Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

31 december 2011

Ik denk dat je grootste vraag moet zijn: hoe ben ik anders dan mijn concurrenten.
En dan heb ik het niet over bol of wehkamp.
Maar zoals jolena of liesjeshoutespeelgoed.
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

31 december 2011

Gefeliciteerd Jan en veel succes!
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

03 januari 2012

businessclubs, ik zal er eens naar gaan kijken.
En ja, je verkoopt jezelf prachtig. Ik heb gemerkt dat dat heel belangrijk is, ik heb mensen meegemaakt die niet eens een hele goeie shop hebben, maar wel goed verkopen, omdat ZIJ het verkopen als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb dat dus niet, heb geen babbeltje klaar enzo.
maar goed, ik geniet van je topic :D
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

04 januari 2012

ff een korte tussenreactie; op http://tims.biedmeer.nl/ kun je testwerk zien waar ik zelf trots op ben.

Behoorlijk anders; graag reactie's.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

04 januari 2012

heel anders inderdaad, en blijkbaar is er erg veel mogelijk bij biedmeer qua layout
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

07 januari 2012

Zo dan; afgelopen dagen heerlijk gewerkt aan onze website.

Zoals geschreven gaan we sterk inzetten op een belangrijke USP; persoonlijkheid.
Op onze pagina http://www.timsspeelgoedboerderij.nl is dit nu goed zichtbaar. Uiteraard nog niet helemaal af; de grote lijnen staat echter wel.

Doel is dat mensen graag bij 'Tim' gaan kopen; dat moet blijven hangen. Deze pagina is dus een onderdeel van het marketing plan.
Ondertussen is het wel zo dat ik niet wereldkundig ga maken wat dat nu precies zal gaan betekenen; dat zul je vast wel snappen ;-)

Wel ben ik natuurlijk nieuwsgierig hoe de pagina op jullie over komt zo :)
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

08 januari 2012

Ik vind het jongetje een beetje too much. Maar kan ook mijn eigen ervaring zijn.
Vooral op iedere pagina..
En z'n haren zijn niet erg mooi uitgeknipt..
 
Webshop Informatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

09 januari 2012

Ben ik het mee eens.. Jochie is teveel. Moet dat 'Tim' voorstellen? Echt blij kijkt hij niet.. Zou daar iets anders of het jochie iets kleiner doen.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

09 januari 2012

Dat is inderdaad Tim.

Ik heb ook navraag gegaan bij enkele vrouwen uit onze doelgroep en die vinden het juist wel weer ok. terwijl mannen het inderdaad too much vinden. Grappig om te zien hoe verschillend mensen er tegenaan kijken.
Overigens hebben we nog een aantal andere foto's waar hij zijn hand ophoud om er zo een produkt op te kunnen 'plaatsen.'
eea zal dus nog wel anders worden een keer maar voor nu blijft het zo met een komende actie op stapel.

Er komt overigens nog een meer mannelijke landingspage; dus dat komt goed voor jullie ;)
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

09 januari 2012

Ik vind de foto nog tot daar aan toe (al zou een wat speelser jongentje misschien wat leuker zijn), maar hij is zo gróót en prominent aanwezig.
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

10 januari 2012

Ik vind de foto nog tot daar aan toe (al zou een wat speelser jongentje misschien wat leuker zijn), maar hij is zo gróót en prominent aanwezig.
ja dat is zo, ik vind het hele idee rondom Tim heel goed bedacht, en dat hij op iedere pagina terugkomt is dus ook goed, maar op de HP misschien wel iets kleiner dan nu, en op de andere paginas dan nog kleiner, wel aanwezig maar niet prominent.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

10 januari 2012

Tenzij het je zoontje is, misschien een idee om een afbeelding van een professionele website te kopen zoals shutterstock o.i.d. van een jongetje dat iets met speelgoed van doen heeft? Let wel: als de afbeelding ook kleiner wordt.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

10 januari 2012

Okokok, ik heb zojuist vrouwlief gemailt met jullie reactie's.

Wel eerst via de testsite uiteraard; http://www.tims.biedmeer.nl/
Zal wel vanavond worden maar ok, point taken.

'K laat het wel weten als er een update is.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

12 januari 2012

NOU !
Ik had dus een mail vanaf m'n werk naar vrouwlief gestuurd.
Ik laat alles even achterwage maar in ieder geval is het zo dat er voor nu even op dit vlak geen verandering komt.

Wat dan wel?
- De actie verder uitwerken met zelf te schilderen auto'tjes die je gratis kunt krijgen.
- MBV mobiele fotostudio druk bezig onze eigen foto's te maken.
- Google Shopping code's invoeren.

Dat zit dus allemaal aan de kostenkant; ik wil me nu vooral gaan focussen op de opbrengstenkant met vragen als
- hoe ga ik doelgroepen aanspreken als; kinderdagverblijven; kleuterscholen; hoger opgeleiden vrouwen.

Maar prio 1 is nu goed de actie met een gratis houten auto afhalen/ontvangen/bestellen en mensen hier warm voor krijgen.
Na ontvangst gaan kinderen die beschilderen en dingen dan mee naar de maandelijke verloting van de mooiste auto en maken dan kans op een kortingscoupon.

Afbeelding
1 voorbeeld modelletje; er zijn nog 2 anderen.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

12 januari 2012

Een auto schilderen (ik háát het als mijn kinderen verven), daar een foto voor maken om alleen maar een kortingsbon te winnen? Mij teveel werk. :lol:
Ik zou er dan een grotere prijs aan hangen voor die hoeveelheid werk.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

12 januari 2012

Een auto schilderen (ik háát het als mijn kinderen verven), daar een foto voor maken om alleen maar een kortingsbon te winnen? Mij teveel werk. :lol:
Ik zou er dan een grotere prijs aan hangen voor die hoeveelheid werk.
Gaat inderdaad ook gebeuren; denk dat het eerder iets van 25,- zal worden.

Maarre; gaat het er trouwens om wat jij vind; of dat je kinderen leuk bezig zijn ;)

Een gratis houten vrachtauto'tje als binnenkomer lijkt mij wel ok ..? Wat jij daarna ermee gaat doen is aan jezelf :)
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

12 januari 2012

Nou, ik mag puinruimen, dus ik heb wel een aardige vinger in de pap hier. :)
(Ik durf verder zelfs nog wel te stellen dat ik een knutselmoeder ben, ook nog. Alleen verven..... :? )

Nog een toevoeging: ik denk dat het autootje inderdaad wel een leuke binnenkomer is. Dat inderdaad wel. Ik vind het modelletje op de foto ook erg leuk.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

12 januari 2012

Een auto schilderen (ik háát het als mijn kinderen verven), daar een foto voor maken om alleen maar een kortingsbon te winnen? Mij teveel werk. :lol:
Ik zou er dan een grotere prijs aan hangen voor die hoeveelheid werk.
Gaat inderdaad ook gebeuren; denk dat het eerder iets van 25,- zal worden.
Leuke actie: als je er voldoende ruchtbaarheid aan geeft, heb je zó honderden reacties.

Een hoofdprijs van 25 euro is voor onze branche alleen wel mager. Als je er 100 euro van maakt, trek je gegarandeerd meer aandacht (links!) en krijg je een veel hogere respons (bezoekers!).

Wat je verder nog kunt overwegen (heeft ook nadelen): laat die foto's niet plompverloren mailen, maar bouw iets in waarmee je uitsluitend een foto kunt uploaden na het openen van een account.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

12 januari 2012

Mieke, betekend dus breder gaan.
Onder auto versieren verstaan we dan ook glimmers; glitters en weet ik wat kinderen op houten speelgoed kunnen doen om te versieren.
Kun jij ook meedoen en de warmte en veelzijdigheid van hout ervaren :D ;)

Ward, ruchtbaarheid is enorm belangrijk inderdaad. Gelukkig kun je Twitter actief voeden met #Persbericht.
Nog meer en betere ideeen sta ik voor open uiteraard.

Het bedrag; tja. Je heb wel gelijk en als het loopt dan heb je het nergens meer over.

Dat uploaden na een account; dubbel gevoel.
Je heb gelijk om zo naar de toekomst je klantbinding & relatie op te bouwen.

Maar is dat, die methodiek, nog helemaal 2012?
Tegenwoordig is het zo dat het niet meer zo is dat jij je klant zoekt maar je klant moet/wil jou vinden.
Ik wil laagdrempelig blijven en op een leuke manier mensen blijvend binden. Men moet actief met enige regelmaat aan 'Tim' denken en wat hij nu weer voor iets leuks heeft.
Dan is het wel zo dat ik actief mensen wil 'triggeren' via het best&meest gebruikte medium; mail. En daarbij is er een bijrol weggelegd voor Facebook, Hyves, Twitter, Google+
Die zijn weer krachtig voor het 'zie mij iets gemaakt/gewonnen/verprust hebben idee :)

Dat wil ik uiteraard daar dan ook voor gebruiken; je kind van 4 wil graag via zijn Android zijn vriendjes twitteren dat zijn creatie online staat!

Vandaag overigens weer benaderd via een topic in onze businessclub. Een jong marketingsbureau met het verhaal dat ze opdrachtgevers in z'n geheel kunnen ontzorgen. Nu willen ze snel groeien en aan referentie's werken.
Ik zeg; dat kan. Maar dan doen we het samen en moet de liefde van 2 kanten komen.
Over enkele dagen komt hij langs om dit te bespreken :)

Nog tips om met dit soort mannen er goed uit te komen iemand?

Afbeelding
alle 3 gezellig bij elkaar in een fotoo'tje vanaf m'n Aaifoon :wink:
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

12 januari 2012

Dat uploaden na een account; dubbel gevoel.
Je heb gelijk om zo naar de toekomst je klantbinding & relatie op te bouwen.

Maar is dat, die methodiek, nog helemaal 2012?
Tegenwoordig is het zo dat het niet meer zo is dat jij je klant zoekt maar je klant moet/wil jou vinden.
Ik wil laagdrempelig blijven en op een leuke manier mensen blijvend binden.
Lees het als een idee dat ik vooral in de groep gooide om ermee te spelen.

Laagdrempeligheid is een betrekkelijk begrip: een hogere hoofdprijs verlaagt de drempel :D. Bij een hoofdprijs van 100 euro mag je best wel iets van een tegenprestatie verwachten. Bezoekers en kopers begrijpen een "voor wat hoort wat" heus wel. En dat je Sinterklaas niet bent en de schoorsteen moet roken, snapt ook iedereen.

E-mail vind ik in dit geval te vrijblijvend. Je gaat tig reacties krijgen van naamloze @hotmail.com-accounts die alleen worden gebruikt om spam te weren. Die deelnemers zijn vaak alleen uit op de prijs, maar zouden anders toch nooit iets bij je kopen: hoge respons, maar wel helemaal buiten de doelgroep. De actie iets minder vrijblijvend maken en dus een lichte drempel opwerpen is beter.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 januari 2012

Dat uploaden na een account; dubbel gevoel.
Je heb gelijk om zo naar de toekomst je klantbinding & relatie op te bouwen.

Maar is dat, die methodiek, nog helemaal 2012?
Tegenwoordig is het zo dat het niet meer zo is dat jij je klant zoekt maar je klant moet/wil jou vinden.
Ik wil laagdrempelig blijven en op een leuke manier mensen blijvend binden.
Lees het als een idee dat ik vooral in de groep gooide om ermee te spelen.

Laagdrempeligheid is een betrekkelijk begrip: een hogere hoofdprijs verlaagt de drempel :D. Bij een hoofdprijs van 100 euro mag je best wel iets van een tegenprestatie verwachten. Bezoekers en kopers begrijpen een "voor wat hoort wat" heus wel. En dat je Sinterklaas niet bent en de schoorsteen moet roken, snapt ook iedereen.

E-mail vind ik in dit geval te vrijblijvend. Je gaat tig reacties krijgen van naamloze @hotmail.com-accounts die alleen worden gebruikt om spam te weren. Die deelnemers zijn vaak alleen uit op de prijs, maar zouden anders toch nooit iets bij je kopen: hoge respons, maar wel helemaal buiten de doelgroep. De actie iets minder vrijblijvend maken en dus een lichte drempel opwerpen is beter.
Je heb wel gelijk; voor iets maar ik best iets terug verwachten.

Vandaag met de vrouw wezen wandelen om zo te kunnen praten over hoe we dit precies moeten inzetten. Feitelijk een marketingplan uitwerken, ik ga dit ook uittypen.
In het projectplan wat ik geschreven had zit naar ik nu vind te weinig inhoud in het tabblad 'Marketing.'
Slechte zaak.

Ik heb trouwens wel het gevoel dat we nu op een kantelpunt zitten; bijna 1/2 jaar geleden gestart; nu frustratie waarom er nog te weinig bezoekers en conversie is. Sommige zullen dan ook wel op dit punt opgeven.
Maar op dit punt wordt ik juist enorm fanatiek! Het zal moeten lukken; nu met een goed doordacht plan met gratis houten auto'tjes.

Goed; concreet in plan gratis houten auto'tje.
- 'Gratis' maar wel verzendkosten; zal iemand er 4,95 voor over hebben om zo'n auto'tje te ontvangen? Maak ik het direct wel erg 'local' van. (afhalen)
2,95 is mooier; maar dan leg ik er weer 2 Euro op toe om een prospect binnen te harken. Is dat een prospect waard? Een Adwords-klant kost een Euro.
Ik hoop dit op te lossen door de mogelijkheid om verf; glitters&glimmers voor weinig erbij aan te bieden.

- Wat geef je dan weg? Een vast bedrag of een %korting.
Met een vast bedrag heb je de kans dat je 100% moet weggeven. Met een %korting heb je dat nooit. Maar klinkt dat wel aantrekkelijk genoeg in +-130 tekens?

Enkele one-liners; de boodschap:
'Leuke actie: ontvang een gratis houten speelgoed auto, doe mee met de wedstrijd en maak kans op een kortingscoupon.'
'Leuke actie: krijg een gratis houten auto, versier deze en maak kans op gratis speelgoed ten waarde van 50,-Euro.'

- kado-refund verhouding dan. Oftewel wat mag ik dan terug verwachten voor wat ik weggeef? Meer dan mail adres.. Maar wat voegt dat toe als ik niet in de doelgroep zit? Dus duidelijk de boodschap in de juiste doelgroep zetten ... pff..

- Doelgroep benadering. Wie dan? vrouw; boven-modaal; 2 verdieners; Viva; Libelle, Linda.
Dus moderne media kanalen denk ik dan. Met #persbericht; FB; persbericht.com, enz

Tot zover mijn inbreng, nou jou gevoel, mening, idee, oprisping, mind-fart weet_ik_veel_wat.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

15 januari 2012

Nou heb ik nog geen kinderen (bijna gehad maar dat is een ander verhaal..)
Maar toch wil ik je even laten weten hoe ik deze actie zie.

Ik zou geen 5€ of 3€ neerleggen om een houten auto'tje te ontvangen, dan nog moeten schilderen en eventueel kans maken op 50€ (welke kans minimaal is). Die 50€ zou daar veels te weinig voor zijn. Maar ook wanneer dit 100€ zou zijn, de kans dat je wint is minimaal.

Met een staatslot van 15€ heb je mogelijkheid om veel grotere geldbedragen te winnen. De kans is echter waarschijnlijk wel minder, maar die 50€ max daar betwijfel ik of mensen überhaupt de moeite voor zouden doen.

Overigens stel je een potentiële koop uit van een klant, deze denkt ik bestel een auto en wacht totdat ik de prijs win. Wellicht wint hij niet, dan moet je nog maar afwachten of hij terugkomt.

Zou ik een bestelling plaatsen omdat ik zie dat ik een gratis houten auto'tje krijg en hiermee nog eens extra 50€ kan winnen? Ik denk het niet. Ik bestel een product en heb daarmee mijn behoefte bevredigd. Ik hoef niet meer nieuwe producten te kopen. Wanneer jouw concurrent hetzelfde artikel of soortgelijk aanbied voor 5€ goedkoper, maar bij jou krijg ik een houten auto met de kans om 50€ o.i.d. te winnen, ga ik toch voor de 5€ goedkopere concurrent.

Ik zet echt mijn vraagtekens achter de actie.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

16 januari 2012

Goed; concreet in plan gratis houten auto'tje.
- 'Gratis' maar wel verzendkosten; zal iemand er 4,95 voor over hebben om zo'n auto'tje te ontvangen? Maak ik het direct wel erg 'local' van. (afhalen)
2,95 is mooier; maar dan leg ik er weer 2 Euro op toe om een prospect binnen te harken. Is dat een prospect waard? Een Adwords-klant kost een Euro..
Denk dat Ricardo gelijk heeft: je gaat niet € 4,95 of zelfs maar € 2,95 uitgeven om een "winkans" te kopen. In dat opzicht moet deelname dus wel weer vrijblijvender zijn.

Maar "lokaal" opereren is voor een starter helemaal niet zo slecht. Het eerste jaar behaalde ik 35-40% van de omzet uit afhalen. Daarmee leg je een stevig basis onder de nettomarge plus cashflow, en bereik je eerder een break-evenpunt. Je zou de actie bijvoorbeeld kunnen starten door dozen met autootjes plus reclamemateriaal te verspreiden onder plaatselijke scholen en kinderdagverblijven.

Dat kun je ook doen als proef, voordat je overschakelt naar een landelijke campagne. Dan weet je meteen wat je moet bijstellen.
Wat geef je dan weg? Een vast bedrag of een %korting.
Met een vast bedrag heb je de kans dat je 100% moet weggeven. Met een %korting heb je dat nooit. Maar klinkt dat wel aantrekkelijk genoeg in +-130 tekens?
Geen percentage korting maar een concreet bedrag; het zal je verbazen hoeveel mensen niet met procenten kunnen rekenen.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 januari 2012

De tip van lokaal is zeer waardevol, dank.

Vanmorgen bezoek gehad van Richard van Kampen van Marketingbureau Blue Innovation
http://www.blue-innovation.nl/

Hij had contact met ons gezocht na een post van mij in de businessclub op LinkedIn waarin ik stel dat we op zoek zijn naar iemand die ons helpt om onze winkel uit de luiers te tillen en de eerste stapjes te gaan zetten.

Het gevoel wat ons al bekroop bevestigd gekregen; eerst meer een duidelijke basis creëren. Werk een strak omlijnd business plan uit; SWOT analyse; de 4P's uitwerken.

Blue Innovation is een jong bedrijf; ziet het wel zitten om ons als referent te gaan gebruiken.

Afgesproken dat hij een basis gaat aanleveren welke wij verder uitwerken. Vervolgens in een volgende stap hier gezamelijk op schieten.

Doel is 2012 gestructureerd te werken; marketing actie's goed voor te bereiden; oftewel niet mer ad-hoc werken.

Zijn verdienmodel/voorstel bestaat uit een vast deel van 500 en vervolgens 15-20% V/D omzet.
Oftewel ff cijfers goochelen:
100,- verkoop
65,- inkoop
35,- bruto
-15% naar Blue Innovation (5,25 )
29,75
-15% algemene kosten (?)
25,- over als winst ..

15-20% behoorlijk denk ik dan. Uiteraard moet alles in verhouding zijn. Als dat bedrijf zaken regelt als SEO; teksten schrijven; marketing begeleiding; enz dan kan het sneller uit. Dat krijg ik nog van hem deze week.
Andere kant; wil je dat allemaal.
Indien we akkoord gaan dan doen we dit voor geheel 2012.

Mijn vragen: zou dit een reel voorstel zijn?
Heb jij/heeft iemand hier ervaring met dit soort praktijken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 januari 2012

Jan, de vergelijking gaat niet helemaal op, maar kijk eens héél goed naar de exploitatie van een gemiddelde speelgoedwinkel:
Netto-omzet           100%  € 790.000 
Inkoopwaarde           66%  € 521.400 
Brutowinst             34%  € 344.124 
Kosten:                28%  € 227.122 
- personeelskosten     12%  € 149.900 
- huisvestingskosten    7%  €  98.934 
- verkoopkosten         2%  €  65.297 
- overige kosten        6%  €  43.096 
Bedrijfsresultaat       6%  €  28.443 
Je zou grofweg € 50.000 (15%) tot € 70.000 (20%) afdragen aan het marketingbureau. Hamvraag is dan: wat gaat het marketingbureau daarvoor allemaal doen?
 
Sansol
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 november 2011

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 januari 2012

Hoi Jan,

Ik zit op een iPad en klikte door naar je site. Dan komt de site er niet goed voor. Het lijkt alsof het te ver inzoomt, maar ik mis aan de linkerkant wat tekst van tim's speelgoedboerderij. Waarschijnlijk goed om zelf even ergens op een iPad te kijken of dat een algemeen probleem is....

Verder zag ik in 1 oogopslag wel een aantal spelfouten, vooral d/t fouten. Daarom het advies om hier even iemand op te laten checken voor je live gaat.

Succes verder met de shop!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 januari 2012

Jan, de vergelijking gaat niet helemaal op, maar kijk eens héél goed naar de exploitatie van een gemiddelde speelgoedwinkel:
Netto-omzet           100%  € 790.000 
Inkoopwaarde           66%  € 521.400 
Brutowinst             34%  € 344.124 
Kosten:                28%  € 227.122 
- personeelskosten     12%  € 149.900 
- huisvestingskosten    7%  €  98.934 
- verkoopkosten         2%  €  65.297 
- overige kosten        6%  €  43.096 
Bedrijfsresultaat       6%  €  28.443 
Je zou grofweg € 50.000 (15%) tot € 70.000 (20%) afdragen aan het marketingbureau. Hamvraag is dan: wat gaat het marketingbureau daarvoor allemaal doen?
Ward... 15% van de omzet... dus in dit geval... 118.500... ik doe het voor de helft... :D
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

17 januari 2012

Ward, fijn om te lezen dat we in ieder geval hetzelfde gevoel hebben.
Hij wordt er 'rijk' van en ik mag toekijken; dat gaan we dus niet doen.
Maar het is altijd interessant als iemand zich bij je meldt om zich te presenteren; leer je ook weer van.

Wat ik schrijf is dat we vooral een spiegel zoeken om de basis goed mee te zetten; nu is het nog wat te ad-hoc.
Zodoende zojuist een kennismaking ingepland met Eline Walda; al in december ontmoet en nu telefonsich gesproken.
Ze geeft aan dat ze er vooral is voor MKB'ers en die zelf aan hun basis te laten werken en bijsturen waar nodig.
Dat komt dichterbij wat ik zoek.

@Sansol

Inderdaad is het zo dat mijn doelgroep een tablet heeft en ik nog niet, dus testen is er nog niet van gekomen.
En die fouten, dat is absoluut niet handig, dank.

eentje; je heb gelijk inspiratie opgedaan voor een nieuw eigen bedrijf begrijp ik wel :D
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

18 januari 2012

Zo dan!
Zojuist het voorstel ontvangen van diegene die zich bij ons gemeld had om ons te helpen met SEO; marketing, content strategie en marketingplan.

Bijzonder is dat:
- de tenaamstelling onjuist is; in het gesprek aangegeven dat de winkel van mijn vrouw is en er staat vrolijk mijn naam bij.
- de winkel ineens een andere naam heeft (timsspeelgoedfabriek)
- hij 20% van de omzet als beloning wil. :shock:

Bijzondere mensen heb je zo soms. Je snapt waarschijnlijk wel dat ik nog niet zit te glimmen bij zoiets; ik ben meer verbaast over de on-professionaliteit van iemand die starten wil en zich op social media als heel wat voordoet.
Gelukkig wel in het kennismakingsgesprek een aantal aardige tips meegeschreven.
Laat het ook een tip voor jou zijn; pas gruwelijk op met dit soort personado's.

PS: ohja; vandaag op sollicitatie geweest bij een bedrijf in de consumenten online retail. Ze hebben geen vacature uitstaan maar mij 'gespot' om te komen praten. (webprint)
Heel open en duidelijk vermeld wat mijn expertises zijn en waar ik nu keihard in aan het groeien ben. Volgende week vervolg. :D
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Plan gemaakt; site 2mnd live en gisteravond 'afgeschoten

19 januari 2012

Jammer dat ik m'n vorige post niet mag uitbreiden; dus ff een nieuwe reactie.

Zojuist namelijk diegene die ons graag komt helpen met onze business een reactie gemaild.
Beste Richard, 

bedankt voor je mail. Ik heb even wat gegevens bij elkaar gezocht van het HBD voor onze branche.
De werkelijke gemiddelde cijfers zijn als volgt:
Netto-omzet           100%   € 790.000
Inkoopwaarde           66%    € 521.400
Brutowinst             34%      € 344.124
Kosten:                28%       € 227.122
- personeelskosten     12%  € 149.900
- huisvestingskosten    7%   €  98.934
- verkoopkosten         2%     €  65.297
- overige kosten        6%      €  43.096
Bedrijfsresultaat       6%       €  28.443


Dat betekend dan dat je van een gemiddeld bedrijf (790.000*0,2) = 158.000,- zou verwachten. In mijn optiek een behoorlijk bedrag waar je dan ook veel van mag verwachten.

Vervolgens lees ik wat ik hiervoor mag verwachten in je voorstel:
[Marktanalyse
SWOT
Strategieontwikkeling
Invulling marketingtools

Je sluit je voorstel vervolgens af met:
Tim’s Speelgoedfabriek

Jan Roelofsen

Nu mag het duidelijk zijn dat wij voorlopig absoluut niet op die cijfers zullen zitten maar de boodschap hierin lijkt me wel duidelijk.
Wat meer wringt dat je ons een nieuwe naam toekent en ik niet de eigenaar ben van de onderneming, dit zorgt ervoor dat we op dit moment nog niet echt in de stemming zijn om direct akkoord te gaan.

Zodoende denk ik dat het slim is dat je een andere opbouw bedenkt voor je plan.

Even algemeen; ik denk dat het idee wat je heb best wel bij startende ondernemers zou kunnen aansluiten. Je kunt zo gezamenlijk groeien naar een bestaansrecht van een onderneming. Sterk is dat je de ondernemer het gevoel geeft dat je onderdeel wilt zijn van het succes.
Maar op deze manier geef je het gevoel even snel een puur voor jou lucratief handeltje op te zetten. De gemiddelde ondernemer zal dit snel doorzien in mijn optiek.
Concreet betekend dit dat wij op dit moment geen actie ondernemen om hierop verder inhoudelijk te reageren.

In ieder geval nogmaals bedankt voor je actie en reactie.
Zo dan, het leven is soms best wel leuk :)