Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GoBytes
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 juli 2018

Webshop te koop

21 juli 2018

Binnenkort wil ik mijn webshop in gebruikte laptops, smartphones en onderdelen verkopen en door middel van deze topic interesse onder potentiële kopers peilen.

De webshop is inmiddels 1,5 jaar actief (zelf ben ik al 5 jaar actief in de branche waarvan 3,5 jaar zonder webshop) en heeft zijn succes meer dan bewezen. Met meer dan 150 positieve reviews en tussen de 400 en 500 bestellingen per jaar. Goede marges door eigen vaste leveranciers die doorgaand de betere modellen kunnen leveren tegen de laagste prijzen. Klanten komen ook vaak weer terug om een laptopje voor vrienden en familie te kopen omdat ze goede ervaringen hebben. Er is ook weinig sprake van retouren, omdat de meeste klanten verstand hebben van IT en dus op zoek zijn naar specifieke modellen. De webshop zelf is ook up to date heeft strak design die veel mensen aanspreekt en onderhoud is minimaal aangezien er met een makkelijk te bedienen CMS systeem gewerkt wordt.

Dit gaat overigens om een webshop met voorraad en het is belangrijk dat je affiniteit en verstand hebt van ICT, want je moet zelf vaak aan de slag met klaar maken van de laptops en upgraden enz. Je moet dus zeker niet bang zijn voor een schroevendraaier! Marketing gebeurt op specifieke kanalen waar de doelgroep (veelal ICT'ers en MKB klanten) op actief is. De omzet is zeker te verdubbelen tot drievoudige als er meer tijd in marketing en SEO wordt gestoken. Ik ben dus op zoek naar een koper die verstand heeft van zaken of een bestaande onderneming die wilt uitbreiden en de webshop naar de volgende stap kan brengen. 

Laatste maanden ben ik zelf ook bezig geweest om de shop SEO te optimaliseren en hier zou de focus van de koper ook op moeten liggen om de omzet te verdubbelen/ verdrievoudigen. De webshop is een gezonde zelfstandige shop en ik wil hem binnen een paar maanden verkopen, omdat ik zelf ook fulltime in de IT werk en niet de tijd meer heb om de webshop naar het volgende niveau te tillen. De webshop wordt dus ook niet tegen de laagste prijs verkocht, maar een eerlijke prijs en alleen aan een ondernemer met passie en visie voor deze branche!

Voor meer info neem contact op via PB.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht