Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
opgelicht
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 november 2016

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

14 november 2016

Ook ik ben er met open ogen ingetrapt. Ook in België doet een gladde zestiger met super ervaring in het bedrijfsleven het eerste gesprek. Ik tekende een overeenkomt voor de publicatie op hun website, een advertentie in de Knack en het verschijnen in een boekje (dat werd verspreid in onder andere de Belfius kantoren). De afspraak was dat ik 1470 euro (excl btw)moest betalen en dat in 3 keer om de 2 maanden (met wissels). Ook werd zeer duidelijk vermeld dat de eventuele kandidaten financieel en serieus gescreend zouden worden. 
Vrij snel had ik een eerste kandidaat, maar die werd niet gescreend. Dat heb ik dan maar zelf gedaan (leve het internet). Het werd niks. Daarna heb ik contact gehad met een tweede kandidaat en ook dat werd niks. (ook hier geen screening) Dat het niks werd met de 2 voorgestelde kandidaten is niet de schuld van Argus. 
Maar daarna hoorde ik niks meer. Als ik belde naar de verkoper, nam hij niet op en belde niet terug. Als ik belde naar het bureau, kreeg ik niks zeggende praatjes te horen. 
Na een viertal maanden ontving ik dan het boekje waar de advertentie in stond. (Dat was het dan voor de publicatie). Een maand of 2 later kreeg ik dan de Knack met de publicatie in gedrukt. (Dat was het dan voor de advertentie in Knack). In het verkoopsgesprek wordt dat voorgesteld alsof je tijdens de zes maanden constant zal vermeld worden.
Ondanks het feit dat ik nog verschillende mails gestuurd heb en gebeld, kreeg ik geen enkele kandidaat meer voorgesteld. Ook de vermelding op de website zat zo goed verstopt dat ik ze zelf bijna niet vond.
Om een lang verhaal kort te maken: Argus vraagt een veel te hoge vergoeding voor hetgeen ze doen en er is van opvolging geen sprake. Ik voel me dus beduveld.
 
Italian
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 november 2016

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

22 november 2016

Hallo allen,
 OPROEP  :    KIJK UIT VOOR ARGUS BEDRIJFSOVERNAME 

 Ook ik heb met deze oplichters bende te maken, zoals bij eerdere berichten, ben ik begin dit jaar ook bezocht door een oude sluwe verkoper van Argus Bedrijfsovernames, na een snelle babbel en veel te hoge verkoopprijs, ( dit zou geen probleem zijn en kon zogenaamd later toch weer verlaagd worden ) heb ik getekend met de afspraak dat de prijs en dat er na succes betaald zou worden. De oude sluwe vos noteerde alleen de inventaris op een A4 formuliertje, ( dit zou dus de uiteindelijke advertentie zijn ??? ) en tussen de regels door stond dat er middels incasso betaald zou worden. ( ik heb na die tijd getracht om de overeenkomst ongedaan te maken, maar er werd niet meer opgenomen of  enige reactie )
Nu ben ik wel wat gewend, maar ook ik ben erin gestonken, ik heb de incasso terug laten boeken, en 8 maanden later krijg ik van een incasso kantoor een aanmaning om toch maar te betalen !!

Ik wil hierbij een oproep doen om gedupeerden van deze oplichters te waarschuwen en om te kijken of we samen kunnen optreden met een goede advocaat tegen deze malafide praktijken.
We kunnen ook de media opzoeken zoals RADAR, Oplichting, Peter R de Vries Etc.
Samen staan we sterk, er moet een einde komen aan deze praktijk die juist mensen die al in de problemen zitten, nogmaals willen oplichten.

Schaam je niet, het overkomt de beste
 
Mjolien
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 november 2016

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

29 november 2016

Heel leuk allemaal maar heeft iemand dan een idee hoe het wel moet als Argus niet de oplossing is?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

30 november 2016

Heel leuk allemaal maar heeft iemand dan een idee hoe het wel moet als Argus niet de oplossing is?
Ja. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
dragstar300
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 februari 2017

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

14 februari 2017

Deze firma (ARGUS) doet zich voor als bemiddelingsbedrijf voor verkoop van bedrijven. Indien er betaald is, krijgt men 1 of 2 keer een waardeloze koper voor jouw bedrijf alleen die is niet echt of totaal niet op zoek naar jouw bedrijf. Daarna hoor je niets meer. Ook op de website van dit bedrijf staat niets wat wijst op daadwerkelijke verkoop van bedrijven. Deze oplichting is tijdens de verkoop van mijn vorige bedrijf in Arnhem. Dit was rond 2010. Daarna heb ik regelmatig deze aanbieding gekregen om de paar jaar, nu weer vandaag 14-2-2017, ze blijven Bedrijven aanschrijven sinds zeker 15 jaar, waarschijnlijk al veel langer. Ik vind dat dit uiteindelijk eens moet stoppen. een waarschuwing voor andere bedrijven voor deze oplichters is zeker op zijn plaats.Trap er niet in u bent uw geld kwijt...
 
BertusdJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 april 2017

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

07 april 2017

Duidelijk. Argus komt er ook bij ons niet in.
Nu kwam ik na wat Googelen uit bij twee bedrijven die mij op het eerst gezicht wel aanstaan: 'MKB Adviseurs' en 'Centrum voor Bedrijfsopvolging'. 
Heeft iemand daar ervaringen mee? (of ben ik dan off-topic :) ?)
 
wenm
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 maart 2018

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

28 maart 2018

Kan er iemand vertellen of je verdere stappen kan ondernemen met een advocaat.
Of iemand die dit al gedaan heeft?

Greetz
 
Johan2021
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 oktober 2021

Re: Argus Bedrijfsovernames ervaringen?

06 oktober 2021

Erg slechte service!. Na ondertekenen en betalen hoor je helemaal niets meer van ze. Er wordt niet geantwoord op email berichten en wordt er gedreigd met juridische stappen als je de vervolgbetaling niet meer gaat doen. Ga niet in zee met deze partij. Ze paaien je met een grote vraagprijs voor je bedrijf, maar vervolgens wordt je in de steek gelaten.