Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

17 mei 2015

Bij deze wil ik de interesse peilen voor de verkoop van mijn webshop die zich richt op de verkoop van een nicheproduct (15 producten op site) i.v.m. met het starten van een nieuw project.


De verkoop heeft de hoogste omzet/winst in de top maanden oktober-april. Desondanks loopt de verkoop gedurende het jaar door. De webshop is opgebouwd in een mijnwebwinkel omgeving en is daardoor gemakkelijk te onderhouden.

In het kort:
1) Over de afgelopen maanden was de omzet gemiddeld €12.500 per maand.
2) Eigen import met betrouwbare leverancier
3) Nette marge (2.0)
4) Analytics pagina (gemiddeld 50.000+ page views per maand).
5) Veel te winnen op het gebied van marketing aangezien hier nog weinig in geïnvesteerd is.
6) Goed lopende Facebook pagina (5000 volgers)
7) Mailinglist
8 ) Gemiddelde orderwaarde van +/- €45,-
9) Voorraad met een verkoopwaarde van +/- €9.000,-

En last but not least:
Een erg sterke SEO. Op de belangrijkste zoektermen (die niet de bedrijfsnaam omvatten) steeds terug te vinden in de top 3 via Google.

Vraagprijs: €27.500
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

17 mei 2015

Misschien handig als je erbij vermeldt om wat voor producten het gaat?
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

19 mei 2015

Misschien handig als je erbij vermeldt om wat voor producten het gaat?
Bij interesse kan meer info via een persoonlijk bericht opgevraagd worden. :)
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Ik ben ook potentieel wel geïnteresseerd.
Zou je mij een persoonlijk bericht kunnen sturen met de url?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Ik heb ook wel interesse in iets meer informatie per PM. Het gaat mij voornamelijk om de branche om te zien of het interessant is voor ons.
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Bovenstaande heb ik een berichtje gestuurd.

Zouden de mensen hieronder mij een iets uitgebreider PB bericht kunnen sturen waaruit ook blijkt waar je naar op zoek bent. Dan kan ik voor mezelf al de serieuze reacties er uit filteren.

Bedankt voor de moeite :)
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Bovenstaande heb ik een berichtje gestuurd.

Zouden de mensen hieronder mij een iets uitgebreider PB bericht kunnen sturen waaruit ook blijkt waar je naar op zoek bent. Dan kan ik voor mezelf al de serieuze reacties er uit filteren.

Bedankt voor de moeite :)
Kort samengevat:
Ik verkoop iets maar ik zeg niet wat en al je interesse hebt, graag even aangeven wat je zoekt, dan zeg ik of ik dat heb....

Wellicht is het handiger als je wat meer informatie geeft?

Iemand die zich richt op speelgoed zal niet snel geïnteresseerd zijn in 18+ artikelen en iemand die in de cosmetica zit zal weinig interesse in automaterialen hebben...

Duidelijke informatie voorkomt onodige vragen en zal alleen geïnteresseerde personen uitnodigen om te reageren. ..
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Bovenstaande heb ik een berichtje gestuurd.

Zouden de mensen hieronder mij een iets uitgebreider PB bericht kunnen sturen waaruit ook blijkt waar je naar op zoek bent. Dan kan ik voor mezelf al de serieuze reacties er uit filteren.

Bedankt voor de moeite :)
Kort samengevat:
Ik verkoop iets maar ik zeg niet wat en al je interesse hebt, graag even aangeven wat je zoekt, dan zeg ik of ik dat heb....

Wellicht is het handiger als je wat meer informatie geeft?

Iemand die zich richt op speelgoed zal niet snel geïnteresseerd zijn in 18+ artikelen en iemand die in de cosmetica zit zal weinig interesse in automaterialen hebben...

Duidelijke informatie voorkomt onodige vragen en zal alleen geïnteresseerde personen uitnodigen om te reageren. ..

Nee zo krom is het ook weer niet. Ik ben bereid alle nodige informatie te verstrekken zolang het op een nette manier gaat. Mensen die een PB sturen met alleen de tekst "URL?" zonder oprechte interesse daar heb ik geen zin in.

Stuur gewoon een net bericht dat je mogelijk interesse hebt, kort samengevat waar je grofweg naar opzoek bent en dan zal ik je netjes een berichtje terugsturen met de benodigde info.

Producten en URLs hoeven wat mij betreft niet open en bloot op internet te staan.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Nee zo krom is het ook weer niet. Ik ben bereid alle nodige informatie te verstrekken zolang het op een nette manier gaat. Mensen die een PB sturen met alleen de tekst "URL?" zonder oprechte interesse daar heb ik geen zin in.
Ach... fatsoen is soms ver te zoeken, maar daar geef ik je volkomen gelijk in!

Maar als we de forum-regels erop naslaan:
Webshop te koop aanbieden
Ook is het mogelijk hier een bestaande webshop te koop aan te bieden.De volgende gegevens zien wij graag terug bij het te koop aanbieden van een webshop:
- indicatie verkoopprijs
- indicatie maandelijkse bezoekers
- welke branche
- indicatie omzet
- indicatie winst
- indicatie waarde voorraad
- oprichtingsdatum
- conversie percentages
Een branche is een ruim begrip, als jij handgebreide geitenwollen truien uit verweggistan verkoopt, vbegrijp ik dat we je URL snel kunnen achterhalen, maar als je vermeld dat je mode verkoopt, geeft dat voor de meeste voldoende informatie om je wel/niet te benaderen. ..
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Nee zo krom is het ook weer niet. Ik ben bereid alle nodige informatie te verstrekken zolang het op een nette manier gaat. Mensen die een PB sturen met alleen de tekst "URL?" zonder oprechte interesse daar heb ik geen zin in.
Ach... fatsoen is soms ver te zoeken, maar daar geef ik je volkomen gelijk in!

Maar als we de forum-regels erop naslaan:
Webshop te koop aanbieden
Ook is het mogelijk hier een bestaande webshop te koop aan te bieden.De volgende gegevens zien wij graag terug bij het te koop aanbieden van een webshop:
- indicatie verkoopprijs
- indicatie maandelijkse bezoekers
- welke branche
- indicatie omzet
- indicatie winst
- indicatie waarde voorraad
- oprichtingsdatum
- conversie percentages
Een branche is een ruim begrip, als jij handgebreide geitenwollen truien uit verweggistan verkoopt, vbegrijp ik dat we je URL snel kunnen achterhalen, maar als je vermeld dat je mode verkoopt, geeft dat voor de meeste voldoende informatie om je wel/niet te benaderen. ..
Daar heb je ook zeker weer een punt. Het is dan weer een lastig product om ruim te omschrijven, maar het zit in het straatje van de kleding. Denk hierbij aan een specifiek product zoals bijvoorbeeld de huispakken van Roy Donders.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Daar heb je ook zeker weer een punt. Het is dan weer een lastig product om ruim te omschrijven, maar het zit in het straatje van de kleding. Denk hierbij aan een specifiek product zoals bijvoorbeeld de huispakken van Roy Donders.
In dat geval haak ik al af! Scheelt ons beide weer een mailtje! :wink:
 
Dribbel_
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mei 2015

Re: Peiling voor interesse in verkoop goed lopende webshop

20 mei 2015

Daar heb je ook zeker weer een punt. Het is dan weer een lastig product om ruim te omschrijven, maar het zit in het straatje van de kleding. Denk hierbij aan een specifiek product zoals bijvoorbeeld de huispakken van Roy Donders.
In dat geval haak ik al af! Scheelt ons beide weer een mailtje! :wink:
Succes met wat zoeken :)