Valkuilen en succesfactoren van een Duitse webshop

1
Webshop in Duitsland kans voor ondernemers
De markt voor online-verkoop in Duitsland is één van de grootste in Europa en zal naar verwachting met zeker 15% groeien naar een kleine 30 miljard euro. Dat is fors meer dan in Nederland. De Kamer van Koophandel Midden-Nederland organiseert daarom op dinsdag 13 december een bijeenkomst over de kansen die online verkoop in Duitsland biedt.

Duitsland gaat in rap tempo online, aldus recente cijfers van de Nederlands-Duitse Handelskamer. Inmiddels is 65% van de bevolking op het web te vinden en dat zijn maar liefst 52,7 miljoen consumenten. Producten die het bij onze oosterburen online goed doen zijn textiel, kleding en schoenen, media (beeld en geluid), elektronica, PC’s en vrijetijdsartikelen.

Dexport, specialist in e-retail, zet de kansen en valkuilen van een Duitse webshop op een rij. Aan de orde komen betaalmethodes, btw, keurmerken, culturele aspecten, juridische kwesties en internetmarketing. Ook biedt de KvK de mogelijkheid te netwerken met collega-ondernemers.

Locatie: Kamer van Koophandel Midden-Nederland, Kroonstraat 50, 3511 RC Utrecht. De bijeenkomst begint om 13.30 uur en eindigt om 16.00 uur.

Aanmelden kan via http://www.kvk.nl/webshopoverdegrens. De kosten voor deelname bedragen 35 euro.