2
Je verkoopt de producten dus daar kunnen ze geen probleem van maken.

Waar ze wel een probleem van kunnen maken is als je foto's en teksten van hun site hebt afgehaald.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
eentje schreef:Je verkoopt de producten dus daar kunnen ze geen probleem van maken.

Waar ze wel een probleem van kunnen maken is als je foto's en teksten van hun site hebt afgehaald.
Mjah ok de foto's van de producten gaan we, zo gauw ze binnen zijn, zelf maken en dan vervangen we die van nu.

Teksten hebben we zelf gemaakt :)

Thnx :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

4
Je kan natuurlijk ook toestemming vragen om de productfoto's te mogen gebruiken.

Verschillende van mijn klanten hebben dat gedaan en de meeste fabrikanten stonden dit gewoon toe.

In jou geval zou ik dit direct doen (geen URL vermelden aangezien je nu de foto's illegaal gebruikt en je kent de US cultuur... daar komt direct een brief van een advocaat met dwangsommen ed.) en zo snel mogelijk antwoord krijgen.

Kleine tip: vraag het aan de marketing afdeling en niet aan sales... ;)

Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gebruik van merknamen

5
Ik stuur de fabrikant altijd een signaal dat ik productfoto's en informatie zoek. Van bijna elke leverancier krijg ik dan een CD of bestand op de mail met daar alles in. Ik heb meer dan 1500 artikelen, en daar ga ik niet allemaal een foto van laten maken :roll:

Re: Gebruik van merknamen

6
PeterPastoor schreef:Ik kreeg van iemand vandaag te horen dat wij misschien wel toestemming moeten vragen om de namen van bepaalde merken op onze site te gebruiken.
Het noemen van een merknaam van een product of een merknaam van een fabrikant is geen enkel probleem. Sterker nog: je bent wettelijk verplicht de juiste productnaam te gebruiken. Bovendien mag je de herkomst van een product vermelden, ook als dat betekent dat je daarmee de merknaam van een fabrikant noemt.

Wel is het verstandig om in elk geval bij de eerste vermelding ® of ™ toe te voegen. Daarmee laat je niet alleen zien dat de naam een merk is, maar betuig je tevens respect aan de merknaamhouder.
StoreCore.io

Re: Gebruik van merknamen

8
tijn22 schreef:Ik meen me te kunnen herinneren dat het vermelden van R en TM alleen van toepassing is op Amerikaanse merken.
Een webwinkel is ook toegankelijk in de Verenigde Staten. Daarnaast verkoopt Peter Amerikaanse producten van Amerikaanse merknaamhouders en is juist in zijn geval voorzichtigheid geboden.

Europese producenten kennen vaak specifieke richtlijnen voor het gebruik van hun merknamen. Daarin staat meestal dat je bij de eerste of de grootste vermelding het juiste symbool ® of ™ moet toevoegen.

Probleem is meer dat een gedeponeerd merk met ® in een ander rechtsgebied niet altijd is gedeponeerd en dan slechts met ™ mag worden aangeduid. Simpel gezegd: een Benelux-merk is ® in Nederland, België en Luxemburg en ™ daarbuiten.
StoreCore.io

Re: Gebruik van merknamen

9
Peter,

Ik wilde in mijn webshop ook een Amerikaans cosmeticamerk aanbieden (werk er ook in mijn salon mee) en heb dit gevraagd aan de Nederlandse importeur
Het was volgens de importeur door Amerika niet toegestaan om dit merk op mijn webshop te vermelden helaas.

Ik heb nog een aantal andere merken, waarvan 1 merk dat wereldwijd wordt verkocht. Zij vinden dit geen probleem. Ik mag alle plaatjes, filmpjes over de merken die ik in de shop heb staan gebruiken.

Inderdaad wel belangrijk om te informeren.