Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
YouriM
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 november 2011

12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

Presentatie "Tips en Trucs voor webwinkel eigenaren" met netwerk borrel!

Ik zal mij allereerst even voorstellen: Ik ben Youri Meuleman, 15 jaar oud, examenjaar VMBO-T (mavo). Zelf ben ik op 1 januari gestart met mijn webwinkel, ik ben regelmatig te vinden bij evenementen. Ik heb mij heel erg verdiept in het ondernemen en veel kennis opgedaan. Deze kennis wil ik graag met jullie delen! Ik geef daarom een presentatie "Tips & Trucs voor webwinkel eigenaren.

Ik ben overtuigd dat elke webwinkel eigenaar iets heeft aan mijn tips & trucs, ik wil jullie daarom ook graag uitnodigen. Naast de presentatie is er ook een mogelijkheid om te netwerken.

Programma 12 mei 2012:

13:00 uur - 13:30 uur Registratie en Welkom door Youri Meuleman (Twitter.com/YouriMeuleman)
13:30 uur - 15:00 uur Tips & Trucs voor webwinkel eigenaren door Youri Meuleman (Twitter.com/YouriMeuleman)
15:00 uur - 15:15 uur (Rokers)Pauze met drinken.
15:15 uur - 15:30 uur Start verhaal en valkuilen door Dennis van den Berge (Twitter.com/OurDennis)
15:30 uur - 15:45 uur Personal branding door Yori Bonnema (Twitter.com/TwitYori)
15:45 uur - 16:00 uur Spreker 3
16:00 uur - 17:45 uur Netwerk borrel
17:45 uur - 18:00 uur Afsluiting door Youri Meuleman (Twitter.com/YouriMeuleman)

Locatie

Trompetstraat 1, 3822 CK Amersfoort
Dit is 3 minuten lopen vanaf Station Amersfoort Schothorst.
(Ook is er voldoende parkeer gelegenheid.)

Contact

Youri Meuleman
Straat van Corsica 38
3825VA Amersfoort

Informatie: http://www.PresentatieWebwinkel.nl
Direct aanmelden? http://www.PresentatieWebwinkel.nl/aanmelden
Telefoon: 06 - 50 60 81 87
Email: Info@PresentatieWebwinkel.nl
Twitter: @YouriMeuleman
MSN: YouriMeuleman@Hotmail.com
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

Hey Youri,

Wat is nu precies het doel van de Presentatie dan? En wat voor doelgroep richt je je op met de presentatie?
Maar succes met organiseren!

Groets,
Wouterjan
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

Doel: Ik heb mij heel erg verdiept in het ondernemen en veel kennis opgedaan. Deze kennis wil ik graag met jullie delen!

Doelgroep:Ik geef daarom een presentatie "Tips & Trucs voor webwinkel eigenaren.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

Get real :!:

Afbeelding

Een 15-jarige VMBO'er in WK-oranje stropdas bij een foute limo die voor "ondernemër" speelt?

Ik laat me graag verrassen, niets is onmogelijk, maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

zorg iig dat het blauw ( taxi ) kenteken niet te zien is :P
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

Doel: Ik heb mij heel erg verdiept in het ondernemen en veel kennis opgedaan. Deze kennis wil ik graag met jullie delen!

Doelgroep:Ik geef daarom een presentatie "Tips & Trucs voor webwinkel eigenaren.
Ja, maar ik neem aan dat er een eigenlijk op een nog iets specifiekere doelgroep gericht wordt.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

neem aan, op iedereen die 9,95 wil betalen en/of met een witte limo op de foto wil :P
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

Ik vind het wel stoer als je als 15 jarige al aandacht op je weet te vestigen en gewoon een presentatie gaat geven over wat je doet. (en ook een pizza weet te winnen). Of youri's presentatie inhoudelijk ook wat voor stelt dat weet ik niet, maar ik heb ook presentaties van 50 jarige directeuren gezien die weinig meer dan hard doorbakken lucht brachten in hun presentatie dus in dat opzicht.. Wel jammer dat er gelijk entree gevraagd moest worden. Dat kon best op kosten van de zaak.

Ik hoop dat Youri, gezien zijn magere 2 maanden ervaring, niet al te veel op het geven van presentaties gaat leunen. Want dan zal hij snel naar de vergetelheid van derderangs sprekers voor vage bijeenkomsten gedoemd zijn..
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

Er zijn tegenwoordig genoeg bijeenkomsten die gratis zijn. Bijvoorbeeld KvK

Ik vind het wel lef hebben hoor. Niet iedereen doet het je na.
Echter zoals meerdere twijfel ik ook aan de inhoud van de bijeenkomst. Je bent pas 15 en hebt pas een aantal maanden een webwinkel. De andere sprekers zijn ook slechts rookies in het vak. Zo zie ik dat er een spreker van 16 komt welke een webwinkel heeft in chinese telefoon accessoires (wie niet tegenwoordig). Dat noem ik niet echt succesvol.

Nou spat bij jouw webwinkel ook niet het enthousiasme eruit. En lijkt er me tevens veel chinese "rommel" tussen te zitten.

Desalnittemin een goed initiatief en veel succes!
 
YouriM
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 november 2011

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

02 maart 2012

@Wouterjan, Het doel is ervaring opdoen.
Het lijkt mij leuk om een presentatie te geven, wat voor mij nieuw is.
Ook het organiseren zorgt voor nieuwe vaardigheden.

De presentatie is voor alle webwinkel eigenaren, het gaat om vele tips en ik weet zeker dat er voor iedereen een tip bij zit.
Tevens is er een netwerk borrel.

@Ward, De stropdas komt omdat ik ambassadeur ben van JongEnOndernemer.nl
De limousine komt van een evenement wat erg leuk was en daar hoort een foto bij.

@vampirelord, De doelgroep zijn de webwinkel eigenaren, de 9,95 is om de zaal en drankjes te betalen. De kosten zijn voor mij vrij hoog om dit zelf te doen. Ik ben in contact met mogelijke sponsoren en mogelijk vervallen deze kosten nog. Dan krijgt iedereen uiteraard hun geld terug.

@Wouter Hol, Voor de prijs zie mijn reactie op Vampirelord.
Ik zal niet enkel presentatie's houden. Dit is op dit moment de eerste en enige presentatie.
De tips komen niet enkel vanuit mij, ik heb vele informatieve boeken aangeschaft en ook uren geïnvesteerd in het zoeken van de tips.

@RicardoV, De spreker van 16 is ook pas 2 maanden in het vak.
Er is inmiddels een nieuwe spreker toegevoegd over personal branding, deze is wel "volwassen".
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

03 maart 2012

Ah opeens gaat hier het lampje aan, Yori van Youngstartup spreekt, Jong & Ondernemer zie ik genoemd worden. Dit is gewoon een avond door (voor?) jonge ondernemers! Vermeld dat dan in plaats van de copy-paste van de website ;)
 
YouriM
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 november 2011

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

03 maart 2012

@Wouter Hol, Haha nee dat is enkel toeval.
De dag is voor elke webwinkel eigenaar ondanks zijn of haar leeftijd.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

03 maart 2012

Oh, dacht ik even het licht gezien te hebben. Toch leuk!
 
YouriM
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 november 2011

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

04 maart 2012

Vanaf nu kan je je gratis aanmelden voor de presentatie! http://www.presentatiewebwinkel.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

05 maart 2012

Get real :!:
Een 15-jarige VMBO'er in WK-oranje stropdas bij een foute limo die voor "ondernemër" speelt?

Ik laat me graag verrassen, niets is onmogelijk, maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Ward, die bedenkingen die jij bij hem hebt, heb ik hier bij jouw reactie. Als je geen zin hebt heen te gaan, kom dan niet. Hij geeft eerlijk aan 15 te zijn in zijn openingstopic dus je verwachtingen zijn gelijk bij het begin beperkt hoop ik. Maar Youri is vrij transparant. Die foto heb je waarschijnlijk gewoon van zijn Twitter.

Je kraakt een event af omdat de organisatie volgens jou een verkeerd kleur stopdas of auto heeft? Persoonlijk vind ik - juist door die leeftijd - dat hij behoorlijk wat neer weet te zetten! Ik zat serieus te overwegen hier wat aandacht aan te geven en heen te gaan maar hoorde zojuist dat het event stopgezet is. Ik hoop niet door kritiek van forumleden.

Maar Youri, petje af voor wat je in korte tijd weet neer te zetten.
 
YouriM
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 november 2011

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

05 maart 2012

Het heeft niets met bovenstaande reactie's te maken.
Ik had sponsoren genoeg, helaas zeggen deze op het laatste moment af.
Hierdoor vind ik het risico te groot dat ik verlies draai op een presentatie.

Ik zal alle tips in een ebook plaatsen en dit ebook zal over een maand ongeveer uitkomen.

Gr.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

06 maart 2012

Wellicht dat je hier een oproep kan doen voor nieuwe sponsoren.

Ik zou wel een steentje kunnen bijdragen
 
Webshop Informatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

06 maart 2012

Laat je niet zo snel uit het veld slaan Youri! Desnoods de presentatie verplaatsen..
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
 
YouriM
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 november 2011

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

06 maart 2012

Ik ben nog steeds van plan een presentatie te geven.
Alleen moet ik het anders aanpakken.

Ik moet gewoon een sponsor zoeken die een zaal sponsort drankjes enz wil ik nog wel doen.
Of ik moet goede contracten hebben zodat ik zeker ben dat ik het gesponsorde bedrag ook daadwerkelijk ontvang, zo jammer dat tegenwoordig zonder contracten werken niet meer mogelijk is..

Er komt nu ineens een mogelijkheid in mij op...
Ik kan eventueel aan een lege kamer komen waar een man of 20 in kan.. Enkel heb ik dan geen beamer en zal ik dan de laptop moeten aansluiten op mijn tv (38 cm)
En natuurlijk schiet mij ook meteen een probleem binnen.. Ik heb geen 20 stoelen haha.
Wellicht dat ik met dit idee nog verder kan, ik houd jullie op de hoogte sponsoren voor klapstoeltjes zijn iniedergeval welkom! (Morgen eens even kijken wat die kosten bij IKEA)
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

06 maart 2012

Zit je niet nog op school? Ik zou dan met school eens gaan horen wat de mogelijkheden zijn. De meeste scholen faciliteren buiten schooltijden vaak ook schaakclubs, sportverenigingen etc. Je kan dan vast wel een lokaal gebruiken om een presentatie te geven.

En anders eens horen bij een lokaal jongerencentrum? Verder misschien bij Seats2Meet in Utrech?

Er zijn mogelijkheden zat, het is vast niet nodig om 'ergens in een lege kamer' te gaan zitten ;)
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

06 maart 2012

Ja, bel eens naar de gemeente of die ergens ruimte beschikbaar hebben. Die willen meestal ook wel mee werken aan dit soort opzetten.

Maar top dat je er weer mee verder wil. En het idee van de blog zou ik er dan eventueel gewoon naast doen, want dat lijkt me ook wel leuk om te lezen!
 
YouriM
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 november 2011

Re: 12-05-2012 Presentatie + Netwerk borrel

06 maart 2012

@WouterHol De vorige locatie was van m'n school echter rekende deze al een kleine 200 euro.
En dan heb ik verder nog niets.

De kamer in huis bij mijn vader word nu gebruikt als "ping pong kamer" er staat een ping pong tafel.
Sommige mensen hebben ruimte teveel haha.

Seats2Meet is al snel 10 euro per seat zonder eten drinken beamer etc.

Ik zal de gemeente morgen eens bellen!

@WouterjanS Blog / ebook zal er in een later stadium ook komen, ik denk dat ik daarmee begin na mijn examens.