Verkoop webshop obv Traffic en posities (pagerank 3)

1
Domeinnaam: http://www.slaapzakken-discounter.nl

Omschrijving: Webshop met slaapzakken en slaapmatten| Pagerank 3

Omschrijving website:

URL: http://www.slaapzakken-discounter.nl
Leeftijd site (24 maanden):

Maandelijks inkomsten:
Details: 1900 euro per maand gemiddeld

Unieke bezoekers/dag:
Details & stats: 1250 unieke bezoekers gemiddeld per maand

Prijs: Vraagprijs vanaf €12.500

Waarom verkopen:

Sinds afgelopen maand ben ik met mijn huidige werk verhuisd naar Amsterdam, dit zorgt voor een veel langere reistijd dan ik eerder had. Het is voor mij dus niet mogelijk om de pakketten op tijd te verzenden. Deze website wordt verkocht in combinatie met http://www.rugzakken-discounter.nl, hier worden geen extra kosten voor berekend.

De webshop heeft uitstekende posities in Google op de meest belangrijke woorden namelijk : slaapzak en slaapzakken. Maar ook op combinatie met merk is de shop uitstekend vindbaar, bijvoorbeeld : polydaun slaapzak, gabbag slaapzak of sunncamp slaapzak. Dit komt omdat de webshop perfect is geoptimaliseerd voor de zoekmachines, dit is mijn werk naast de webshops. Er is niet alleen gedacht aan de zoekmachine optimalisatie maar ook een linkbuilding, hier is heel veel uren aan besteed. Door het gebrek aan tijd is het niet mogelijk geweest de webshop verder uit te breiden met merken en/of producten. Wanneer er meer merken worden toegevoegd is de omzet met gemak verder uit te breiden. De shop is gemaakt van Prestashop 1.5 en wanneer je handig bent met CSS e.d. kan je dit geheel naar eigen wens aanpassen. Het systeem is zo ingesteld dat er een voorraadsysteem in zit, klanten automatisch een mail ontvangen met bevestiging en wanneer het artikel verzonden wordt of niet op voorraad is. Verder maakt de website gebruik van 'rich snippets', dat zijn de sterren die getoond worden in de natuurlijke zoekresultaten. Betalingen worden verricht via Sisow, dit is een payment provider, hierdoor loop je geen risico en kan je op ieder gewenst moment je omzet ontvangen.

De shop wordt verkocht inclusief voorraad, domeinnaam, klantenbestand en leveranciers.

Huidige voorraad is

Slaapzakken en slaapmatten (€2765,39)
Rugzakken (€2151,44)

Totale verkoopwaarde ligt rond de €10.000

Marges liggen gemiddeld op 2.0

Zoals in de titel staat vermeld, de websites worden verkocht op basis van traffic en posities. De omzet en winst hebben geen invloed op de vraagprijs. Analytics kan ingezien worden, stuur dan even je Google account in een prive bericht.

Re: Verkoop webshop obv Traffic en posities (pagerank 3)

3
Dat is inderdaad een raar voorbehoud, net zoals de topictitel:
Dlangras schreef:Verkoop webshop obv Traffic en posities (pagerank 3)
Mag de koper niet kijken naar andere criteria dan traffic en Google-posities? Of doe je dat vooral zelf niet?

Dan ga ik me ook afvragen wat je bedoelt met "maandelijkse inkomsten".
Dlangras schreef:Maandelijks inkomsten:
Details: 1900 euro per maand gemiddeld
Wat is dat? Omzet inclusief btw? Omzet exclusief btw? Positieve cashflow? Brutowinst? Nettowinst?
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verkoop webshop obv Traffic en posities (pagerank 3)

5
Dat klopt de website heeft al eerder op gestaan.

De website wordt verkocht onder het mom van traffic en posities omdat daar de waarde door wordt bepaald. Natuurlijk mag er ingezien worden hoeveel omzet er is gemaakt. Dit heeft echter geen invloed op de vraagprijs. De €1900 die wordt beschreven is de bruto omzet.