Gezocht webwinkel ter overname

1
Gevraagd webwinkel te overname. Ik ben op zoek naar een webwinkel die ik kan overnemen, die al een tijdje draait en ook winstgevend is. Omdat ik nog niet erg bekend ben met het runnen van een webwinkel, zou ik graag ook wat ondersteuning willen krijgen. Ik ben wel bekend met ondernemen, ik run mijn eigen praktijk, maar dat is toch anders dan een webwinkel, waar je ook te maken hebt met leveranciers en andere bijkomende zaken. De vraag is nu ook nog wat voor soort webwinkel ik zou willen. Ik vind (kinder)kleding, sieraden, gadgets leuk. Daar zou ik het dan ook in willen zoeken. Ik ben me bewust dat een webwinkel energie en tijd kost. Wie heeft er geen tijd meer voor zijn webwinkel en wil deze graag overdragen?

Re: Gezocht webwinkel ter overname

2
Tijdgebrek is zelden de ware reden waarom een webwinkel wordt gestaakt of te koop wordt aangeboden. De reden is veel vaker van het type: "In verhouding tot de tijd die ik erin steek, levert het te weinig op."

Met de keuze voor (kinder)kleding, sieraden en gadgets vis je in vijver met erg veel kleine visjes. Kinderkleding en sieraden zijn de marktsegmenten waarin heel veel hobbywinkels "voor de leuk" worden gestart en weer als sneeuw voor de zon verdwijnen. Een net-niet-mislukt hobbyproject van iemand overnemen is geen gezonde start van een nieuwe onderneming.

Je doet er verstandig aan een bodem onder je zoekopdracht te leggen. Aangezien je al ondernemer bent, zijn webwinkels met een bruto-omzet van minder dan circa 75.000 euro per jaar eigenlijk niet interessant. Die worden nu juist gestaakt omdat er "onder de streep" te weinig overblijft.

Re: Gezocht webwinkel ter overname

3
Bedankt voor uw reactie. Nu is het zo dat de tijd die ik in mijn praktijk steek niet in verhouding staat tot het geen ik verdien. Ik steek er behoorlijk veel tijd in, metname met aanvullende zaken, zoals cursussen. Er wordt verwacht dat wanneer je in de zorg werkt je wel up-to-date blijft en dat is logisch. Alleen gezien de tijd en de kosten die je daarin steekt, komt daar niets meer, in financieel opzicht, van terug. Voor mij is het al voldoende om uiteindelijk minimaal
€1000,- netto per maand te verdienen. Rijk hoef ik er niet van te worden. Wat wel belangrijk is, is dat ik het leuk vind om te doen.

Ik ben het met u eens dat "een net-niet-mislukt hobbyproject van iemand overnemen" geen gezonde start is van een nieuwe onderneming.

Re: Gezocht webwinkel ter overname

4
Als je aangeeft nog niet bekend te zijn met het runnen van een webwinkel dan is het juist zaak dat je vanaf 0 begint zodat je er veel van leert. Als je een voorgekauwde shop van iemand anders over neemt dan ben je met iets bezig wat niet vanuit jouw eigen passie komt. Natuurlijk hoef je niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden, maar je leert er niks van als alles al draait en werkt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.