Webwinkel in outdoor artikelen te koop

1
Webwinkel met blogsite te koop (Men’s Gear)

In april 2016 heb ik een blogsite en een webwinkel opgezet in de Outdoor branche. De blogsite was om extra traffic te genereren naar de webshop doormiddel van blog artikelen die aansluiten bij de doelgroep van de webwinkel.

Op dit moment is er een leverancier met ruim 2500 producten en er zijn nog voldoende leveranciers waar ik al contacten mee heb. Door tijdgebrek wegens een vaste baan lukt het niet om de producten toe te voegen aan de shop.

De blogsite draait onder de NL domeinnaam en de shop onder de EU domeinnaam.

De blogsite draait bij Yourhosting, maar kan eenvoudig verhuist worden. De webwinkel draait bij Lightspeed en het contract loopt t/m eind april. 
Er is een koppeling met op dit moment de enige leverancier zodat iedere ochtend alle artikelen bijgewerkt worden, waardoor de voorraad van de leverancier in de shop zichtbaar is. Hierdoor verkoop je dus nooit iets wat niet leverbaar is bij de leverancier. 

De eigen voorraad is ook apart zichtbaar in de shop, waardoor je ook twee verschillende levertijden in kan stellen. 
Huidige kosten per maand:
Lightspeed webshop software:                 89,- euro
InStijlMedia Thema:                                 17,50 euro
Beslist.nl & Beslist.be koppeling:              49,- euro

Er is een campagne opgezet voor Google Adwords die op dit moment niet actief is. Deze kan echter weer heel snel actief gezet worden, waardoor er meer omzet zal zijn. Ik verkoop ook via Bol.com in Belgie en Nederland en de koppeling wordt verzorgd door EffectConnect. De huidige voorraad is ongeveer 2000,- euro excl. Btw inkoop.

Er is nog voor ongeveer 400-500 euro aan dozen en inpak materiaal. 

Gemiddelde omzet met Bol.com en Adwords is rond de 4000,- euro per maand. De meeste omzet komt van Bol.com in Nederland en Belgie. 

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar zou graag de meeste kosten die ik erin gestoken heb eruit willen hebben. In totaal heb ik 5000,- euro geïnvesteerd om de shop en blogsite op te zetten. Incl. koppeling met leverancier, opzetten Adwords campagne, aanpassingen lay-out webshop, overname domeinnaam, aankoop Zebra printer, etc.

De voorraad en verpakkingsmaterialen is ongeveer 2500,- euro excl. Btw.
Vraagprijs incl. goodwill is 4500,- euro incl. ondersteuning tijdens de overname.

Groet, 

Men's Gear