Webshop evenement: Webshops To Go - 26 april 2015

1
Webshops To Go zal plaatsvinden op 26 april 2015 in het mooie Beurs-World Trade Center, midden in het centrum van Rotterdam. Het Beurs-World Trade Center bevindt zich boven de bekende ´koopgoot´ wat naast de Lijnbaan de meeste passanten in het centrum heeft.

Webshops To Go wordt hét event waar bezoekers de producten offline kunnen bewonderen en op deze manier op een heel leuke manier meer plezier beleven aan het shoppen in uw webwinkel. Webshops To Go is dus een bijzondere kans om uw webshop te presenteren aan het publiek.
Door te kiezen om de toegang voor bezoekers laag te houden (€5,-), willen wij enige drempel voor bezoekers wegnemen en voor maximaal bezoekersresultaat gaan. Wij verwachten zelf ca 7.000 bezoekers.

Het evenement zal onder de aandacht worden gebracht middels:
-straatpromotie
-vlaggenmasten bij het WTC
-banners aan de ramen van het WTC (zijde koopgoot)
-advertenties in de Metro en Spits
-advertenties in de Havenloods
-internet

Prijzen:
€ 150,- ex btw 2 m2 kraam
€ 225,- ex btw 3 m2 kraam
€ 390,- ex btw 9 m2 kale standruimte(3m lang, 3m breed)

Er zal een beursmagazine worden uitgedeeld aan bezoekers, waarin de advertentie van uw webshop vermeld staat. Desgewenst kunt u uw advertentie door ons laten opmaken. Tevens is het o.a. mogelijk om electriciteit of vloerbedekking op uw stand te krijgen.

Voor het aanvragen van meer informatie kunt u vrijblijvend het formulier aanvragen op de website: http://www.webshopstogo.nl

Graag heet ik u van harte welkom als standhouder!

Met vriendelijke groet,

Rodney
Webshops To Go

Re: Webshop evenement: Webshops To Go - 26 april 2015

4
Ik heb even zijn twitter account erop nagekeken (met maar liefst 11 volgers), waar hij vanaf 4 januari t/m 9 maart 2014 heel enthousiast zieltjes aan het winnen is, waarna het stil wordt tot 5 juni, en er gemeld wordt dat het evenement op 8 en 9 juni niet doorgaat.
Vervolgens blijft het stil tot 14 november, en begint het enthousiaste werven weer.

Waarom zou je na twee mislukte pogingen om zo'n evenement te organiseren, nog een derde poging wagen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop evenement: Webshops To Go - 26 april 2015

6
Als reactie op de geplaatste berichten:
De vorige evenementen hebben inderdaad niet plaatsgevonden. Bij de eerste poging regende het negatieve ervaringen met een andere beurs die had plaatsgevonden. En voor de tweede waren er niet voldoende aanmeldingen. Het staat vrij om na te gaan bij het WTC wat de huurprijzen zijn en dan zal het logisch zijn (als ondernemer) dat het geen zin heeft om een bij voorbaat zwaar verliesgevend evenement te houden.
Waarom een derde poging? Omdat er vanuit de consument wel behoefte is aan een dergelijk evenement. In Amsterdam heeft er eind vorig jaar ook een dergelijk evenement plaatsgevonden.

p.s. de twitter account heeft 321 volgers...niet 11 :wink:

Re: Webshop evenement: Webshops To Go - 26 april 2015

8
Oké, je hebt gelijk 329 volgers. Niet goed gekeken. Eerlijk is eerlijk.

Verder vind ik het nogal kansloos om het een derde keer te proberen. Zelfs al zou er behoefte aan zijn vanuit de consument, dan kun je er na twee pogingen toch wel vanuit gaan dat er vanuit de webshops geen behoefte aan is.
Daarnaast zag ik dat de kosten voor 1 dag maar liefst 150 euro zijn voor 2 meter. Zelfs in Ahoy op de Winterfair betaalde ik minder voor die 2 meter. Sterker nog, voor maar iets meer stond ik er 2 dagen. Kortom, ik vind dat een hoop geld voor een beurs die zich nog niet bewezen heeft. Verre van zelfs.

Mag ik vragen waar je de verwachte 7000 bezoekers op gebaseerd hebt?

Re: Webshop evenement: Webshops To Go - 26 april 2015

9
Herhaal maar wat ik de vorige keer ook heb gezegd. Best een mogelijkheid voor een leuke beurs met leuk aanbod. Maar niet met toegangsprijzen voor publiek en al helemaal niet op die locatie. Je moet een enorme trap op om te zien dat er binnen iets gaande is. Ga je gewoon niet oplossen met wat vlaggen in de mast en wat borden buiten. Organiseer een kofferbak verkoop met een 'insane' sale van webshops in de Ahoy of iets degelijks, maar als je elk risico op verlies wil uitsluiten voor jezelf zeker een eerste jaargang en je dat volledig op de webwinkeliers wil afschuiven, wordt het een kansloze missie.

Re: Webshop evenement: Webshops To Go - 26 april 2015

12
Ik heb vorige keer ook de locatie aangekaart. Sowieso worden daar bijna nooit consumentenbeurzen gedaan. Laden en lossen is daar bijzonder lastig, zeg maar bijna onmogelijk, en wat Elektrobert zegt, dan heb je ook nog de parkeertarieven. De parkeergarage WTC/V&D kost € 2,90 per uur met een maximum van € 29.
Waarom niet kiezen voor dé beurslocatie van Rottedam: Ahoy? Bekend en goed bereikbaar, parkeerkosten voor de deelnemers zijn een stuk lager en daar volop mogelijkheid om te laden en te lossen.
Ik kan eigenlijk geen enkel argument verzinnen voor de locatie WTC. Je kan wel zeggen, daar lopen een hoop mensen en die lopen dan makkelijk naar binnen, maar dat argument gaat al los als je € 5 toegang gaat vragen. Zoveel winkels er omheen, waarom zouden ze € 5 betalen als ze alle winkels gratis in kunnen?

Re: Webshop evenement: Webshops To Go - 26 april 2015

15
beurzen zijn er genoeg over van alles en nog wat, groot klein door het hele land.

Ik zie niet echt een meerwaarde in een speciale webshop beurs, event of hoe je het ook noemt. Je kiest er bewust voor via internet te verkopen of je hebt er nog een winkel naast.

Wil je beurzen doen genoeg die je kan doen, daar hoef je geen webshop voor te hebben.

Ik krijg het idee dat webshop als een soort modewoord wordt gebruikt om iets te organiseren waar volgens consumenten vraag naar zou zijn. Is die vraag er wel.

Je hebt tuinbeurzen waar verschillende stands staan en zo zij er vele op vele gebieden. Naar dat soort specialistische beurzen is wel vraag omdat het vaak om een onderwerp gaat. Een webshop beurs, tja waarom zou je er als consument heen gaan als het van achter je pc of telefoon kan ?