Interessant! Ik wil:

Graag heen en betalen (Geen stemmen)
Alleen onder de 50 euro p.p.
Totaal aantal stemmen: 3 (60%)
Zoiets alleen gratis en online
Totaal aantal stemmen: 1 (20%)
Zoiets liever zelf geven (Geen stemmen)
Anders en reageer met mijn antwoord
Totaal aantal stemmen: 1 (20%)
Totaal aantal stemmen: 5

Workshop Social Media

1
Zou er interesse zijn voor een workshop over social media, wat zou je ervoor over hebben, en wat zou je van zo'n dag of programma verwachten? Zelf denk ik aan een dag incl. lunch en consumties van 10.15 uur tot 16.15 uur. Ik zou het graag houden bij Laplace.nl op Centraal Station Utrecht, en ongeveer met een clubje van 10-12 mensen willen brainstormen over social media voor (internet) ondernemers.

Programma
Het programma wil ik interactief. Ik houd niet van vertellen. Natuurlijk wel een basis maar deze mag van mij snel gaan. Kort over bloggen, online publiceren, waarom, software maar ook schrijftips en wat achtergrond. In mijn ogen is dat een basis die je nodig hebt, ook voor social media. Ik zou dus ook graag wat vertellen over RSS feeds en wat over SEO.

Facebook, Hyves, Linkedin. Hoe bouw je zoiets op? Hoe krijg je volgers en waar letten deze gewoonlijk op? Inclusief cijfers over het gebruik van incentives, vindbaarheid etc. Twitter. Hoe je in de suggestions terecht komt bij andere mensen en waarom mensen soms zo snel volgers krijgen en andere mensen niet.

Vervolgens hoe je, als je er eenmaal mee groeit, business mee kunt halen.

Waarom zou je Twitteren voor Google? En hoe vind je via Google dan het nut van social media berichten? Of waarom is Google zoekopdrachten aan het verliezen door Twitter en Facebook? En hoe zorg je dat jouw berichten op jouw social media accounts, meer opvallen in andere media zodat ze niet enkel door je netwerk, maar door een groter publiek worden gelezen? Iets over efficienty, je invloed in de cloud en belangrijke spelers in jouw segment.

Wat verwacht ik van je:
Ik verwacht vrij serieuze voorkennis. Te veel webwinkeliers starten een account, zetten erwat op, en vertellen mij dat het niet bij hun winkel past want niemand leest het en het kost alleen maar tijd. Dat idee kan ik graag bestrijden.

Ik wil het daarom vrij persoonlijk houden en iedereen persoonlijk echt stappen laten maken en graag diep op de inhoud ingaan. Dus geen eenzijdige presentatie met PowerPoint, maar een klein clubje van 10-12 man die de media kent, gebruikt, maar er nog niet aantoonbaar wat uit weet te halen. Ik zoek betalende deelnemers die zelf ook wat willen inbrengen.

Wat kost dat?
Prijzen kunnen daarmee uitkomen op 200 euro per deelnemer als het een hele dag met consumpties, lunch etc is. Eventueel zou ik de eerste op basis van no-cure-no-pay willen geven, of een eerste keer korting kunnen bieden als er deelnemers via dit forum zouden komen en deze bereid zijn mij vooraf en achteraf van feedback te voorzien zodat de workshop de tweede keer beter staat.

Wat krijg je nu echt?
Je krijgt gegarandeerd meer bereik, tweets, likes, respects en efficientere berichten. Zou je geneigd zijn zo'n workshop af te nemen van iemand die zelf ook maar beperkt actief is, zolang deze persoon wel aangeeft dat deze uren voor hem daadwerkelijk en aantoonbaar geld opleveren?

Zou iemand hiervoor voelen en wat zou je nog meer verwachten van deze dag?
Nu op mijn weblogs:

Re: Workshop Social Media

2
Voor dat ik geld zou willen betalen voor zo'n workshop zou ik willen weten of de workshop echt zijn geld waard is, bijvoorbeeld door reacties van mensen die reeds dezelfde workshop gevolgd hebben.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Workshop Social Media

5
Er worden al best wat van dit soort workshops gegeven dus er is vraag naar. Maar zelf ben ik altijd heel sceptisch als ik een paar honderd euro neer moet leggen voor een workshop of seminar als ik niet weet wat ik er exact van moet kunnen verwachten.

Re: Workshop Social Media

9
veke schreef:Ik denk dat de meeste gewoon via het internet deze dingen probeerd te weten te komen.
Dat weet ik wel zeker! Ik zoek ook niet direct de massa maar die tien procent die net even wat meer wil scoren dan ze zelf al doen en daarvoor bereid is te betalen. Vergelijk het met Adwords. Een op de drie webwinkels schakelt ook daarvoor een bureau in.
Nu op mijn weblogs:

Re: Workshop Social Media

10
Is het dan niet beter om een E-book van te maken en te verkopen?
Want nu zit je ook met kosten van huur van zaal+ eten en de mensen moeten nog naar daar komen (voor sommige een verre afstand)

Re: Workshop Social Media

11
veke schreef:Is het dan niet beter om een E-book van te maken en te verkopen?
Een e-book is voor mij geen alternatief. Ik verkoop online voldoende en zit al genoeg op kantoor achter mijn computer.

Het gaat me juist om het onderling sparren en door stevige interactie met een club webwinkeliers de mogelijkheden van social media bespreken. Ik hoop dat de mensen die er komen ook al een account hebben en al weten wat social media is, maar juist wel even de moeite nemen om een stapje verder willen gaan.

Net als mijn vorige reactie. Adwords kan ook iedereen zelf, maar waarom zou je in hemelsnaam alles zelf willen kunnen? Ik zoek niet de hobby webwinkeliers die het leuk vinden een account te maken, maar de ondernemers al bezig zijn, die kansen zien en dat willen optimaliseren. Daarvoor lijkt de kosten van een lunch, mij niet de bottleneck.
Nu op mijn weblogs:

Re: Workshop Social Media

12
Sja ik ben sceptisch tegenover alles in het leven, zelfs het leven zelf. ;) Als ik zoiets lees dan is het eerste wat ik denk "ha, daar gaan we weer.. 200 euro de man. 10 man.. da's 2000 euro. De huur eraf en de lunch.. blijft er vast wel een kleine 1000 euro over.. Leuk verdiend voor een dagje "sparren".." Maar dat ben ik.. en ik ben gelukkig niet gemiddeld. ;) Begrijp me goed, ik gun het je van harte. Maar ik lees over "brainstormen" en "sparren".. dat klinkt voor mij alsof je er zelf ook wijzer van wilt worden en dan zie ik niet waarom anderen daar 200 euro oid voor neer moeten leggen.

Als ik zoveel geld (of minder wat dat betreft) neertel voor een dagje ergens iets leren van iemand, wil ik ten eerste weten wie die persoon is die mij dat gaat leren. Wat heb je zelf voor goed lopende webshop(s) dan en hoeveel heb je bereikt met de "social media"? etc.

Re: Workshop Social Media

13
Verkoper schreef: 200 euro de man. 10 man.. da's 2000 euro. De huur eraf en de lunch.. blijft er vast wel een kleine 1000 euro over.. Leuk verdiend voor een dagje "sparren".." Begrijp me goed, ik gun het je van harte. Maar ik lees over "brainstormen" en "sparren".. dat klinkt voor mij alsof je er zelf ook wijzer van wilt worden en dan zie ik niet waarom anderen daar 200 euro oid voor neer moeten leggen.
Dankjewel. Heerlijk eerlijke reactie die ik eigenlijk ook wel van anderen had verwacht. Je hebt gelijk. Zo rekende ik (mezelf ook al rijk) en de vraag had ik dus wel verwacht. Zelf ben ik tenslotte ook vaak eerlijk op het forum!

Maar het geld is niet de motivatie. Ik doe hetzelfde nu voor een uurtarief maar dan een op een. Daarmee verdien ik minimaal hetzelfde, maar voor echt leuke social media heb je wat interactie nodig. Het lijkt me dus gewoon vooral leuker (om te doen).

Ik vind het wel een leuke insteek en heb er geen moeite mee om er helder en eerlijk in te zijn. Wat mag ik er wel mee verdienen volgens jou? Welk tarief zou het ideale tarief zijn voor zo'n dag? Ik wil niet te laag zakken want ik wil hem door kunnen laten gaan bij acht man en de verzorging, lunch en consumpties wel redelijk kunnen regelen. Stel ik doe de voorbereiding en reken een mee met eventuele marketingkosten. Wat zou zo'n dag mogen kosten?

Ik weet dat er veel goedkoper zijn, sommige zelfs gratis, maar dat is van partijen die vrijwel allemaal zelf verkopers neerzetten die vervolgafspraken proberen te maken. Bij mij wordt je verder tot niets gemotiveerd! Ik verkoop geen andere diensten en verzamel niets los van deelname kosten.
Verkoper schreef:Als ik zoveel geld (of minder wat dat betreft) neertel voor een dagje ergens iets leren van iemand, wil ik ten eerste weten wie die persoon is die mij dat gaat leren. Wat heb je zelf voor goed lopende webshop(s) dan en hoeveel heb je bereikt met de "social media"? etc.
Een terechte vraag en de reden waarom ik ze nu nog niet in groepsverband geef. Kosten of insteek zijn gemakkelijk te verdedigen maar de inhoud blijft een zwakke punt inderdaad. Een op een kan ik vooraf goed inzien of ik wel meerwaarde kan bieden maar als mensen zich inschrijven op workshops zie ik de deelnemers kennis niet, en kan ik het inderdaad niet meer garanderen.

Ik denk dat ik mijn profiel en het programma vrij duidelijk moet omschrijven voor mensen zich definitief inschrijven. Ga ik vandaag eens mee aan de slag!
Nu op mijn weblogs: