Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
johan26

webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

17 maart 2016

Ik heb een BV met als activiteit een webwinkel voor android PC's, ook wel TV Boxen genoemd. Omdat ik een project ga krijgen in Brussel kan ik dit niet meer erbij blijven doen. Te koop dus: BV+ Voorraad + website + klein beetje goodwill. 

De omzet is deels als directe bestellingen in de winkel maar ook vanuit huis. Mensen willen het product vaak zien en advies krijgen. Een perfecte en mooie bijverdienste die zeker uit te breiden is naar full time bezigheid met voldoende inkomen. 

Enkele belangrijke punten
  • Hoge kwaliteit merken zoals Ugoos Tromsmart met gezonde marges en weinig defecten / retouren
  • Uitstekende service / reviews op reviewspot (gemiddeld 9,4)
  • Facebook pagina met 195 likes
  • Twitter account (passief)
  • Blog op de webwinkel
  • Koppeling met Sendcloud module voor aanmaken verzendingen (PostNL)
  • Alle betaalmogelijkheden
  • Alle modellen worden uitvoerig getest en de resultaten worden op de website met klanten gedeeld.
  • 30 dagen zicht, 1 jaar volledige garantie
  • Op maat gebruikers handleidingen en support voor (her) installatie van KODI en Add Ons pakket.
  • laatste 3 maanden: 60000 vertoningen, 5,9 % CTR
  • Woorank score 64
Cijfers: 
  • 2014: Omzet 66380, winst 10178
  • 2015: Omzet 76418, winst 13333
Ik heb veel gebruik gemaakt van facebook advertenties, adwords, tweakers maar dat kost allemaal alleen maar geld. Tegenwoordig alleen marktplaats advertenties en dat werkt goed. In die zin is de marge te verbeteren.
 
nero1979
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 maart 2013

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

17 maart 2016

Dit is toch voor niemand interessant. Verkoop gewoon je activa en sluit je BV
 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

18 maart 2016

Dit is toch voor niemand interessant. Verkoop gewoon je activa en sluit je BV
Waarom is dit voor niemand interessant? Een beetje meer onderbouwing lijkt me hier wel gepast.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

18 maart 2016

Als je de complete BV overneemt zit je met een DGA salaris van 44K. De webwinkel los verkopen lijkt me een beter idee.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Pwagenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 maart 2016

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

18 maart 2016

Als ik het goed begrijp gaat het hier over IPTV? 
 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

18 maart 2016

Als je de complete BV overneemt zit je met een DGA salaris van 44K. De webwinkel los verkopen lijkt me een beter idee.
Mijn kennis hierover is beperkt, maar volgens mij geldt deze regeling niet als je er gewoon naast werkt.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

18 maart 2016

Vanaf 5% aandeelhouder in een BV waarin je ook daadwerkelijke werkzaamheden verricht is de 44K van toepassing. Het loon hoef je niet uit te keren maar wel de loonbelasting. Het verkopen van een BV met een webshop daarin met wat voorraad is heel wat anders dan het simpelweg doorverkopen van een webshop met een factuurtje.

Ik zou nooit een BV overnemen omdat je ook kans hebt op verstopte crediteuren die aan komen kloppen.
 
nero1979
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 maart 2013

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

20 maart 2016

Wat frafra zegt dus.... En een hele kleine winkel in een BV is no go. Als deze nou een 200-300k winst maakt, dan kan je erover na gaan denken. TS kan activiteit verkopen, is overigens ook veel eenvoudiger.

.
Vanaf 5% aandeelhouder in een BV waarin je ook daadwerkelijke werkzaamheden verricht is de 44K van toepassing. Het loon hoef je niet uit te keren maar wel de loonbelasting. Het verkopen van een BV met een webshop daarin met wat voorraad is heel wat anders dan het simpelweg doorverkopen van een webshop met een factuurtje.

Ik zou nooit een BV overnemen omdat je ook kans hebt op verstopte crediteuren die aan komen kloppen.
 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

20 maart 2016

Bedankt voor de uitleg! Het klinkt me eerlijk gezegd nogsteeds een beetje vreemd dat je belasting moet betalen voor 44k aan inkomsten als je winst <44k is. Hier zal vast een regeling voor zijn? Anyway, jullie hebben gelijk. Wie kan garanderen dat er over een paar maanden / jaren niet ineens schuldeisers aankloppen.
 
nero1979
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 maart 2013

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

21 maart 2016

Inlezen in de bepaalde rechtsvormen is zeker geen slecht idee. Voorbeeld:

http://www.vrijberoep.com/ondernemen-st ... gpunt-bv1/
http://www.berekenhet.nl/modules/ondern ... szaak.html
 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

21 maart 2016

In alle bovenstaande commentaren wordt er één belangrijke mogelijkheid vergeten. 
Als aantoonbaar is dat het DGA salaris (44k) niet kan worden uitgekeerd, dus de liquide middelen dit niet toe laten, kan er een verzoek worden ingediend bij de belastingdienst. 
Na uitleg wordt er door de BV een nul-aangifte gedaan en wordt er in december beoordeelt welk bedrag kan worden uitgekeerd. 
Bovendien is het mogelijk bedragen te reserveren, die de mogelijkheden van de uitkering beperken. 

Het oprichten van een BV moet hoofdzakelijk in lijn liggen met de aansprakelijkheid. Grote verplichtingen altijd via de BV. 
Je moet er immers niet aan denken om zakelijke schulden met een werknemersloontje af te lossen. 

Belastingtechnisch ben je als startende ondernemer niet voordeliger uit, omdat alles aftrekposten verloren gaan. 

Wat betreft verborgen crediteuren, leg dit vast in het overname contract. Alle verplichtingen die voortkomen uit de periode van de vorige eigenaar worden ook door de vorige eigenaar afgewikkeld. Dit blijft echter een lastig verhaal, want van een kale kip .......

Advies BV-tje lekker houden, die heeft een waarde van €350,00. Wellicht gebruiken in een later stadium en los de webshop verkopen.
 
VTE
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 september 2014

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

30 maart 2016

Vergeet ook de verplichte accountant (á 100-150 eu per uur) als BV niet! :lol:
 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Re: webwinkel (met BV) mooie omzet plus voorraad te koop

31 maart 2016

Vergeet ook de verplichte accountant (á 100-150 eu per uur) als BV niet! :lol:

Dit is een onjuistheid. Een kleine BV is niet controleplichtig en daardoor is het niet noodzakelijk om bij een accountant aan te kloppen.
De BV is pas controleplichtig als aan de twee van de drie onderstaande criteria wordt voldaan:

1. Waarde van de activa groter is dan 4,4 miljoen
2. Netto omzet groter is dan 8,8 miljoen
3. Er zijn meer dan 50 medewerkers

Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet, kan die 150 euro per uur er ook wel af, daarnaast ben je een knappe jongen als je dit met een webwinkel realiseert. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht