Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Eriks
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 oktober 2012
Locatie: Ede
Contacteer:

Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

23 augustus 2013

Hoe kan mijn webshop de stroom van bestellingen, mails, wijzigingen, voorraadissues, vragen over pakketjes op efficiënte wijze verwerken?
Het beheer van de voorraad, magazijnzaken, elimineren van pickfouten, het afdrukken van verzendlabels, klanten informeren over de
levertijd, het verwerken van retouren, het afhandelen van balietransacties etc.. Hoe kan een webshop slimmer, sneller en efficiënter gaan werken?
Want elke weborder moet zo efficiënt mogelijk verwerkt worden. Tijd en geld besparen is cruciaal in de harde online strijd die momenteel op internet gaande is.

Tijdens deze praktijkmiddag leert u wat u kunt bereiken met een efficiënt orderverwerkingsproces. Hierbij wordt vanuit een praktijkcase verteld hoe Webshop-ERP-software (Sherpa) gekoppeld kan worden met uw webshop. En hoe uw klant over de bestelling geïnformeerd wordt. U kunt zelfs live meekijken in een magazijn waar dagelijkse honderden orders met Sherpa worden verwerkt.

E-Commerce Centrum A12 te Ede:
De praktijkmiddag vindt plaats in het E-Commerce Centrum A12 in Ede. In dit splinternieuwe pand zijn meerdere bedrijven gevestigd die zich richten op E-commerce.
Zo is er een magazijn waar diverse webshops hun orders verwerken. Tevens is er een centrale klantenservice waar vragen telefonisch en per e-mail beantwoord worden. Deelname aan de
Praktijkmiddag biedt u tegelijkertijd de mogelijkheid voor een rondleiding bij http://www.sneltoner.nl zodat u in de praktijk kunt zien hoe een efficiënte webwinkel zijn orders afhandelt.

Datum: Donderdag 10 oktober of dinsdag 15 oktober

Aanvang: 13:00 uur
Einde: 16:00 uur + borrel
Plaats: Sherpaan, Bonnetstraat 8, Ede
Route: http://www.sherpaan.nl/contact/route-beschrijving/

Kosten:
Deelname aan de praktijkmiddag is gratis voor eigenaren van webwinkels.

aanmelding via e-mail: erik.sloof@sherpaan.nl (geef s.v.p. datum van uw voorkeur aan)
www.sherpaan.nl helpt webshops verder groeien.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

24 augustus 2013

Mag ik vragen wat je verdien model is?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

24 augustus 2013

Ik zie dit nog wel zitten om eens bij een ander in de keuken te kijken. :)

Verdienmodel lijkt me duidelijk.
Over Sherpaan

Sherpaan levert backoffice ERP software. Deze software is speciaal ontwikkeld voor webshops. Inmiddels is hier ook een eigen POS (Point Of Sale) kassamodule aan toegevoegd. Sherpaan is opgericht in 2008 en ontstaan vanuit de praktijk. De software wordt volledig in eigen beheer ontwikkeld. Sherpaan is gevestigd in Ede. Op ons kantoor hebben wij een goede voorziening voor demonstraties en zitten wij samen met een aantal klanten in één pand.
 
Dennis02
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 februari 2013

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

25 augustus 2013

Lijkt me erg leuk ik heb het in de agenda gezet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

25 augustus 2013


Verdienmodel lijkt me duidelijk.
Dank, had geen zin om naar de site te gaan en te gaan zoeken.

Het is dus een demonstratie/verkooppraatje, dat maakt het al een stuk transparanter
 
Dennis02
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 februari 2013

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

11 oktober 2013

Zijn er nog mensen die er heen gaan?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

11 oktober 2013

Wij zijn al geweest.
Veel opgestoken, zowel van de sprekers als andere (web)winkeliers.

Ook in de inpakruimte meegekeken, leuk om de routing eens te zien.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

11 oktober 2013

Ook een prijsindicatie ontvangen?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

11 oktober 2013

Ook een prijsindicatie ontvangen?
Zijn inderdaad wel benoemd, heb zo ff niet m'n aantekeningen.

Voor ons niet interessant nu, nog te klein denk ik zelf. Wel gekeken naar het hele proces van Sneltoner. Ziet het systeem er wel goed uit. Van uitgebreide koppelingen naar je frontoffice tot aansturing van scanapparatuur in de backoffice.

De ondernemer achter deze organisatie zou ik wel het vertrouwen durven geven om mee in zee te gaan.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Praktijkmiddag efficiënte webshops (10 of 15 oktober)

11 oktober 2013

Dat het goed werkt geloof ik ook wel maar ik kan mij herinneren dat het kostenplaatje aanzienlijk was. Voor mij toen de reden om een stapje terug te nemen.

Had gehoopt dat de prijs wellicht wat zachter was geworden zodat het ook de kleinere shops interessant/betaalbaar zou zijn.