Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
VRshop
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 juni 2016

Mogelijk verkoop Virtual Reality Brillen webshop

23 juni 2016

Bij deze wil ik graag een vrijblijvende peiling doen voor de mogelijke verkoop van mijn webshop in Virtual Reality brillen. 

Het is een shop die nu bijna een jaar online is en op het moment twijfel ik of ik deze door wil zetten. Om even kort de redenen waarom ik twijfel om deze te verkopen:
-Virtual Reality heeft niet mijn interesse maar de shop is opgezet om tijdig in deze markt te springen
-De grote hoeveelheid concurrentie zorgt ervoor dat er veel aan SEO (bijv. blogs) geschreven moet worden om dit voor te blijven. Die clasht dus met bovenstaande punt

Het gaat om een lopende shop die volledig functioneert en zo'n 10 producten heeft. De verkoopprijs per product ligt zo tussen de 20-30,- en de inkoopprijs tussen de 5-10,-. Er zit dus een nette marge op. Het gaat hierbij om Virtual Reality brillen waarbij je je mobiele telefoon in de bril plaatst. 

Nog wat cijfers over de afgelopen 10 maanden uit analytics geplukt:
26.682 sessies
20.191 gebruikers
80.650 paginaweergaven
3,02 pagina's/sessie

De conversieratio is relatief laag (2%) en hier valt dus winst op te pakken. 

Dan nog de meer interessante cijfers van deze 10 maanden:
Omzet: +/- €33k (inc btw) aantoonbaar in administratie en orderhistorie
Winst: +/-€4,5k netto in cash en een voorraad verkoopwaarde van +/- €3k (ex. btw)
Gemiddelde orderwaarde €35,- (ex btw)


De meeste omzet komt (logischerwijs) in de periode rondom Sinterklaas/Kerst omdat dit een een gewilde gadget is. 

Waar liggen de mogelijkheden:
Iemand waarbij de interesse bij de technische kant/VR ligt en de shop wilt uitbreiden met meer content om deze zo te versterken
De aankomende "echte" Virtual Reality brillen waarmee de shop uitgebreid kan worden (waarvan dit jaar het een en ander gelanceerd gaat worden). 
De sterk groeiende VR-markt waarbij deze site nu een heel erg betaalbaar alternatief biedt. 

Vraagprijs
Zoals aangegeven hoeft de shop niet weg en is het voor mij nog een twijfelgeval of ik dit ga doen dus vandaar alvast de interesse peiling. Afgaande op de huidige cijfers zou ik een indicatie willen geven van een verkoopprijs van €6.000-€10.000,- inclusief voorraad. 

Bij interesse graag een privé bericht sturen met daarin je gegeven en korte uitleg voor interesse.