Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

[7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

06 januari 2014

Het heeft erg lang geduurd maar er staat nu een nieuwe datum voor het evenement. De lokatie(s) van onze voorkeur waren op de gewenste data niet beschikbaar.
Het zal zijn op 7&8 juni 2014. Ook is er een nieuwe lokatie, namelijk het Beurs- World Trade Center midden in het centrum van Rotterdam.
Voor vragen of informatie zal ik nu dit forum goed in de gaten houden. Het is natuurlijk ook mogelijk om via de website (http://www.webshopstogo.nl) informatie te vragen.

Mvg
Rodney
Webshops To Go
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: [28 juni - 30 juni] nieuw evenement voor webshopondernem

07 januari 2014

Wat zijn de prijzen en aanvullende eisen voor een stand. Wanneer is het opbouwen en afbreken?
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [28 juni - 30 juni] nieuw evenement voor webshopondernem

07 januari 2014

Een stand is 9m2 en kost €490,- ex btw.
Er is te veel informatie over alle mogelijkheden om hier te plaatsen. Stuurt u aub een e-mail met uw informatieverzoek naar wtg@globalbusinessconnect.nl dan ontvangt u alle prijzen en voorwaarden per e-mail van ons.

Mvg
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: [28 juni - 30 juni] nieuw evenement voor webshopondernem

07 januari 2014

Er staat idd wel heel weinig info online...

Blijkbaar is er nog niet één stand ingenomen ?
Zijn alle standen dezelfde prijs, ongeacht de ligging ?
Kan de ligging worden uitgekozen ?
Wat zit in de vraagprijs ?
Wordt er een basisinrichting aangeboden (wanden enz) en tegen welke prijs ?
Electriciteit op de standen ?

Enz.

Ik wil die info desnoods per mail ontvangen, maar daar wil ik geen aanmeldingsformulier met alle velden verplicht voor invullen zoals vermeld op de site.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [28 juni - 30 juni] nieuw evenement voor webshopondernem

07 januari 2014

Alle vragen die u heeft worden beantwoord in de standhoudersinformatie die ik u wil toesturen.
Op de contactpagina van de website kunt u ook uw aanvraag indienen of u kunt via uw eigen mailprogramma een mail sturen naar wtg@globalbusinessconnect.nl

Ik zie uw e-mail tegemoet.

Mvg
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [28 juni - 30 juni] nieuw evenement voor webshopondernem

14 januari 2014

Misschien leuk om te weten voor wie nog twijfelt..
-De stand kan gespreid worden betaald.
-De eerste 20 standhouders krijgen 10% korting op de standprijs! Altijd mooi meegenomen toch!

Mvg
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni] Webshops to Go in Rotterdam

14 januari 2014

(berichten over de nieuwe editie even afgesplitst van het oude topic)
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

14 januari 2014

Bijna om de hoek, op zich een mooie locatie, redelijke prijs (al is het een stuk duurder dan het de vorige keer zou zijn).

Ik sta hier wel positief tegenover maar ik ben er alleen nog niet uit wat een dergelijk evenement nou voor toegevoegde waarde heeft, ten opzichte van bestaande beurzen.

En een tweede puntje: volgens mij zijn er nooit van dit soort evenementen in dit gebouw, dus dat zal je het publiek goed duidelijk moeten maken. Hoe ben je van plan dit te gaan doen?
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

14 januari 2014

Er is bewust gekozen om de lokatie in het centrum te houden. En het is inderdaad duurder dan de vorige keer. Dit komt simpelweg doordat het WTC veel duurder is dan het oude postkantoor qua huur. Alleen is deze niet beschikbaar tot onbepaalde datum. De huidige huurder verlengt sinds vorig jaar namelijk steeds de huur. Toch is er getracht de prijs zo laag mogelijk te houden en alsnog een ruime standruimte (9m2) aan te bieden.

Het evenement zal onder de aandacht worden gebracht middels:
-straatpromotie
-vlaggenmasten bij het WTC
-banners aan de ramen van het WTC (zijde koopgoot)
-advertenties in de Metro en Spits
-advertenties in de Havenloods
-internet
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

15 januari 2014

Dat ziet er goed uit. Ik ga er zeker over nadenken om mee te doen.

Het oude postkantoor heeft trouwens sanitaire voorzieningen die meer dan belabberd zijn, eigenlijk totaal niet geschikt voor een evenement. (Ik heb onlangs de Da Vinci tentoonstelling bezocht :wink: )
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

16 januari 2014

Het zou leuk zijn om u als standhouder te hebben op de beurs.
Indien u zich nu aanmeldt profiteert u ook nog eens van de 10% korting op de basis standprijs.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

01 februari 2014

Volgens mij is er toch te weinig animo voor. Volgens de website is er pas 1 stand gereserveerd.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

01 februari 2014

Heb tot 3x toe nu al een mail hiervan in m'n inbox gehad. 1x lijkt mij genoeg, als er geen reactie komt is er geen interesse.
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

03 februari 2014

Goedemorgen
Er komen wel aanvragen binnen voor informatie, alleen valt mij op dat bijna iedereen wil wachten met het definitief vastleggen 'totdat er meer standhouders zijn'. Er is dus eigenlijk meer sprake van een afwachtende houding dan van desinteresse.

Hilda, er zijn tot nu toe twee mailings verstuurd. Ik zal zorgen dat je van de mailing list wordt afgehaald. Mijn excuses voor het ongemak.

Mvg
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

07 februari 2014

Ik vind het persoonlijk te duur om te proberen, 500 euro, plus geld om de stand op te bouwen, inrichten , parkeren, eten, uren die je niet aan iets anders kan besteden. De locatie is wel midden in het centrum maar je loopt zeker niet even makkelijk naar binnen, je kan van buiten niet zien dat er binnen wat gaande is, mede door de enorme trap die je op moet.

Je schrijft op de site 'Altijd al eens eerst de producten willen zien en voelen die je normaal pas ziet als je ze na je bestelling thuis hebt ontvangen?' tja ik denk dat je nieuwsgierigheid van mensen daarmee wekt als er bekende grote partijen zouden staan, als bol, zalando, conrad, wehkamp, kabeltje punt com en dergelijke. Maar de mensen zijn al in de stad om 'eerst producten te voelen en zien.'

Als je in de zomer ergens een markt terrein zou afhuren, een soort thema markt / event ervan maakt, met een hele lage drempel heb ik zeker interesse.
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

07 februari 2014

Beste I-mobile,
Bedankt voor je reactie. Er is eerder gevraagd hoe ik het evenement ga promoten. Als je een beetje omhoog scrolt kan je zien dat ik dus o.a. ook gebruik ga maken van de ramen van de hal die heel goed zichtbaar zijn vanaf de hoogstraat/koopgoot. De hal bevindt zich immers aan de hoogstraat/koopgoot zijde.
Ook is er vanaf de straat aan de zijde van de trap/Staal een raampartij waardoor men naar binnen kan kijken.

Wat de producten betreft gaat het juist om de bijzondere dingen die via sommige webwinkels van de kleinere ondernemer te verkrijgen zijn. Dingen waar men wel nieuwsgierig naar is, maar of niet te verkrijgen zijn bij de bekende grote webwinkels of waarvoor men huiverig is om die te bestellen bij de kleinere webwinkels zonder ze eerst gezien te hebben.

Ik ben me ervan bewust dat de standprijs nogal afwijkt van wat een marktkraam zou kosten, maar er is voor deze beurs gekozen om het juist niet op die manier te houden. Qua standruimte en lokatie is de prijs vergeleken met andere beurzen zeer zeker niet hoog. Mocht er in de toekomst een beurs komen met marktkramen dan zal je er zeker van horen.
Zou het schelen als ik zeg dat er tot en met zondag 9 feb aan de eerste 5 aanmeldingen die binnenkomen 15% korting wordt gegeven op de basis standprijs?

Mvg
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

11 februari 2014

Eigenlijk ben ik best benieuwd wie er hier allemaal eerst wacht totdat anderen zich aanmelden...
Mailen mag ook :wink: wtg@globalbusinessconnect.nl
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

18 februari 2014

Ik heb zojuist even de website bekeken. Ben namelijk een aantal events aan het selecteren om aan deel te nemen. Voor mij zou een afwachtende houding niet gelden.

No offence maar even vanuit mijn optiek:

Wat hierbij meer aan de orde is, is het gebrek aan informatie op de website (voordat ik een mail ga sturen zou ik me eerst wat willen verdiepen) er staat bijv. wel een prijs op maar geen aanvullende informatie zoals hierboven ook al in vermeld. Dit zou een drempel kunnen zijn.

Daarnaast vind ik het niet professioneel ogen, een mooi logo, banner of eventueel flyer op de website zou niet misstaan en wellicht de drempel ook verlagen.

Voor 500 euro zijn er veel events en andere "marketing" activiteiten die ontplooid kunnen worden voor veel webwinkeliers. De kleinere winkeliers hebben dit budget waarschijnlijk niet en de grotere zijn op zoek naar een gerenommeerder event waarbij de bezoekers redelijk stabiel zijn.

Maak een aantal stands de helft kleiner 4m2 voor een lage instap?

Verder ken ik de stad Rotterdam niet zo, een goede uitleg over de locatie wellicht met plattegrond en bezoekersstroom zou ook zomaar kunnen helpen. :idea:
~ Yvo
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

20 februari 2014

Beste Yvo,

Bedankt voor je reactie.
Er is bewust ervoor gekozen om geen prijzen op de website te vermelden, daar naar mijn mening het particulieren niets aangaat wat een ondernemer betaalt voor zijn/haar stand. Alle informatie wordt VRIJBLIJVEND toegezonden. Wat wel een optie zou zijn is meer informatie te geven over enkele opties die er zijn, maar dan zonder prijzen.

Wat betreft de prijs heb ik eerder al aangegeven dat het lastig was om voor het huidige aantal vierkante meters (9m2) een lagere prijs te hanteren ivm de lokatie. Afgelopen maandag heb ik eindelijk een gesprek gehad met een mogelijke sponsor en de bedoeling is om dit voordeel terug te geven aan de standhouders. Dit zal betekenen dat de standprijs omlaag zal gaan.
De mogelijkheid van kleinere stands wordt al bekeken. Zodra alles definitief is zal ik dit communiceren. Dit zal wellicht morgen zijn.

Qua lokatie staat op de website vermeld dat het midden in het centrum (winkelhart) ligt, boven de koopgoot. Ook is er een link naar een plattegrond van het gehele centrum. Wellicht is dat je ontgaan.
Je tips wat betreft design neem ik in me op.

Mvg
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

20 februari 2014

Er is bewust ervoor gekozen om geen prijzen op de website te vermelden, daar naar mijn mening het particulieren niets aangaat wat een ondernemer betaalt voor zijn/haar stand.
Je kunt bij makelaars toch ook zien wat een bedrijfs- of winkelpand kost?
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

22 februari 2014

Goedenavond,

Zoals eerder vermeld zijn er er enkele aanpassingen.
Aangezien er ook behoefte is aan goedkopere stands, maar wij wel een enigzins ruime stand willen aanbieden, is het nu ook mogelijk om een stand van 6 m2 te huren. Ook hebben wij dankzij het aantreden van een sponsor de standprijs voor een stand van 9 m2 kunnen verlagen. De prijzen worden vervolgens:

€ 325,- ex btw per 6 m2 (3m lang, 2m breed, 2,5m hoog)
€ 440,- ex btw per 9 m2 (3m lang, 3m breed, 2,5m hoog)

Er zijn 90 stands beschikbaar. Inschrijven is mogelijk tot en met 30 april 2014. Het is tevens mogelijk om meerdere aaneengeschakelde stands zonder tussenwand te huren. Betaling van uw stand is mogelijk in twee termijnen.
Na de inschrijvingsperiode zal er een definitieve plattegrond gemaakt worden, waarna wij u zullen vragen (op volgorde van aanmelding) om uw voorkeur aan te geven voor de locatie van uw stand.

Voor meer informatie kunt u mailen naar : wtg@globalbusinessconnect.nl
U ontvangt dan vrijblijvend alle informatie wat betreft opties en prijzen.

Mvg
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

22 februari 2014

RodneyO gelieve mij NIET meer te spammen met je mails....

Als je je geregistreerd hebt op dit forum alleen om e-mail adressen van leden te verzamelen mag ik hopen dat je een permanente IP ban krijgt!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RodneyO
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 maart 2013

Re: [7 & 8 juni 2014] Webshops to Go in Rotterdam

23 februari 2014

Wat een onnodig heftige reactie op DIT forum..hier is het denk ik niet voor bedoeld.
Een simpele reactie naar ons mailadres was voldoende geweest om u uit de lijst te halen. Zo is ook gelijk bekend welk mailadres uit de lijst moet worden gehaald.
Bovendien maak ik op GEEN ENKELE manier gebruik van namen of mailadressen op dit forum.
Mijn excuses voor het ongemak.

Mvg