Unieke shop in niche markt met veel potentie
Geplaatst: 21 januari 2016
Ons concern is reeds sinds 1930 actief als fysieke winkel in deze niche branche. In 2012 is de optie bekeken om een webshop te gaan openen. Omdat wij in onze fysieke shop een andere doelgroep klanten hebben is in 2013 besloten een shop op te zetten welke los staat van de naam van onze fysieke winkel.
De visie die wij volgen is dat wij de beste willen zijn zowel qua prijs als qua kwaliteit. In deze branche zijn er twee grote partijen en derest koopt daar bij in en/of hanteerd hoge prijzen. Mede hierdoor heeft de markt vrij lang stil gelegen en is er nagenoeg niks gedaan door de concurrenten om markt aandeel te werven.
Voor de bouw van deze shop hebben wij een bedrijf in arm genomen die naast de bouw van de shop ook direct marktonderzoek voor ons heeft gedaan. Ons bedrijf heeft contacten met verschillende leveranciers wereldwijd, en ook met de twee grote partijen welke beiden verschillende merken hanteerd.
Om succesvol te worden hebben wij besloten om te investeren en niet alleen maar winst te maken. De webshop moet zorgen voor een nieuwe ervaring voor onze klanten, een ervaring die onze concurrenten niet bieden. Onderscheiden vinden wij belangrijker dan maar volgen.
We hebben enorm geinvesteerd in faciliteiten om dit mogelijk te maken. Zo heeft deze shop verschillende maat oplossingen die alleen wij hebben.
Begin dit jaar hebben wij op basis van een onderzoeksrapport besloten om meer te gaan richten op marge producten om zo de verkopen te gaan boosten. Een aantal merken hebben wij afscheid van genomen en aangevuld met andere merken.
Zo hebben wij echte A merken in ons assortiment. Waarbij drie merken met ruim 30% tot 40% marge en welke ook nog eens exclusief door ons worden verkocht. We hebben daar geen concurrentie in terwijl het een dochtersonderneming is van een van de grootste merken wereldwijd. De verkopen van deze merken lopen nu storm. Een daarvan is zelfs exclusief voor ons, en is in de markt gezet als semi budget merk. De ander heeft geen concurrentie waardoor er zelfs een laagste prijs garantie op geld. De kwaliteit is premium maar de prijs niet, waardoor dit ontzettend populair is bij veel klanten. Garanties op onze producten zijn langer dan bij onze concurrenten en wij horen bij de goedkoopste prijzen op het web.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat wij op product niveau terug te vinden zijn in de top drie zoekresultaten. Op de algemenere woorden hebben wij verschillende nummer 1 posities. Wij hebben verschillende socialmedia kanalen waar wij ruim een jaar betaald campagne op hebben gevoerd. Daarnaast heeft onze winkel een webwinkelkeurmerk waar dagelijks positieve reviews op komen. Verder houden wij onze statistieken bij via google en een seo dashboard(betaald, een jaar voorruit betaald).
Onze shop bevat nu ruim 700 producten met eigen foto's en zelf geschreven tekst. Alles is zo geautomatiseerd dat je als eigenaar alleen werk hebt aan vragen via de mail. De telefonische support doen wij nu zelf. Onze producten zijn all season producten. Sterker nog men kan niet zonder dit product, waardoor dit een zeer waardevolle markt is. Aflevering gebeurt door dhl en wordt door ons gedaan. Het betreft dus geen onderhoud. Klanten krijgen via onze bezorgdienst automatisch mailtjes omtrent de status van hun/haar pakket. Wij doen dit allemaal voor de verkoper. Daarnaast hebben wij sinds kort overeenkomsten met een zeer grote partij in hetzelfde marktgebied waardoor cross marketing interessant kan zijn.
Onze cijfers:
In 2015 hebben wij een omzet gedraait van 50k +. Dit had veel hoger kunnen zijn waren het niet dat wij noodgedwongen ons assortiment in augustus hebben moeten aanpassen. Veel waardevolle rankings zijn hierdoor verloren gegaan.
In het laatste kwartaal hebben wij ons bedrijf op winst modus gezet. Na een jaar lang behoorlijk investeren was het meer als genoeg.
Veel betaalde advertenties zijn stop gezet om klanten te werven en de focus is geplaatst op pure verkoop. We zijn bijna aanbeland in februari maar de omzet bedraagt nu al 8k en het is stijgende.
Winstmarges lopen uiteen van minimaal 20% per aankoop tot 60%. Wij hebben nu 6 duizend bezoekers per maand en stijgend. We hebben nu aantoonbare trouwe leveranciers voor onze producten waardoor we positief naar de toekomst kijken.
Reden verkoop en prijs indicatie:
Wij willen ons meer richten op het leveren van onze diensten. Degene die dit voornamelijk deed komt hier niet meer aan toe. We bieden daarom een unieke mogelijkheid aan om de shop te verkopen ipv dat een concurrent ermee aan de haal gaat. Wij zoeken dan ook een partij die de mankracht heeft om hiermee door te gaan. Wij hebben alle tools al klaar staan. Nu nog een hongerige onderneming die er zin in heeft.
Prijs van dit alles valt in de categorie xxx:xxxx. Bij serieuze interesse graag persoonlijk contact bij ons op locatie.
ps: vanwege verschillende redenen noemen wij niet het product. Uiteraard kan dit wel mede gedeeld worden bij een gesprek. Om een klein tip te geven, het betreft een onderdeel in de automotive industrie.
De visie die wij volgen is dat wij de beste willen zijn zowel qua prijs als qua kwaliteit. In deze branche zijn er twee grote partijen en derest koopt daar bij in en/of hanteerd hoge prijzen. Mede hierdoor heeft de markt vrij lang stil gelegen en is er nagenoeg niks gedaan door de concurrenten om markt aandeel te werven.
Voor de bouw van deze shop hebben wij een bedrijf in arm genomen die naast de bouw van de shop ook direct marktonderzoek voor ons heeft gedaan. Ons bedrijf heeft contacten met verschillende leveranciers wereldwijd, en ook met de twee grote partijen welke beiden verschillende merken hanteerd.
Om succesvol te worden hebben wij besloten om te investeren en niet alleen maar winst te maken. De webshop moet zorgen voor een nieuwe ervaring voor onze klanten, een ervaring die onze concurrenten niet bieden. Onderscheiden vinden wij belangrijker dan maar volgen.
We hebben enorm geinvesteerd in faciliteiten om dit mogelijk te maken. Zo heeft deze shop verschillende maat oplossingen die alleen wij hebben.
Begin dit jaar hebben wij op basis van een onderzoeksrapport besloten om meer te gaan richten op marge producten om zo de verkopen te gaan boosten. Een aantal merken hebben wij afscheid van genomen en aangevuld met andere merken.
Zo hebben wij echte A merken in ons assortiment. Waarbij drie merken met ruim 30% tot 40% marge en welke ook nog eens exclusief door ons worden verkocht. We hebben daar geen concurrentie in terwijl het een dochtersonderneming is van een van de grootste merken wereldwijd. De verkopen van deze merken lopen nu storm. Een daarvan is zelfs exclusief voor ons, en is in de markt gezet als semi budget merk. De ander heeft geen concurrentie waardoor er zelfs een laagste prijs garantie op geld. De kwaliteit is premium maar de prijs niet, waardoor dit ontzettend populair is bij veel klanten. Garanties op onze producten zijn langer dan bij onze concurrenten en wij horen bij de goedkoopste prijzen op het web.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat wij op product niveau terug te vinden zijn in de top drie zoekresultaten. Op de algemenere woorden hebben wij verschillende nummer 1 posities. Wij hebben verschillende socialmedia kanalen waar wij ruim een jaar betaald campagne op hebben gevoerd. Daarnaast heeft onze winkel een webwinkelkeurmerk waar dagelijks positieve reviews op komen. Verder houden wij onze statistieken bij via google en een seo dashboard(betaald, een jaar voorruit betaald).
Onze shop bevat nu ruim 700 producten met eigen foto's en zelf geschreven tekst. Alles is zo geautomatiseerd dat je als eigenaar alleen werk hebt aan vragen via de mail. De telefonische support doen wij nu zelf. Onze producten zijn all season producten. Sterker nog men kan niet zonder dit product, waardoor dit een zeer waardevolle markt is. Aflevering gebeurt door dhl en wordt door ons gedaan. Het betreft dus geen onderhoud. Klanten krijgen via onze bezorgdienst automatisch mailtjes omtrent de status van hun/haar pakket. Wij doen dit allemaal voor de verkoper. Daarnaast hebben wij sinds kort overeenkomsten met een zeer grote partij in hetzelfde marktgebied waardoor cross marketing interessant kan zijn.
Onze cijfers:
In 2015 hebben wij een omzet gedraait van 50k +. Dit had veel hoger kunnen zijn waren het niet dat wij noodgedwongen ons assortiment in augustus hebben moeten aanpassen. Veel waardevolle rankings zijn hierdoor verloren gegaan.
In het laatste kwartaal hebben wij ons bedrijf op winst modus gezet. Na een jaar lang behoorlijk investeren was het meer als genoeg.
Veel betaalde advertenties zijn stop gezet om klanten te werven en de focus is geplaatst op pure verkoop. We zijn bijna aanbeland in februari maar de omzet bedraagt nu al 8k en het is stijgende.
Winstmarges lopen uiteen van minimaal 20% per aankoop tot 60%. Wij hebben nu 6 duizend bezoekers per maand en stijgend. We hebben nu aantoonbare trouwe leveranciers voor onze producten waardoor we positief naar de toekomst kijken.
Reden verkoop en prijs indicatie:
Wij willen ons meer richten op het leveren van onze diensten. Degene die dit voornamelijk deed komt hier niet meer aan toe. We bieden daarom een unieke mogelijkheid aan om de shop te verkopen ipv dat een concurrent ermee aan de haal gaat. Wij zoeken dan ook een partij die de mankracht heeft om hiermee door te gaan. Wij hebben alle tools al klaar staan. Nu nog een hongerige onderneming die er zin in heeft.
Prijs van dit alles valt in de categorie xxx:xxxx. Bij serieuze interesse graag persoonlijk contact bij ons op locatie.
ps: vanwege verschillende redenen noemen wij niet het product. Uiteraard kan dit wel mede gedeeld worden bij een gesprek. Om een klein tip te geven, het betreft een onderdeel in de automotive industrie.