Leuk, ik kom naar je luisteren!Woensdag om 12 uur in Keynote A, volgens het programma.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Heb je het dan over sprekers in de marketingruimte of in de keynotes? De sprekers in de marketingzaal, moeten betalen voor de presentatie en die verdienen ze het snelste terug met enkele grotere klanten. De meeste bureaus kiezen dan de 'gemakkelijkste' weg. Zelf alleen keynote presentaties gevolgd (vooral veel bedrijven los bij stands/koffie gesproken) en kijk zeer tevreden terug op de beurs.Wat mij uiteindelijk een beetje stoorde aan de hele beurs is dat de marketingbureaus en alle aanverwanten, enkel de weg van het grote geld leken te kiezen.
Ik had het meer over de hele tendens op de beurs eigenlijk. De sprekers waren enkel een voorbeeld.Heb je het dan over sprekers in de marketingruimte of in de keynotes? De sprekers in de marketingzaal, moeten betalen voor de presentatie en die verdienen ze het snelste terug met enkele grotere klanten. De meeste bureaus kiezen dan de 'gemakkelijkste' weg. Zelf alleen keynote presentaties gevolgd (vooral veel bedrijven los bij stands/koffie gesproken) en kijk zeer tevreden terug op de beurs.
Verder wel een beetje eens. De Vakdagen zijn het meest ideaal voor de onderkant van de markt (massaal/gratis entree) maar de bedrijven presenteren zich voor een groot gedeelte voor de bovenkant. Misschien moeten we met het forum volgend jaar maar een standje huren!
Dat houd ik even in gedachten bij het onderhandelen over de tarieven bij de organisatie. Moet vast een korting kunnen opleveren.Eigenlijk denk ik dat het forum erg op zijn plek zou zijn op de beurs. Ik weet helemaal niet wat een standplaats kost en of dat haalbaar is maar ik zou het een goede zet vinden. Niet eens zozeer voor het forum zelf (het zal wellicht wat meer bezoekers opleveren) maar voor de smaak op de beurs in ieder geval.
Bij deze was ik ook... daar heb je direct denk ik de slechtste lezing van de hele beurs te pakken gehad. Het zou me verbazen als ze er een klant aan over gehouden hebben.Dan kom je bij de lezingen en krijg je te horen dat er +/- 16 competenties nodig zijn om een dergelijke website volwaardig te laten draaien.Deze 16 competenties zou je gemiddeld zo'n 7 mensen voor nodig hebben...enzovoort enzovoort.
Dat kan #gratis met Google Alerts.Ik vond een standhouder ook wel een leuk idee hebben (zonder namen te noemen). Dat was een stukje software waarmee je je eigen webwinkel kon "googelen" zodat indien er ergens op een forum je naam ter sprake kwam ( goed of slecht) je dat direct wist en dat je dan daarop kon reageren. [...] En toen kwam het: het kost € 250 euro per maand.
Dat gevoel had ik ook een beetje, maar ik heb er toch best doorheen kunnen prikken. Er waren wel een aantal partijen die zeker interesse hadden in kleinere webwinkels, en die oog leken te hebben voor het feit dat een winkel die nu nog klein is, over een aantal jaar misschien wel een 'grote vis' kan worden .Wat mij uiteindelijk een beetje stoorde aan de hele beurs is dat de marketingbureaus en alle aanverwanten, enkel de weg van het grote geld leken te kiezen. Voor de beginnende of kleine winkelier leek het moeilijk om zakenpartners te vinden. Er werd vrijwel overal vanuit gegaan dat je met een flinke zak met geld aan kwam en deze hen voor de voeten gooiden, zo van: "Hier, en wees er een beetje creatief mee".