Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Leanwebwinkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 januari 2017

Leanwebwinkel.nl te koop

16 januari 2017

Hallo,

Leanwebwinkel verkoopt online spellen en andere hulpmiddelen om elke lean-, six sigma- of TPM trainingen effectiever en leuker te maken. 
De website bestaat sinds 2010 en heeft tot 2015 gemiddeld per jaar meer winst gemaakt (gemiddeld €2000). Omdat het grotendeels om Intellectueel eigendom gaat, ligt de omzet erg dicht bij de winst. Na 2015 is de website op een zijspoor geraakt waardoor er vaker 'nee' verkocht werd. 
Het managen van Leanwebwinkel in de huidige omvang kost relatief weinig tijd en kan eenvoudig naast een bestaande baan uitgevoerd worden. Sommige spellen moeten van hout gemaakt worden. Men kan er voor kiezen om de bestelde spellen zelf te maken. Uitbesteden kan vanzelfsprekend ook (een bedrijf in Zuidlaren kent de producten en levert perfect vakwerk). Voorraden met de daarbij behorende risico’s zijn er niet. Klanten accepteren dat er geen voorraden aangehouden worden. Het uitgangspunt van leanwebwinkel.nl is om een spel binnen 2 weken te leveren.
Domeinnaam leanwebwinkel.com zit bij de prijs ook inbegrepen. De programmatuur (PHP / HTML) van leanwebwinkel kan tevens gebruikt worden voor .com versie.

De ontwerper van de spellen heeft ook een boek geschreven: Lean vergaderen. Bij overname kunnen boeken die op voorraad liggen eventueel tegen kostprijs worden overgenomen. 

De webwinkel is te koop omdat de eigenaar gedurende een aantal jaren om de wereld gaat zeilen. 


Voor meer informatie kunt u altijd contact met mij opnemen:

martvos78@hotmail.com
0621704204


Met vriendelijke groet,

Mart Vos
 
Leanwebwinkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

02 februari 2017

Nog steeds beschikbaar! 
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

03 februari 2017

En wat is de richtprijs hiervoor? 

Wanneer ik de webshop bekijk is het net of ik terug ga naar het begin van het internet tijdperk.
De shop zal dus helemaal opnieuw opgebouwd moeten worden. 
Dan koop je dus eigenlijk alleen de domeinnaam (welke ook nog te verwarren is met leanwebshop.nl) en het contact met degene die de spellen kan produceren.

In ieder geval succes met de verkoop van de shop!
 
Leanwebwinkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

07 februari 2017

Klopt inderdaad dat de site niet erg modern is. Echter wordt er, omdat er gewoon goede producten worden verkocht, redelijk wat winst gegenereerd. Gemiddeld 2000eu per jaar puur op mond op mond reclame. Hetgeen wat je koopt is vooral intellectueel eigendom en de domeinnaam. Richtprijs is niet vast. Omdat de site weg moet binnen nu en een 2 maanden, valt er over te onderhandelen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

07 februari 2017

Als ik heel eerlijk mag zijn, snap ik nog geen eens wat je aanbied. Gaat het nu om spellen of om een soort cursussen? 

Ik heb best interesse om het over te nemen, maar ik snap te weinig van het product om het daadwerkelijk over te nemen. 
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

07 februari 2017

Als ik heel eerlijk mag zijn, snap ik nog geen eens wat je aanbied. Gaat het nu om spellen of om een soort cursussen? 

Ik heb best interesse om het over te nemen, maar ik snap te weinig van het product om het daadwerkelijk over te nemen. 
Hoe kan je dan interesse hebben om het over te nemen :)
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

08 februari 2017

Dat is vrij simpel, ik ontwikkel spellen als hobby. Educatieve spellen vormen vooral mijn interesse. Ik heb tevens ook een studie gevolgd in game development, echter door mijn verleden ben ik blijven hangen in de hosting en IT-dienstverlening industrie. Tussendoor ben ik bezig met educatieve games ontwikkelen, welke voornamelijk onder vrienden wordt gespeeld, maar voor de rest doe ik er vrij weinig mee. Ik zou het op zich niet erg vinden om mij hier verder mee te gaan uiteindelijk. 
 
Leanwebwinkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

08 februari 2017

Als ik heel eerlijk mag zijn, snap ik nog geen eens wat je aanbied. Gaat het nu om spellen of om een soort cursussen? 

Ik heb best interesse om het over te nemen, maar ik snap te weinig van het product om het daadwerkelijk over te nemen. 
Hoi Danny, 

Ik lees mijn verhaal nu ook terug en ik snap je verwarring. Het is dan ook niet een standaard webshop en ik zal het proberen beter uit te leggen. Wat er wordt aangeboden zijn educatieve spellen die gebruikt kunnen worden om een groep mensen lean management beter te laten begrijpen. Deze spellen leggen de focus op de kernpunten van lean (waste reduction) en teambuilding. Dit me het uiteindelijke doel om mensen meer 'lean' te laten werken in de werkplek. De interesse om processen 'lean' te laten verlopen heeft de laatste jaren veel aandacht gekregen. Wat je dus uiteindelijk koopt zijn de ideeën voor deze spellen, oftewel intellectueel eigendom en daarnaast natuurlijk klantenbestand, domeinnaam etc. De prijzen van de spellen afzonderlijk zijn 300-500 euro voor particulieren, dus het is een vrij interessante business die veelal gericht is op bedrijven. Is het zo een beetje duidelijker geworden?
 
Leanwebwinkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

17 februari 2017

Prijs is inmiddels gedaald naar 2000eu, omdat de site voor maart eigenlijk weg moet!
 
Leanwebwinkel
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: Leanwebwinkel.nl te koop

13 maart 2017

Prijs gedaald naar 1600eu!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht