Groothandel

1
Beste,

Graag zou ik een groothandel willen zoeken
waar ik mijn kleding kan inkopen.
Kan iemand mij daarbij helpen?

Op google kan ik niks vinden over een groothandel
en ook geen groothandel vinden.

Als ik naar een groothandel moet rijden is dit ook geen probleem.

Hoor het graag snel.

Groetjes Mandy
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Groothandel

5
Mijn gedachte PaulG: als je echt geen idee hebt wáár je moet beginnen, dan móet je er niet aan beginnen.

Hoe denk je dat wij onze leveranciers gevonden hebben? Door te zoeken, zoeken en zoeken.

Re: Groothandel

6
Droomjuweeltjes schreef:Mijn gedachte PaulG: als je echt geen idee hebt wáár je moet beginnen, dan móet je er niet aan beginnen.

Hoe denk je dat wij onze leveranciers gevonden hebben? Door te zoeken, zoeken en zoeken.
En door te vragen, vragen, vragen, onder andere aan andere webwinkeliers, toch? Want naïef te zijn en fouten maken hoort er ook bij. Mogelijk is Mandy een fantastische designer, geweldig met cijfers, maar is het vinden van een groothandel haar zwakke plek. Ze zou niet de eerste zijn. Aanbieders als CCV Shop of Lightspeed sturen regelmatig informatie over hoe je aan producten kan komen, ook wij schrijven regelmatig over dropshippers en leveranciers. Wat is dan zo gek dat Mandy denkt dat ze advies kan vragen aan andere webwinkeliers?
Nu op mijn weblogs:

Re: Groothandel

7
Dirkjan schreef:En door te vragen, vragen, vragen, onder andere aan andere webwinkeliers, toch? Want naïef te zijn en fouten maken hoort er ook bij. Mogelijk is Mandy een fantastische designer, geweldig met cijfers, maar is het vinden van een groothandel haar zwakke plek. Ze zou niet de eerste zijn. Aanbieders als CCV Shop of Lightspeed sturen regelmatig informatie over hoe je aan producten kan komen, ook wij schrijven regelmatig over dropshippers en leveranciers. Wat is dan zo gek dat Mandy denkt dat ze advies kan vragen aan andere webwinkeliers?
Uiteraard heb je daar gelijk in, het forum is een prima plek om vragen te stellen en elkaar te helpen. Toch vind ik persoonlijk het 'leveranciers' gedeelte een 'overbodige' categorie op het forum. 
Bij het opzetten van je webshop is de eerste stap die je zet, het zoeken van leveranciers en producten, zonder handel valt er immers weinig te verkopen. Het is niet alleen de eerste stap, maar ook gelijke een erg lastige stap om de juiste leverancier met de juiste producten te vinden. Mocht je deze uiteindelijk gevonden hebben, dan wordt het vaak nog een hele opgave als startende webwinkelier klant te worden bij deze leverancier.
Als je een leuk assortiment opgebouwd hebt, krijg je de uitdaging om jouw producten succesvol op de markt te brengen en te onderscheiden van de vele andere webwinkels. Één van de USP is vaak je assortiment, die je vaak met veel pijn en moeite bij jouw leveranciers hebt kunnen samenstellen.
Ik verwacht dan ook niet dat ondernemers staan te springen om hun leveranciers prijs te geven aan hun toekomstige 'concurrenten'. 
Daarnaast sluit ik mij bij Paul aan, als je wilt ondernemen, dan moet je ook ondernemen!
Vragen hoort daar uiteraard bij, maar er is een groot verschil tussen vragen en vragen! Als je de weg naar dit forum kunt vinden (de eerste goede stap om een webwinkel te beginnen) dan lijkt een eenvoudige zoekopdracht naar een 'kleding groothandel' (zonder verdere specifieke wensen) mij ook geen probleem.
Zoek je een leverancier van een specifiek product, dan kan ik mij de vraag een stuk beter voorstellen, maar ik verwacht dat er maar weinig ondernemers zijn die hun eigen leveranciers prijs zullen geven... 

Re: Groothandel

8
Ik ben het met bovenstaande eens. Heel veel vragen in dat forum gaan over kledingwebwinkels die leveranciers zoeken, wordt wel ergerlijk

Je gaat toch ook geen bakkerij beginnen als je geen brood kunt bakken

Re: Groothandel

9
Dirkjan schreef:
Droomjuweeltjes schreef:Mijn gedachte PaulG: als je echt geen idee hebt wáár je moet beginnen, dan móet je er niet aan beginnen.

Hoe denk je dat wij onze leveranciers gevonden hebben? Door te zoeken, zoeken en zoeken.
En door te vragen, vragen, vragen, onder andere aan andere webwinkeliers, toch? Want naïef te zijn en fouten maken hoort er ook bij. Mogelijk is Mandy een fantastische designer, geweldig met cijfers, maar is het vinden van een groothandel haar zwakke plek. Ze zou niet de eerste zijn. Aanbieders als CCV Shop of Lightspeed sturen regelmatig informatie over hoe je aan producten kan komen, ook wij schrijven regelmatig over dropshippers en leveranciers. Wat is dan zo gek dat Mandy denkt dat ze advies kan vragen aan andere webwinkeliers?
Zoals je hopelijk wel weet ben ik niet te beroerd om een ander te helpen. Met het geven van feedback bijvoorbeeld, aan startende webshoppers die je daarna in negen van de tien gevallen nooit meer terugziet. 
Het vinden van een leverancier is essentieel om mee te starten. Als je die al niet kan vinden, dan moet je jezelf eens even achter de oren krabben. Ik heb, net als velen denk ik, best wel veel tijd besteed aan het zoeken op alle mogelijke zoektermen die me konden helpen met het vinden van de juiste leveranciers. Zo moeilijk is dat niet, zoektermen invoeren in Google. 
Ik heb vaak het idee dat het gemakzucht is, zo van: op dat forum kennen ze natuurlijk al die groothandels wel, dus laat ik maar eens even gaan vragen. Maar waarom zou een winkelier zijn groothandel zomaar prijs moeten geven aan een ander? Het is wat Mick zegt, dat wat je onderscheiden kan van een ander.

Ik heb nog wel een tip: probeer eens zoektermen in het Engels, of Duits. Ook zijn er verschillende beurzen voor ondernemers, waar nieuwe lijnen getoond worden. Die kun je ook vinden door te googelen. Ga eens naar de Trademart in Utrecht. En, wat ik zelf nog wel eens doe, is, als ik ergens leuke producten zie liggen in een winkeltje, als ik op vakantie ben of ik loop ergens tegen aan, kijken of er toevallig niet ergens een sticker of label op zit met de naam van de leverancier (je zult je erover verbazen hoe vaak dat het geval is, compleet met website erop).

Re: Groothandel

10
Maar goed, als ik 'groothandel dameskleding' invoer in google, kom ik op de eerste drie pagina's al een stuk of tien Nederlandse en Belgische groothandels tegen. Plus nog diverse berichten van mensen die op andere fora hetzelfde vragen, dus ook daar kun je nog kijken of er tips gegeven worden. 

En volgens mij zijn het nog grotendeels andere dan die in de link van Mick, dus zo zie je maar hoe een iets andere zoekterm extra resultaten kan opleveren.

Re: Groothandel

11
Want naïef te zijn en fouten maken hoort er ook bij. Mogelijk is Mandy een fantastische designer, geweldig met cijfers, maar is het vinden van een groothandel haar zwakke plek
Ik zal de laatste zijn die vind dat iemand iets niet mag vragen. Wat dan ook.
Maar als je in de startpost zegt dat je niets kan vinden op Google, dan een link van mick krijgt met al veel groothandels direct met een google zoekopdracht. En dan nog als je dat gezien hebt vraagt: zijn dat allemaal buitenlandse groothandels?
Tja dan klopt er iets niet en mis je toch iets over inzicht wat er op internet mogelijk is (of kun je niet lezen) en moet je niet met een webwinkel beginnen.