Ward, waar haal jij steeds je informatie vandaan? En ik leg je geen woorden in de mond, kom op zeg, vertel gewoon waar e hebt gelezen op welke gronden je bepaalde producten kan uitsluiten. Het enige wat ik heb gevonden wat je kan uitsluiten is bederfelijke en gepersonaliseerde waren bijv. een maatpak. Dit gaat niet over hygiene: https://ictrecht.nl/webwinkels/welke-pr ... tourneerd/Wat wél kan, is producten uitsluiten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. Dan denkt iedereen al gauw aan hygiëne, want wie wil er nu een uitgeprobeerde tandenborstel, maar de wet noemt hygiëne niet expliciet.
Je mag pas vanaf december dit jaar hygienische producten uitsluiten https://webwinkelrecht.nl/wetgeving/ver ... rechten-1/Eén van deze uitsluitingen zijn zaken die naar hun aard niet kunnen worden teruggezonden. Na een kleine Google-sessie is al snel te zien dat de meeste webwinkeliers deze bepaling niet op de juiste manier intepreteren. Zo zijn er webwinkels die geneesmiddelen, natuurlijke vijanden – zoals de roofmijt – en hygiënische producten op deze grond uitsluiten van het herroepingsrecht
---Een toevoeging uit de Richtlijn welke positief te noemen is ten opzichte van de huidige regels, is de nieuwe uitzondering in het herroepingsrecht voor zogenaamde hygiëne producten
Zyra, bovenop de verzendkosten komt ook nog btw. Daarnaast verstuur ik pakketten verzekerd. En verpakkingskosten zitten er ook in. Het is dus helemaal niet zo vreemd om wat meer te vragen dan wat je betaalt als je zelf een pakketje verzendt. En een paar euro meer vragen is toch in principe verlies in calculeren..?Daarbij begrijp ik niet waarom een pakketje €9,- moet kosten bij jou als je levert aan Nederland. Woon je wel in Nederland? Zelfs een brievenbuspakketje €3,- en oorbellen die dus met brievenbus kunnen daar betaal je niet veel voor. En het verlies moet je dan altijd incalculeren.
Waarom zou dat er niet zo moeten staan? Dan kan ik dat doorgeven aan de aanbieder van mijn webwinkel.En dit staat ook niet netjes: moineau.securearea.eu << dat is dus via een https maar dat zou er zo niet moeten staan.
Waarom dat dan? Is het zo gek om dat door te berekeken? Of maakt het uit of ik dat in de producten doorbereken of dat ik het er bij het bestellen pas bij vraag? Mensen krijgen het gewoon te zien voordat ze bestellen dus dan kunnen ze zelf de keuze maken.En 4% extra vragen voor Paypal en Creditcard is ook niet netjes.
Dat is niet verplicht, het kan alleen andere verwachtingen opleveren. De extensies die ik eerst wilde gebruiken waren al bezet, vandaar dat ik een .nl extensie koos.Je hebt een .nl extensie maar alles staat in het Engels. Dat is echt heel fout, je moet dan zeker een site in het Nederlands hebben en dan een site in het Engels.
Dat verwacht ik ook niet. Ik verwacht alleen te verkopen aan mensen die wel Engels kunnen.JA! Waarom zeg ik dit zo hard? Omdat niet iedere Nederlander Engels kan en jij dat ook niet mag verwachten!
Eh, iedereen op het internet is internationaal. Alles en iedereen kan er toch bij? De extensie heeft daar echt helemaal niks mee te maken. En ik BEN internationaal want ik verzend aan klanten uit de hele wereld.ij zult hiermee niet je gelijk kunnen halen, dan had je echt internationaal moeten gaan en zeker een .com moeten nemen i.p.v. een .nl extensie.
Duidelijk genoeg lijkt mij? Ik richt mij op de wereldwijde markt en daardoor is Engels de voor de meest voor hand liggende keuze. Dat ik hier mee een aantal niet Engels sprekende mensen bereik is jammer, maar helaas.Als je maar een deel citeert, gaat het belangrijkste argument verloren. Dus hierbij het volledige citaat.
Steven Ras schreef:
Er geldt in het algemeen geen taaleis voor algemene voorwaarden. De wederpartij moet kunnen snappen wat er in de algemene voorwaarden staat. Dus als u de Duitse markt wilt gaan bedienen, moeten uw voorwaarden Duitstalig zijn. Maar als u zeker weet dat uw Duitse klanten allemaal prima het Engels beheersen, dan kunt u gerust een Engelstalige site met Engelstalige voorwaarden aanbieden in Duitsland.
Wie zegt dat? Omdat jullie een Nederlandstalige website verwachten? Het is wellicht logischer maar die extensie was niet beschikbaar op het moment dat de webwinkel online ging en iedereen is vrij om welke extensie dan ook de gebruiken voor zijn of haar webwinkel.En als jij je meer richt op buitenland i.p.v binnenland dan had je voor een .com moeten kiezen.
Je kunt ook niet "zomaar" producten uitsluiten.Ward, waar haal jij steeds je informatie vandaan? Ik kan namelijk nergens vinden dat je zomaar producten kan uitsluiten van het recht van retour en dat was de vraag waar ik deze topic mee opende.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Verzendkosten voor de klant is altijd incl. BTW dus wil jij nog zeggen dat het €9,- excl. BTW is? Dan geef je het al verkeerd aan op de site. Je moet de prijs incl. BTW laten zien en dan is €9,- al anders.Zyra, bovenop de verzendkosten komt ook nog btw. Daarnaast verstuur ik pakketten verzekerd. En verpakkingskosten zitten er ook in. Het is dus helemaal niet zo vreemd om wat meer te vragen dan wat je betaalt als je zelf een pakketje verzendt. En een paar euro meer vragen is toch in principe verlies in calculeren..?
1. Zoals ik al zeg, dat staat er gewoon niet netjes. Dat zie je nergens, zelfs ik heb dat niet dus dat is een behoorlijke fout. Je hoort gewoon je eigen domeinnaam te zien, maar dan met https ervoor en eventueel /contact of wat dan ook erachter.1. Waarom zou dat er niet zo moeten staan? Dan kan ik dat doorgeven aan de aanbieder van mijn webwinkel.
2. Waarom dat dan? Is het zo gek om dat door te berekeken? Of maakt het uit of ik dat in de producten doorbereken of dat ik het er bij het bestellen pas bij vraag? Mensen krijgen het gewoon te zien voordat ze bestellen dus dan kunnen ze zelf de keuze maken.
3. Dat is niet verplicht, het kan alleen andere verwachtingen opleveren. De extensies die ik eerst wilde gebruiken waren al bezet, vandaar dat ik een .nl extensie koos.
4. Eh, iedereen op het internet is internationaal. Alles en iedereen kan er toch bij? De extensie heeft daar echt helemaal niks mee te maken. En ik BEN internationaal want ik verzend aan klanten uit de hele wereld.
5. Duidelijk genoeg lijkt mij? Ik richt mij op de wereldwijde markt en daardoor is Engels de voor de meest voor hand liggende keuze. Dat ik hier mee een aantal niet Engels sprekende mensen bereik is jammer, maar helaas.
Iedereen is vrij idd, maar echt ik word hier een beetje moe van. Denk even na wat wij en vooral ik hier wil zeggen. Het is voor je eigen bestwil, dat je dus de vele andere klanten wilt laten lopen prima, maar dan ook niet raar staan te kijken als er ooit weer ergens iets door een klant niet begrepen wordt en jij fout zit.Wie zegt dat? Omdat jullie een Nederlandstalige website verwachten? Het is wellicht logischer maar die extensie was niet beschikbaar op het moment dat de webwinkel online ging en iedereen is vrij om welke extensie dan ook de gebruiken voor zijn of haar webwinkel.
Nee, je vond mijn verzendkosten duur en ik probeerde uit te leggen dat ze hoger zijn dan de standaard verzendkosten omdat er btw bij zit, maar ik snap dat het een beetje verwarrend over kwam.Verzendkosten voor de klant is altijd incl. BTW dus wil jij nog zeggen dat het €9,- excl. BTW is? Dan geef je het al verkeerd aan op de site. Je moet de prijs incl. BTW laten zien en dan is €9,- al anders.
6,75 is excl. btw dus daar moet sowieso nog een bedrag op, want je moet belasting betalen over het volledige bedrag wat op je zakelijke rekening gestort wordt.€6,75 ben je al niet kwijt voor een webshop, want je bent een bedrijf en dan ga je zakelijk aan de gang. Max is €6,25 het duurst bij PostNL excl. verzekerd verzenden. Maarja dan nog, T&T is al niet genoeg? Of gebruik je geen PostNL voor in Nederland maar een ander?
MyParcel is excl. BTW, maar die BTW krijg je weer terug. Kom je ook op 0. En nee, PostNL is niet altijd 0%, alleen particulier.Myparcel heeft mij verteld dat de prijzen die zij berekenen excl. btw zijn. En bij Postnl is het toch altijd 0 procent btw?
Moet ik wel of niet btw over de verzendkosten rekenen? Je betaald toch btw over het hele bedrag wat op de factuur staat (incl. verzendkosten)?
En hoe vorder je btw terug over een bedrag waar 0 procent btw op zit?
1: Myparcel rekent prijzen excl btw, dat klopt. Op je factuur zal je dus nog 21% extra moeten betalen, die je later terug vordert.Myparcel heeft mij verteld dat de prijzen die zij berekenen excl. btw zijn. En bij Postnl is het toch altijd 0 procent btw?
Moet ik wel of niet btw over de verzendkosten rekenen? Je betaald toch btw over het hele bedrag wat op de factuur staat (incl. verzendkosten)?
En hoe vorder je btw terug over een bedrag waar 0 procent btw op zit?
Die kopen ofwel scherper in, of ze leveren een deel van de marge in om de verzendkosten te verlagen voor de klant. Hoe hoger het volume, hoe minder je betaald per zending natuurlijk. Echter is het bedrag wat een webshop daadwerkelijk doorberekend vrijwel nooit gelijk aan de werkelijk gemaakte kosten.Hoe kunnen sommige webwinkels voor 5 euro verzenden? Is dat onverzekerd en sturen die webwinkels soms heel veel pakketten per maand?
Uitleg bij MyParcelmaar dan klopt mijn rekensom toch? 5,75 euro ex btw van myparcel + 1,50 verzekerd verzenden = 7,25 ex btw. Dat wordt 8,77 euro incl. btw + een frutje verpakkingkosten is 9 euro op de factuur en op mijn website.
Hoe kunnen sommige webwinkels voor 5 euro verzenden? Is dat onverzekerd en sturen die webwinkels soms heel veel pakketten per maand?
Nou meestal is er particulier wat aan de hand met PostNL of het gaat om brievenbuspakketjes waarvan een bezorger twijfelt of het door de brievenbus kan en ze niet meeneemt of wat dan ook. Gewone pakketten heb je eigenlijk weinig last van met PostNL, de T&T werkt ook goed. Ik moet zeggen dat ik geen probleem heb.is DHL FOR YOU iets anders dan gewoon DHL? En er valt altijd wel wat over alle pakketdiensten te klagen. Zelf hoor ik altijd klachten over PostNL, waar jij juist heel tevreden over bent!
Wat interessant is en waar ik over nadacht om te doen:Zyra, ik ben wel benieuwd naar de tarieven van DHL, die kan ik helaas nergens vinden. Of bedoel je DHL for you? Ik ga me er toch maar eens wat beter in verdiepen.
Brievenbuspost kan alleen particulier verzenden. Je kunt aangetekend versturen maar betaal je iets van €7,70. Wat wel kan is als je meer brievenbuspost hebt dan pakketjes, een frankeermachine huren. Maar dan moet je wel goed uitrekenen, omdat je zo'n apparaat huurt, etiketten en inkt nog apart zijn en met aardig wat post per dag zou je het eruit kunnen halen.Bedankt Zyra. Ik kan alleen nergens post ook zakelijk versturen, alleen pakketten. Kan ik dat allen als particulier verzenden? Ik vind het zo onhandig dat je post niet kan tracken of er een handtekening voor vragen (tenzij je net zoveel betaald als een pakket). Ik zit er dus aan te denken om alles in een pakketje te versturen en geen gebruik meer te maken van de post.