Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
veldepatrick
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 oktober 2015

Webshop te koop in Boxershorts (4,4k winst/jaar)

19 augustus 2016

Hoi,

Ik ben Patrick en ben op dreef vandaag. Heb zojuist mijn Beachware shop hier te koop aangeboden (zie vorige advertentie) en ga nu hetzelfde doen met mijn Boxershortswebshop. Weer vanwege dezelfde reden, ik wil me gaan focussen op 1 project en niet teveel ernaast doen (wat ik iedereen kan aanbevelen).

Over de verkoop van deze shop heb ik lang getwijfeld, het is namelijk een erg fijne shop. Boxershorts bederven niet, mensen hebben ze altijd om de zoveel tijd nodig (ik wel in ieder geval), ze nemen weinig (opslag)ruimte in beslag en je hebt een verwaarloosbaar retour%. Ik run deze shop nu vanuit huis en heb maar 1 klein kamertje nodig om de volledige shop in op te slaan.

Maar zoals bij elke shop geldt, linksom of rechtsom, het kost altijd tijd. Daarnaast komt op een moment het punt dat je moet beslissen de shop uit te gaan breiden (dus doorgaan) of te gaan stoppen. Vanwege mijn wens tot focus wil ik er dus liever mee stoppen.

De shop had afgelopen jaar (jul-2015 tot jul-2016) een netto winst (dus na aftrek van alle kosten) van 4400 euro. De tijd die ik per week in deze shop heb gestoken was ongeveer 4 uur. De huidige voorraad heeft een inkoopwaarde van ongeveer 5000 euro.
Afgelopen jaar had ik in totaal slechts 4 retouren.

Omdat ik de shop liever verkoop in de komende maanden om te focussen ga ik akkoord met een lagere vraagprijs dan ik normaal zou vragen, namelijk 12000 euro (ex BTW) all-in.

Mocht je meer info willen, vragen of serieuze interesse hebben, laat dit dan gerust weten. Alle cijfers en statistieken maak ik alleen kenbaar aan serieuze kandidaten Je kan me mailen op veldepatrick@hotmail.com of bellen op 06-16443930.

Vriendelijke groet,
Patrick van der Velde
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht