Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
ja dat is zo, ik vind het hele idee rondom Tim heel goed bedacht, en dat hij op iedere pagina terugkomt is dus ook goed, maar op de HP misschien wel iets kleiner dan nu, en op de andere paginas dan nog kleiner, wel aanwezig maar niet prominent.Ik vind de foto nog tot daar aan toe (al zou een wat speelser jongentje misschien wat leuker zijn), maar hij is zo gróót en prominent aanwezig.
Gaat inderdaad ook gebeuren; denk dat het eerder iets van 25,- zal worden.Een auto schilderen (ik háát het als mijn kinderen verven), daar een foto voor maken om alleen maar een kortingsbon te winnen? Mij teveel werk.
Ik zou er dan een grotere prijs aan hangen voor die hoeveelheid werk.
Leuke actie: als je er voldoende ruchtbaarheid aan geeft, heb je zó honderden reacties.Gaat inderdaad ook gebeuren; denk dat het eerder iets van 25,- zal worden.Een auto schilderen (ik háát het als mijn kinderen verven), daar een foto voor maken om alleen maar een kortingsbon te winnen? Mij teveel werk.
Ik zou er dan een grotere prijs aan hangen voor die hoeveelheid werk.
Lees het als een idee dat ik vooral in de groep gooide om ermee te spelen.Dat uploaden na een account; dubbel gevoel.
Je heb gelijk om zo naar de toekomst je klantbinding & relatie op te bouwen.
Maar is dat, die methodiek, nog helemaal 2012?
Tegenwoordig is het zo dat het niet meer zo is dat jij je klant zoekt maar je klant moet/wil jou vinden.
Ik wil laagdrempelig blijven en op een leuke manier mensen blijvend binden.
Je heb wel gelijk; voor iets maar ik best iets terug verwachten.Lees het als een idee dat ik vooral in de groep gooide om ermee te spelen.Dat uploaden na een account; dubbel gevoel.
Je heb gelijk om zo naar de toekomst je klantbinding & relatie op te bouwen.
Maar is dat, die methodiek, nog helemaal 2012?
Tegenwoordig is het zo dat het niet meer zo is dat jij je klant zoekt maar je klant moet/wil jou vinden.
Ik wil laagdrempelig blijven en op een leuke manier mensen blijvend binden.
Laagdrempeligheid is een betrekkelijk begrip: een hogere hoofdprijs verlaagt de drempel . Bij een hoofdprijs van 100 euro mag je best wel iets van een tegenprestatie verwachten. Bezoekers en kopers begrijpen een "voor wat hoort wat" heus wel. En dat je Sinterklaas niet bent en de schoorsteen moet roken, snapt ook iedereen.
E-mail vind ik in dit geval te vrijblijvend. Je gaat tig reacties krijgen van naamloze @hotmail.com-accounts die alleen worden gebruikt om spam te weren. Die deelnemers zijn vaak alleen uit op de prijs, maar zouden anders toch nooit iets bij je kopen: hoge respons, maar wel helemaal buiten de doelgroep. De actie iets minder vrijblijvend maken en dus een lichte drempel opwerpen is beter.
Denk dat Ricardo gelijk heeft: je gaat niet € 4,95 of zelfs maar € 2,95 uitgeven om een "winkans" te kopen. In dat opzicht moet deelname dus wel weer vrijblijvender zijn.Goed; concreet in plan gratis houten auto'tje.
- 'Gratis' maar wel verzendkosten; zal iemand er 4,95 voor over hebben om zo'n auto'tje te ontvangen? Maak ik het direct wel erg 'local' van. (afhalen)
2,95 is mooier; maar dan leg ik er weer 2 Euro op toe om een prospect binnen te harken. Is dat een prospect waard? Een Adwords-klant kost een Euro..
Geen percentage korting maar een concreet bedrag; het zal je verbazen hoeveel mensen niet met procenten kunnen rekenen.Wat geef je dan weg? Een vast bedrag of een %korting.
Met een vast bedrag heb je de kans dat je 100% moet weggeven. Met een %korting heb je dat nooit. Maar klinkt dat wel aantrekkelijk genoeg in +-130 tekens?
Netto-omzet 100% € 790.000
Inkoopwaarde 66% € 521.400
Brutowinst 34% € 344.124
Kosten: 28% € 227.122
- personeelskosten 12% € 149.900
- huisvestingskosten 7% € 98.934
- verkoopkosten 2% € 65.297
- overige kosten 6% € 43.096
Bedrijfsresultaat 6% € 28.443
Ward... 15% van de omzet... dus in dit geval... 118.500... ik doe het voor de helft...Jan, de vergelijking gaat niet helemaal op, maar kijk eens héél goed naar de exploitatie van een gemiddelde speelgoedwinkel:
Je zou grofweg € 50.000 (15%) tot € 70.000 (20%) afdragen aan het marketingbureau. Hamvraag is dan: wat gaat het marketingbureau daarvoor allemaal doen?Code: Selecteer allesNetto-omzet 100% € 790.000 Inkoopwaarde 66% € 521.400 Brutowinst 34% € 344.124 Kosten: 28% € 227.122 - personeelskosten 12% € 149.900 - huisvestingskosten 7% € 98.934 - verkoopkosten 2% € 65.297 - overige kosten 6% € 43.096 Bedrijfsresultaat 6% € 28.443
Beste Richard,
bedankt voor je mail. Ik heb even wat gegevens bij elkaar gezocht van het HBD voor onze branche.
De werkelijke gemiddelde cijfers zijn als volgt:
Netto-omzet 100% € 790.000
Inkoopwaarde 66% € 521.400
Brutowinst 34% € 344.124
Kosten: 28% € 227.122
- personeelskosten 12% € 149.900
- huisvestingskosten 7% € 98.934
- verkoopkosten 2% € 65.297
- overige kosten 6% € 43.096
Bedrijfsresultaat 6% € 28.443
Dat betekend dan dat je van een gemiddeld bedrijf (790.000*0,2) = 158.000,- zou verwachten. In mijn optiek een behoorlijk bedrag waar je dan ook veel van mag verwachten.
Vervolgens lees ik wat ik hiervoor mag verwachten in je voorstel:
[Marktanalyse
SWOT
Strategieontwikkeling
Invulling marketingtools
Je sluit je voorstel vervolgens af met:
Tim’s Speelgoedfabriek
Jan Roelofsen
Nu mag het duidelijk zijn dat wij voorlopig absoluut niet op die cijfers zullen zitten maar de boodschap hierin lijkt me wel duidelijk.
Wat meer wringt dat je ons een nieuwe naam toekent en ik niet de eigenaar ben van de onderneming, dit zorgt ervoor dat we op dit moment nog niet echt in de stemming zijn om direct akkoord te gaan.
Zodoende denk ik dat het slim is dat je een andere opbouw bedenkt voor je plan.
Even algemeen; ik denk dat het idee wat je heb best wel bij startende ondernemers zou kunnen aansluiten. Je kunt zo gezamenlijk groeien naar een bestaansrecht van een onderneming. Sterk is dat je de ondernemer het gevoel geeft dat je onderdeel wilt zijn van het succes.
Maar op deze manier geef je het gevoel even snel een puur voor jou lucratief handeltje op te zetten. De gemiddelde ondernemer zal dit snel doorzien in mijn optiek.
Concreet betekend dit dat wij op dit moment geen actie ondernemen om hierop verder inhoudelijk te reageren.
In ieder geval nogmaals bedankt voor je actie en reactie.