Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Aantrekkelijke domeinnaam te koop

08 december 2016

Beste,

Lange tijd heb ik plannen gehad om een aantrekkelijke niche te betreden. Uiteindelijk toch ervoor gekozen om een andere richting te gaan, waar mijn roeping meer ligt. 
Het feit is dat ik nu een (potentieel) goede domeinnaam niet gebruik. Het is zonde als deze 'stil' zit. Het gaat om het domein: http://www.vakantiekosten.nl.

Je kunt natuurlijk diverse kanten op met dit domein. Ik geef hieronder alvast een idee wat ik voor ogen had, voordat ik mijn huidige niche betrad. 
Met de domeinnaam http://www.vakantiekosten.nl kan je een blog opzetten met affiliate advertenties erachter. Denk hierbij aan reisbureau's waar men vakantie of vliegtickets kan boeken. Het is een erg aantrekkelijke branche, waar men over het algemeen eerst informatie op internet over zoekt alvorens zij boeken. Hier kan je dus inspelen met je blog.

Denk bijvoorbeeld aan onderwerpen als:
  • Hoeveel kost een vakantie in Nederland
  • Hoeveel kost een vakantie naar Spanje
  • Hoeveel kost een vakantie naar Amerika
  • Hoeveel kost een vakantie naar Portugal
Je kunt dan vervolgens deze onderwerpen verdelen in regio's voor het schrijven van een nieuwe blog. Als voorbeeld:
  • Hoeveel kost een vliegticket naar Madrid
  • Hoeveel kost in vakantie in Madrid
  • Hoeveel kost een vakantie in Barcelona
  • Hoeveel kost een vakantie naar Parijs
Dit zijn slechts enkele voorbeelden en om een idee te geven welke richting je op kan met deze blog. Zelf heb ik momenteel geen tijd om dit concept met deze 'sterke' domeinnaam uit te werken, maar ik weet zeker dat het kansen bied. 

Daarnaast zijn de vergoedingen en opbrengsten aantrekkelijk in deze branche. Als bron gebruik ik nu even https://www.daisycon.com/nl/channel/vakantie_reizen/. Je kunt zien zien dat een boeking bij Corendon je een percentage van 6% + 5 euro  op kan leveren. Even van uitgaan dat een gemiddelde boeker 800 EU betaald, levert jou dat 53 euro op per verkoop. 

Voor meer informatie omtrent deze domeinnaam kan je me een berichtje sturen of e-mailen naar info@marketingscriptie.nl.
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Aantrekkelijke domeinnaam te koop

08 december 2016

Niet echt wat voor een webwinkel forum?
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Aantrekkelijke domeinnaam te koop

08 december 2016

Hi,

Bedankt voor je reactie.
Waarom niet? Iemand kan er voor kiezen om dit domein te koppelen aan een webshop?
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht