Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

18 januari 2013

Ik ga voor de 1e keer dit jaar. Planning is donderdag.
Dit onder voorbehoud van eventuele sneeuwstormen want ik heb geen zin in file rijden.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

18 januari 2013

Mijn enige voorbehoud is elfstedentocht... :D
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

18 januari 2013

Ik ben er ook donderdag, als alles mee zit en ik het niet te druk heb. :)
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

18 januari 2013

Woensdag om 12 uur in Keynote A, volgens het programma.
Leuk, ik kom naar je luisteren!

En ik ben er donderdag ook :).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

18 januari 2013

Krijgen we trouwens vip plaatsen van je, Wouter? :P
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

18 januari 2013

Ik heb begrepen dat je het best met je tentje een dag van te voren voor de ingang kan gaan liggen, zo druk wordt het :D

Maar ik heb verder geen VIP kaarten of plaatsen ofzo.. Het is simpelweg wie het eerst komt die het eerst maalt.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

18 januari 2013

Geen probleem, ik ben er maandag al om voor de stand van een bedrijf dingen voor te bereiden :)
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

21 januari 2013

Misschien is het een idee te proberen om bijvoorbeeld tussen 14 uur en 15 uur rond te lopen bij het terras tussen de webwinkel ontwikkeling en logistiek? Dan kunnen we daar eventueel elkaar meeten. Een exact tijdstip durf ik niet te noemen, want ik vergeet de tijd vaak op een beurs.
 
Hungerforinfo
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 januari 2012
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

27 januari 2013

We zijn uiteindelijk inderdaad op woensdag naar de webwinkelvakdag geweest.
De beurs heeft zeker aan onze verwachtingen voldaan.
We hebben veel informatie, inspiratie en denk materiaal meegenomen naar huis.
@Wouter Hol we hebben van je lezing genoten, puur, oprecht en lekker normaal.
Leuk om je eens in het echt te hebben gezien!
@ de andere bezoekers, wat jullie ervaring met de webwinkelvakdag(en)?
http://www.unspokenbeauty.nl/ Jouw online beautyadres!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

28 januari 2013

Kwam dit jaar wel vaak een irritant mannetje tegen met een microfoon... :P

Zoals Dirkjan terecht al schreef heeft het voor mij meer en meer een gevoel van een nieuwjaarsborrel. Weinig nieuws, veel zelfde gezichten, beetje bijpraten hier en daar.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

28 januari 2013

Reacties op mijn lezing waren inderdaad heel positief, leuk dat iedereen het leuk vond!

Donderdag heb ik interviews opgenomen. Maar ik kwam er eentje tegen die telkens niet wilde reageren voor mijn microfoon.
 
Peer
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 december 2012
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

28 januari 2013

De vakdagen waren voor mij in ieder geval een flinke reality call.
Ik was heel eerlijk gezegd even uit het veld geslagen door wat er allemaal nog kon en moest gebeuren aan mijn site en marketing. De tijd en het geld dat daar nog in gaat zitten vond ik echt overdonderend. Het leek even of alles wat ik in de afgelopen jaren heb gedaan volledig knudde was.

Dan kom je bij de lezingen en krijg je te horen dat er +/- 16 competenties nodig zijn om een dergelijke website volwaardig te laten draaien.Deze 16 competenties zou je gemiddeld zo'n 7 mensen voor nodig hebben...enzovoort enzovoort.

Heel even heb ik mij bijna gek laten maken door al die verhalen. Klinkt misschien stom maar zo zat het wel. Maar op de terugweg naar huis kon ik het gelukkig weer een beetje relativeren. We hoeven immers niet allemaal een bol.com te zijn...

Wat mij uiteindelijk een beetje stoorde aan de hele beurs is dat de marketingbureaus en alle aanverwanten, enkel de weg van het grote geld leken te kiezen. Voor de beginnende of kleine winkelier leek het moeilijk om zakenpartners te vinden. Er werd vrijwel overal vanuit gegaan dat je met een flinke zak met geld aan kwam en deze hen voor de voeten gooiden, zo van: "Hier, en wees er een beetje creatief mee".

Quote uit lezing:
Wees een beetje creatief en trek jouw klanten via Facebook bijvoorbeeld. Dat kan heel goed en makkelijk. Bijvoorbeeld zoals wij dat gedaan hebben voor onze klant ******. Kijk hier maar eens naar. Dit is een fruitautomaat waar de klant wat leuke prijsjes kunnen winnen zoals bijvoorbeeld:
1. een Cadeaucheque van 250,-
2. een Cadeaucheque van 1000,-
3. een compleet verzorgde safarireis naar Afrika
Goed om te noemen is dat de gemiddelde klant toch regelmatig terug kwam om het spelletje te spelen, soms zelfs wel 10 keer.....


Duh!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

28 januari 2013

Wat mij uiteindelijk een beetje stoorde aan de hele beurs is dat de marketingbureaus en alle aanverwanten, enkel de weg van het grote geld leken te kiezen.
Heb je het dan over sprekers in de marketingruimte of in de keynotes? De sprekers in de marketingzaal, moeten betalen voor de presentatie en die verdienen ze het snelste terug met enkele grotere klanten. De meeste bureaus kiezen dan de 'gemakkelijkste' weg. Zelf alleen keynote presentaties gevolgd (vooral veel bedrijven los bij stands/koffie gesproken) en kijk zeer tevreden terug op de beurs.

Verder wel een beetje eens. De Vakdagen zijn het meest ideaal voor de onderkant van de markt (massaal/gratis entree) maar de bedrijven presenteren zich voor een groot gedeelte voor de bovenkant. Misschien moeten we met het forum volgend jaar maar een standje huren!
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

28 januari 2013

Dat viel mij ook op. Ik sprak met een marketing buro en zij hadden een stukje software, waarmee je makkelijk mailings kon sturen en organiseren.

Bijvoorbeeld iemand die schoenen had gekocht kreeg een speciale mailing over schoenveters en coating spuitbussen.

Zo waren nog meer handige mogelijkheden, dus ik vraag: Leuk stuk je software, wat moet dat kosten?

Antwoord 200 euro per maand! Ik vroeg de verkoper of hij kon onderbouwen waarom het 200 euro per maand moest kosten en geen 20 euro, maar dat lukte niet. Wel kreeg ik nogmaals het algemene verkoop plaatje te horen.

Maar voor 200 euro per maand laat ik het liever zelf maken tbh.
 
Peer
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 december 2012
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

28 januari 2013

Heb je het dan over sprekers in de marketingruimte of in de keynotes? De sprekers in de marketingzaal, moeten betalen voor de presentatie en die verdienen ze het snelste terug met enkele grotere klanten. De meeste bureaus kiezen dan de 'gemakkelijkste' weg. Zelf alleen keynote presentaties gevolgd (vooral veel bedrijven los bij stands/koffie gesproken) en kijk zeer tevreden terug op de beurs.

Verder wel een beetje eens. De Vakdagen zijn het meest ideaal voor de onderkant van de markt (massaal/gratis entree) maar de bedrijven presenteren zich voor een groot gedeelte voor de bovenkant. Misschien moeten we met het forum volgend jaar maar een standje huren!
Ik had het meer over de hele tendens op de beurs eigenlijk. De sprekers waren enkel een voorbeeld.

Eigenlijk denk ik dat het forum erg op zijn plek zou zijn op de beurs. Ik weet helemaal niet wat een standplaats kost en of dat haalbaar is maar ik zou het een goede zet vinden. Niet eens zozeer voor het forum zelf (het zal wellicht wat meer bezoekers opleveren) maar voor de smaak op de beurs in ieder geval.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

28 januari 2013

Eigenlijk denk ik dat het forum erg op zijn plek zou zijn op de beurs. Ik weet helemaal niet wat een standplaats kost en of dat haalbaar is maar ik zou het een goede zet vinden. Niet eens zozeer voor het forum zelf (het zal wellicht wat meer bezoekers opleveren) maar voor de smaak op de beurs in ieder geval.
Dat houd ik even in gedachten bij het onderhandelen over de tarieven bij de organisatie. Moet vast een korting kunnen opleveren. ;-)
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

29 januari 2013

Dan kom je bij de lezingen en krijg je te horen dat er +/- 16 competenties nodig zijn om een dergelijke website volwaardig te laten draaien.Deze 16 competenties zou je gemiddeld zo'n 7 mensen voor nodig hebben...enzovoort enzovoort.
Bij deze was ik ook... daar heb je direct denk ik de slechtste lezing van de hele beurs te pakken gehad. Het zou me verbazen als ze er een klant aan over gehouden hebben.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
dvannoten
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 november 2012
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

29 januari 2013

Ik vond een standhouder ook wel een leuk idee hebben (zonder namen te noemen)
Dat was een stukje software waarmee je je eigen webwinkel kon "googelen" zodat indien er ergens op een forum je naam ter sprake kwam ( goed of slecht) je dat direct wist en dat je dan daarop kon reageren.
Ik vond dit wel tof: niet dat ik veel negatieve reacties verwacht, maar je weet maar nooit wat een minder nobele concullega allemaal in petto heeft.
Ik was dus echt geïnteresseerd, hij zei me zelfs dat ik een proefperiode van 14 dagen kon krijgen.
En toen kwam het: het kost € 250 euro per maand.
Is dus € 3000 p/j, die schade kunnen concullegas mij niet aandoen denk ik.
Dus geen proefperiode voor me, en geen abo voor hen ;)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

29 januari 2013

Ik vond een standhouder ook wel een leuk idee hebben (zonder namen te noemen). Dat was een stukje software waarmee je je eigen webwinkel kon "googelen" zodat indien er ergens op een forum je naam ter sprake kwam ( goed of slecht) je dat direct wist en dat je dan daarop kon reageren. [...] En toen kwam het: het kost € 250 euro per maand.
Dat kan #gratis met Google Alerts.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

29 januari 2013

Was de 1e keer voor mij op de beurs. Het was wel leuk om bestaande leveranciers (weer) te ontmoeten maar voor de rest weinig interessants gezien. Heb geen lezingen bijgewoond overigens.
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Webwinkel Vakdagen 23-24 januari 2013

29 januari 2013

Wat mij uiteindelijk een beetje stoorde aan de hele beurs is dat de marketingbureaus en alle aanverwanten, enkel de weg van het grote geld leken te kiezen. Voor de beginnende of kleine winkelier leek het moeilijk om zakenpartners te vinden. Er werd vrijwel overal vanuit gegaan dat je met een flinke zak met geld aan kwam en deze hen voor de voeten gooiden, zo van: "Hier, en wees er een beetje creatief mee".
Dat gevoel had ik ook een beetje, maar ik heb er toch best doorheen kunnen prikken. Er waren wel een aantal partijen die zeker interesse hadden in kleinere webwinkels, en die oog leken te hebben voor het feit dat een winkel die nu nog klein is, over een aantal jaar misschien wel een 'grote vis' kan worden ;).

Eén standhouder zei me dat ik over twee jaar maar terug moest komen (zij deden alleen projecten vanaf 50k) maar ik denk dat als ik over twee jaar dat bedrag aan een project kan besteden, ik toch echt naar een partij ga die nu ook al met me wilde praten ;).

Ik heb me in elk geval erg laten inspireren, her en der wat opgepikt en wat nieuwe dingen bijgeleerd. Dat klanten het leuk vinden om 'de persoon achter de shop' te zien, dat ze met een persoon willen praten, niet met een bedrijf. Ook de mogelijkheid tot achteraf betalen (niet via rembours) schijnt veel op te leveren, dat ga ik nav deze beurs toch echt eens uitproberen.

Verder vind ik het altijd leuk en inspirerend om te zien dat er zoveel mensen met 'het vak' bezig zijn, die 'feeling' heb je niet altijd als je dag-in-dag-uit maar in je eentje op je zolderkamertje achter je computerscherm zit. Daarvoor vind ik dit soort dagen echt fijn.

Uiteindelijk ben ik op beide dagen geweest, de eerste dag wat lezingen meegepikt (bedankt voor je inspirerende verhaal, Wouter!) en de tweede dag wat rondgeneust bij standjes die ik de eerste dag had gemist.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht