd is op de doelgroep.
Wat je eerder in deze post ook heb kunnen lezen:
- Wie is mijn doelgroep;
- Waar koopt mijn doelgroep nu;
- Wat is het levenspatroon van mijn doelgroep;
- Wanneer heeft mijn doelgroep koopdrang;
- Waarom zou mijn doelgroep mij ons kopen?

Heerlijk dit werk :) Na komende vrijdag post ik zaterdag weer een update :)
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

28 december 2011

ik vind dit topic heel interessant om te lezen.
(ik heb zelf geen feedback topic op dit forum maar leer veel van de feedback op andere winkels)

Ik vind het leuk de ontwikkeling van je shop te volgen en jouw enthousiasme te zien, geen gemaar, maar doen! Tof!
Heb ik een vraagje aan jou:
bij wat voor meeting heb jij je "adviseurs" ontmoet? (1 van de mannen die je noemt is gespecialiseerd in de foodsector bijvoorbeeld)
Ik wil namelijk toch ook wel eens een expert naar mijn winkel laten kijken maar de prijzen die daarvoor worden gevraagd zijn echt dramatisch terwijl je van te voren best moeilijk kan achterhalen /inschatten of je er nou echt wat aan gaat hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.Maw ik ben ook op zoek naar hulp en vraag me af hoe jij die hebt gevonden. (behalve dit geweldige forum dan!want ja, ik heb hier echt al bergen nuttige en geweldige info gevonden!)
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

28 december 2011

jupiter.
Zonder drive en overtuiging geen succes.

Ik ben in de B2B ervaren accountmanager; daar een naam opgebouwd door iemand te zijn; mezelf. En dan doorbijten op de juiste manier; als je iets voor ogen heb niet rusten voordat je het zo heb zoals je het wil.
M'n vrouw wordt soms wel gek van me :D Ik heb nu ff ruzie met de 'verify-v1' code; maar het _zal_ werken.

Waar mijn haren bv van overeind gaan staan is iets als ' wie maakt mijn businessplan' Liever gezegd: stop daar op dat moment!
X Niet geschikt.

Hoe kun je nou voor jezelf beginnen als je geen zin heb om je houvast te creëren in de woelige periode die je ingaat?!?! Stop en wordt niet die 75% die faalt.

Connenctie's; that's all about.
Ik ben actief bezig in een business club; bezoek bedrijfmeetingen bij iets als een Rabo-ondernemingsavond.
Daar enkele totaal verschillende mensen ontmoet en mezelf 'verkocht'. Met een open en leergierige mind binnenstappen en luisteren, luisteren vragen en zelf acteren.

Ik ben nu bezig met een vragenlijst die ik ontvangen heb van de foodsector-specialist die ons komende vrijdag gaat overhoren :)
Totaal 48 vragen als:
- wat is het bestaansrecht van je winkel
- wat is het belangrijkste doel van je winkel
- noem de trends in je sector
- wat beteken jij voor je doelgroep en wat kan je voor hun betekenen.

Jupiter; vandaag enorme 'discussie's ' met m'n partner gehad! :evil: :shock: :D
Maar wel enorm wat waarde.

Voor jou? ga actief netwerken; kijk bv op LinkedIn of er in je regio een leuke businessclub is en ga vooral kijken en luisteren.

Je site beoordelen? SEO deskundige?
Laat je niet gekmaken die die zogenaamde kanjers die je ff in 2 weken naar de eerste pagina loodsen; dat is maar 2 weken houdbaar...
Lees vooral m'n eerdere post; volg m'n tweets of koop in m'n winkel en ik vertel je alles :D :D
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

30 december 2011

Je site beoordelen? SEO deskundige?
Laat je niet gekmaken die die zogenaamde kanjers die je ff in 2 weken naar de eerste pagina loodsen; dat is maar 2 weken houdbaar...
Lees vooral m'n eerdere post; volg m'n tweets of koop in m'n winkel en ik vertel je alles :D :D
Helemaal waar. De mensen waar ik voor werk denken dat je met SEO, een Twitter en Facebook account slapende rijk word. Helaas is dat verre van de waarheid. Het internet is vrijwel altijd hoog competatief. Met goede kwaliteiten kom je er wel, maar niet met de simpele dingen die iedereen al doet.

Creativiteit, orginaliteit, goede promotie en marketing zijn nog steeds essentieel!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

31 december 2011

Creativiteit, originaliteit slimme promotie en marketing. Yup!

Gisteren in stadscafé Oscar (Ede) heerlijk met Hanno Spanninga kunnen sparren. Fijne man, duidelijk en helder communiceren.
Vooral nagedacht over wat onze propositie is tov de grote jongens als Bol.com; Wehkamp enz enz.

Dat zijn we zelf!

Lang zitten praten over hoe we ‘Tim’ meer kunnen gaan benadrukken. Onze klanten moeten als het ware verliefd worden op Tim; ‘Tim’ gaat dan ook zorgen voor een stukje extra aandacht wat klanten bij de grote jongens niet ervaren.

Uiteraard zullen alle actie’s en handelingen getekend worden door ‘de moeder van Tim.’

De nadruk komt dan ook te liggen op verrassend aanwezig en service; helpen kopen.

We hebben ook al een idee voor een extra landings-page; puur service gericht. Geen commerciële teksten maar uitleg over indien je iets heb met je voertuig hoe je dan aan reserve onderdelen kunt komen. (raad eens ;-) )

Zo nog enkele andere leuke ideeën doorgenomen die we fijn gaan uitwerken.
Het zal er wel op neer komen dat we een vormgever in de arm nemen om het concept goed neer te zetten met de verschillende landing-page’s en diensten.

Social Media
is hier een mooi medium in. In de businessclub verteld wat we van plan zijn en gevraagd om een vormgever die een klik heeft met onze produkten en markt. Diegene die zich aanmelden weten dan gelijk dat we de community mee hebben en het zo gezamenlijk, wel gecontroleerd; laten groeien. Dubbel uitdagend!

Tot zover uw bruisend forummember :)