Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Dank je Ward, dat was me in deze discussie toch nog niet helemaal duidelijk geworden.
Dat het grootste punt de Engelse voorwaarden waren dan weer wel :wink:
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Wat wél kan, is producten uitsluiten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. Dan denkt iedereen al gauw aan hygiëne, want wie wil er nu een uitgeprobeerde tandenborstel, maar de wet noemt hygiëne niet expliciet.
Ward, waar haal jij steeds je informatie vandaan? En ik leg je geen woorden in de mond, kom op zeg, vertel gewoon waar e hebt gelezen op welke gronden je bepaalde producten kan uitsluiten. Het enige wat ik heb gevonden wat je kan uitsluiten is bederfelijke en gepersonaliseerde waren bijv. een maatpak. Dit gaat niet over hygiene: https://ictrecht.nl/webwinkels/welke-pr ... tourneerd/
Eén van deze uitsluitingen zijn zaken die naar hun aard niet kunnen worden teruggezonden. Na een kleine Google-sessie is al snel te zien dat de meeste webwinkeliers deze bepaling niet op de juiste manier intepreteren. Zo zijn er webwinkels die geneesmiddelen, natuurlijke vijanden – zoals de roofmijt – en hygiënische producten op deze grond uitsluiten van het herroepingsrecht
Je mag pas vanaf december dit jaar hygienische producten uitsluiten https://webwinkelrecht.nl/wetgeving/ver ... rechten-1/
Een toevoeging uit de Richtlijn welke positief te noemen is ten opzichte van de huidige regels, is de nieuwe uitzondering in het herroepingsrecht voor zogenaamde hygiëne producten
---
Daarbij begrijp ik niet waarom een pakketje €9,- moet kosten bij jou als je levert aan Nederland. Woon je wel in Nederland? Zelfs een brievenbuspakketje €3,- en oorbellen die dus met brievenbus kunnen daar betaal je niet veel voor. En het verlies moet je dan altijd incalculeren.
Zyra, bovenop de verzendkosten komt ook nog btw. Daarnaast verstuur ik pakketten verzekerd. En verpakkingskosten zitten er ook in. Het is dus helemaal niet zo vreemd om wat meer te vragen dan wat je betaalt als je zelf een pakketje verzendt. En een paar euro meer vragen is toch in principe verlies in calculeren..?

---
En dit staat ook niet netjes: moineau.securearea.eu << dat is dus via een https maar dat zou er zo niet moeten staan.
Waarom zou dat er niet zo moeten staan? Dan kan ik dat doorgeven aan de aanbieder van mijn webwinkel.

---
En 4% extra vragen voor Paypal en Creditcard is ook niet netjes.
Waarom dat dan? Is het zo gek om dat door te berekeken? Of maakt het uit of ik dat in de producten doorbereken of dat ik het er bij het bestellen pas bij vraag? Mensen krijgen het gewoon te zien voordat ze bestellen dus dan kunnen ze zelf de keuze maken.

---
Je hebt een .nl extensie maar alles staat in het Engels. Dat is echt heel fout, je moet dan zeker een site in het Nederlands hebben en dan een site in het Engels.
Dat is niet verplicht, het kan alleen andere verwachtingen opleveren. De extensies die ik eerst wilde gebruiken waren al bezet, vandaar dat ik een .nl extensie koos.

---
JA! Waarom zeg ik dit zo hard? Omdat niet iedere Nederlander Engels kan en jij dat ook niet mag verwachten!
Dat verwacht ik ook niet. Ik verwacht alleen te verkopen aan mensen die wel Engels kunnen.

---
ij zult hiermee niet je gelijk kunnen halen, dan had je echt internationaal moeten gaan en zeker een .com moeten nemen i.p.v. een .nl extensie.
Eh, iedereen op het internet is internationaal. Alles en iedereen kan er toch bij? De extensie heeft daar echt helemaal niks mee te maken. En ik BEN internationaal want ik verzend aan klanten uit de hele wereld.

---
Als je maar een deel citeert, gaat het belangrijkste argument verloren. Dus hierbij het volledige citaat.
Steven Ras schreef:
Er geldt in het algemeen geen taaleis voor algemene voorwaarden. De wederpartij moet kunnen snappen wat er in de algemene voorwaarden staat. Dus als u de Duitse markt wilt gaan bedienen, moeten uw voorwaarden Duitstalig zijn. Maar als u zeker weet dat uw Duitse klanten allemaal prima het Engels beheersen, dan kunt u gerust een Engelstalige site met Engelstalige voorwaarden aanbieden in Duitsland.
Duidelijk genoeg lijkt mij? Ik richt mij op de wereldwijde markt en daardoor is Engels de voor de meest voor hand liggende keuze. Dat ik hier mee een aantal niet Engels sprekende mensen bereik is jammer, maar helaas.
En als jij je meer richt op buitenland i.p.v binnenland dan had je voor een .com moeten kiezen.
Wie zegt dat? Omdat jullie een Nederlandstalige website verwachten? Het is wellicht logischer maar die extensie was niet beschikbaar op het moment dat de webwinkel online ging en iedereen is vrij om welke extensie dan ook de gebruiken voor zijn of haar webwinkel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Dat mag je dus ook niet, je mag er wel voorwaarden aanleggen, maar ook weer niet te veel eisen. Maar zolang het niet goed duidelijk is dan mag iemand het gewoon retour sturen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Ward, waar haal jij steeds je informatie vandaan? Ik kan namelijk nergens vinden dat je zomaar producten kan uitsluiten van het recht van retour en dat was de vraag waar ik deze topic mee opende.
Je kunt ook niet "zomaar" producten uitsluiten. :!:

Dat heb ik nooit beweerd; leg me geen woorden in de mond.

Wat wél kan, is producten uitsluiten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. Dan denkt iedereen al gauw aan hygiëne, want wie wil er nu een uitgeprobeerde tandenborstel, maar de wet noemt hygiëne niet expliciet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Oeps, ik zag dat ik mijn vorige bericht had gewijzigd i.pv. een nieuw bericht te plaatsen... Hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Zyra, bovenop de verzendkosten komt ook nog btw. Daarnaast verstuur ik pakketten verzekerd. En verpakkingskosten zitten er ook in. Het is dus helemaal niet zo vreemd om wat meer te vragen dan wat je betaalt als je zelf een pakketje verzendt. En een paar euro meer vragen is toch in principe verlies in calculeren..?
Verzendkosten voor de klant is altijd incl. BTW dus wil jij nog zeggen dat het €9,- excl. BTW is? Dan geef je het al verkeerd aan op de site. Je moet de prijs incl. BTW laten zien en dan is €9,- al anders.

Dat je verzekerd verstuurd is niet duidelijk, dus met handtekening? De verpakkingskosten zitten bij mij er ook in :), maar de marges haal ik ook ergens anders vandaan.

€6,75 ben je al niet kwijt voor een webshop, want je bent een bedrijf en dan ga je zakelijk aan de gang. Max is €6,25 het duurst bij PostNL excl. verzekerd verzenden. Maarja dan nog, T&T is al niet genoeg? Of gebruik je geen PostNL voor in Nederland maar een ander?

En dan nog €9,- voor een pakketje, je moet het zelf weten hoor, maar ik vind het kort door de bocht wat je nu allemaal zegt om op die manier je verlies in te calculeren. Ik koop bij jou een waxinelichtjeshouder in uilvorm (hij is erg leuk). Ik denk cool €15,- en ach verzendkosten zullen wel zo'n €5,- zijn (bij de meeste shops is het €4,95) maar ik ga naar mijn mandje en zie dan dat het €24,- is geworden. Sorry, maar dan laat ik de koop voorbij gaan.

Ik raad je dus ook aan om zakelijk te gaan shoppen naar goedkoper verzenden. Dus My Parcel, SendCloud, PostNL zakelijk contract eventueel... zodat je lager kunt gaan met je pakketprijzen.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

1. Waarom zou dat er niet zo moeten staan? Dan kan ik dat doorgeven aan de aanbieder van mijn webwinkel.

2. Waarom dat dan? Is het zo gek om dat door te berekeken? Of maakt het uit of ik dat in de producten doorbereken of dat ik het er bij het bestellen pas bij vraag? Mensen krijgen het gewoon te zien voordat ze bestellen dus dan kunnen ze zelf de keuze maken.

3. Dat is niet verplicht, het kan alleen andere verwachtingen opleveren. De extensies die ik eerst wilde gebruiken waren al bezet, vandaar dat ik een .nl extensie koos.

4. Eh, iedereen op het internet is internationaal. Alles en iedereen kan er toch bij? De extensie heeft daar echt helemaal niks mee te maken. En ik BEN internationaal want ik verzend aan klanten uit de hele wereld.

5. Duidelijk genoeg lijkt mij? Ik richt mij op de wereldwijde markt en daardoor is Engels de voor de meest voor hand liggende keuze. Dat ik hier mee een aantal niet Engels sprekende mensen bereik is jammer, maar helaas.
1. Zoals ik al zeg, dat staat er gewoon niet netjes. Dat zie je nergens, zelfs ik heb dat niet dus dat is een behoorlijke fout. Je hoort gewoon je eigen domeinnaam te zien, maar dan met https ervoor en eventueel /contact of wat dan ook erachter.

2. Ja behoorlijk gek om door te berekenen, dit vul je in bij de marges van je producten. Dus of je verhoogt je producten met een x bedrag of je lijdt verlies op je product (dus minder marge).
En ja als ik zie dat ik 4% extra moet betalen dan ga ik dus niet via Paypal betalen, want waarom kan iDeal wel gratis en Paypal niet?

Laat ik het zo zeggen, ik begrijp het wel. Ik zou het ook wel willen doen, bijvoorbeeld 1% of zo, maar er zijn gewoon klanten die alleen met Paypal betalen en die zou ik dan niet snel meer terug zien of gewoon helemaal niet meer. Dus i.p.v. dat ik dan €100,- krijg is het €96,- maar het zij zo.

3. Ik zeg niet dat het verplicht is, alleen dat het fout is. En je zegt het zelf het kan andere verwachtingen opleveren en dat doet het dus ook. En als je .nl gebruikt dan moet je vooral ook eerst richten op de Nederlandse markt.

Maar waar krijg je de meeste bezoekers + verkopen vandaan? Als je dat weet zou je ook kunnen zeggen ik gebruik een .eu extensie.

4. Euh nee! Ga niet verwachten dat iedereen maar internationaal is en daar ook mee bezig is. Genoeg mensen die geen Engels kunnen of een andere taal en alleen Nederlands kunnen.

Jij BENT... goh al verzend je al alleen naar België ben je internationaal bezig, maar goed. Het gaat mij er even om dat je eens na moet denken waar je mee bezig bent. Want mensen verwachten iets en worden teleurgesteld. Als ik op een co.uk site ga zitten weet ik dat het een Engelse site is, zou daar Spaans of Frans de 1e taal zijn zou ik zoiets hebben van huh?? Klopt dit wel?

En het is niet moeilijk om een NL site te hebben + EN site erbij.

5. Oké duidelijk ja, doe maar niets met de adviezen.
Wie zegt dat? Omdat jullie een Nederlandstalige website verwachten? Het is wellicht logischer maar die extensie was niet beschikbaar op het moment dat de webwinkel online ging en iedereen is vrij om welke extensie dan ook de gebruiken voor zijn of haar webwinkel.
Iedereen is vrij idd, maar echt ik word hier een beetje moe van. Denk even na wat wij en vooral ik hier wil zeggen. Het is voor je eigen bestwil, dat je dus de vele andere klanten wilt laten lopen prima, maar dan ook niet raar staan te kijken als er ooit weer ergens iets door een klant niet begrepen wordt en jij fout zit.

Je maakt het voor jezelf erg moeilijk zo.
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Verzendkosten voor de klant is altijd incl. BTW dus wil jij nog zeggen dat het €9,- excl. BTW is? Dan geef je het al verkeerd aan op de site. Je moet de prijs incl. BTW laten zien en dan is €9,- al anders.
Nee, je vond mijn verzendkosten duur en ik probeerde uit te leggen dat ze hoger zijn dan de standaard verzendkosten omdat er btw bij zit, maar ik snap dat het een beetje verwarrend over kwam.
€6,75 ben je al niet kwijt voor een webshop, want je bent een bedrijf en dan ga je zakelijk aan de gang. Max is €6,25 het duurst bij PostNL excl. verzekerd verzenden. Maarja dan nog, T&T is al niet genoeg? Of gebruik je geen PostNL voor in Nederland maar een ander?
6,75 is excl. btw dus daar moet sowieso nog een bedrag op, want je moet belasting betalen over het volledige bedrag wat op je zakelijke rekening gestort wordt.

Ik wil het heel graag goedkoop houden, maar als ik verzekerd verzend via myparcel kost me dat al 7 euro (5,50 + 1,50) + 21 procent = 8,50 euro. Ik hoor graag goedkopere mogelijkheden, want ik wil uiteraard mijn verzendkosten zo laag mogelijk houden.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Kost je toch geen 8,5 euro?
Die btw vorder je gewoon terug.

En op een normaal tarief van postnl van 6,75 euro zit geen btw, dat is 0% btw.

En standaard 6,75 bij postnl is niet verzekerd.
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Dus ik kan gewoon het kale tarief vragen, dat als inclusief btw op de factuur zetten en de 21 procent btw over de verzendkosten terugvragen?
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Als jij jouw klant 5 euro vraagt aan verzendkosten, is dat 121%. Van die 5 euro moet je dus nog 21% btw afdragen, je houd geen 5 euro over.

Als je bij postnl een contract hebt is dat volgens mij 0% btw, staat gewoon op je facturen. Myparcel etc berekenen wel 21% btw.

Als jij 6,75 bij postnl betaald, 0% btw, kost dat je netto dus meer dan 1,75 euro. Immers de 5 euro die je je klant rekent krijg je niet netto. Dus dan leg je totaal 2,75 toe oid.
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Myparcel heeft mij verteld dat de prijzen die zij berekenen excl. btw zijn. En bij Postnl is het toch altijd 0 procent btw?

Moet ik wel of niet btw over de verzendkosten rekenen? Je betaald toch btw over het hele bedrag wat op de factuur staat (incl. verzendkosten)?

En hoe vorder je btw terug over een bedrag waar 0 procent btw op zit?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Myparcel heeft mij verteld dat de prijzen die zij berekenen excl. btw zijn. En bij Postnl is het toch altijd 0 procent btw?

Moet ik wel of niet btw over de verzendkosten rekenen? Je betaald toch btw over het hele bedrag wat op de factuur staat (incl. verzendkosten)?

En hoe vorder je btw terug over een bedrag waar 0 procent btw op zit?
MyParcel is excl. BTW, maar die BTW krijg je weer terug. Kom je ook op 0. En nee, PostNL is niet altijd 0%, alleen particulier.

PostNL zakelijk zonder contract = €0,50 korting = €6,25 per pakket EXCL. BTW. Dit maakt incl. BTW €7,56 en je krijgt dus telkens €1.31 terug.

Je betaald eerst €7,56 maar je krijgt de BTW terug waardoor je dus €6,25 betaald en idem zo met MyParcel en andere bedrijven.

Particulier betaal je €6,75 voor een pakket en kan je niets terug halen, maar dan snij je je sowieso al €0,50 per pakket in je vingers.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Myparcel heeft mij verteld dat de prijzen die zij berekenen excl. btw zijn. En bij Postnl is het toch altijd 0 procent btw?

Moet ik wel of niet btw over de verzendkosten rekenen? Je betaald toch btw over het hele bedrag wat op de factuur staat (incl. verzendkosten)?

En hoe vorder je btw terug over een bedrag waar 0 procent btw op zit?
1: Myparcel rekent prijzen excl btw, dat klopt. Op je factuur zal je dus nog 21% extra moeten betalen, die je later terug vordert.

2: Bepaalde post is vrijgesteld van btw, andere post kan ook via postnl met 21% zijn belast. Vraag PostNL of zoek op naar de precieze details. Die 6,75 die je standaard betaald is 0% btw.

3: Je moet btw rekenen over de verzendkosten die je rekent aan je klanten. Als jij €5 verzendkosten rekent, is 4,13 euro ex btw. Je klant betaald dus ook 0,86 euro btw die jij afdraagt aan de belastingdienst.

4: Op een bedrag van 0% vorder je geen btw terug.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Die hele BTW vrijstelling heb je niets mee te maken als webwinkelier. Je inkoop wordt gewoon niet verhoogd met BTW in enkele gevallen, maar dat verandert niets aan de berekening. Of je nu verzending met of zonder BTW inkoopt, zodra je de service "doorverkoopt" aan je klant moet je altijd de BTW afdragen over wat je daar voor doorberekend.

Het enige "voordeel" bij verzendproducten die btw vrijgesteld zijn, is dat je betere liquiditeit houdt omdat je niet tijdelijk een bedrag aan BTW kwijt bent tot je het weer terug kan vorderen.
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

maar dan klopt mijn rekensom toch? 5,75 euro ex btw van myparcel + 1,50 verzekerd verzenden = 7,25 ex btw. Dat wordt 8,77 euro incl. btw + een frutje verpakkingkosten is 9 euro op de factuur en op mijn website.

Hoe kunnen sommige webwinkels voor 5 euro verzenden? Is dat onverzekerd en sturen die webwinkels soms heel veel pakketten per maand?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Hoe kunnen sommige webwinkels voor 5 euro verzenden? Is dat onverzekerd en sturen die webwinkels soms heel veel pakketten per maand?
Die kopen ofwel scherper in, of ze leveren een deel van de marge in om de verzendkosten te verlagen voor de klant. Hoe hoger het volume, hoe minder je betaald per zending natuurlijk. Echter is het bedrag wat een webshop daadwerkelijk doorberekend vrijwel nooit gelijk aan de werkelijk gemaakte kosten.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Of ze verzenden niet via PostNL.

Je kan ook DHL gebruiken, UPS, GLS, Selektvracht..
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Ik kan de verzendkosten lager maken, maar dan zullen de producten duurder worden. Hoe dan ook betaald de klant het. Als ik de verzendkosten lager maak en de klanten vinden de producten vervolgens te duur, schiet ik er ook niets mee op... Lastig
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Het klinkt misschien gek, maar je moet ook niet proberen op elke willekeurige order (dezelfde) winst te maken. Neem bijvoorbeeld het gemiddelde order bedrag, de gemiddelde marge, en ga daar mee aan het rekenen. Helemaal sluitend krijg je het nooit.

We dwalen overigens wel een beetje af van de te retourneren oorbellen... :P
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Volgens mij is het niet zo'n groot dilemma.

Ik stel voor dat je de verzendkosten op 4,95 zet en als je dan zo nodig de extra marge nodig hebt, de artikelen ongeveer met een euro of 2-5 verhoogt.

9 euro verzendkosten zal ik in ieder geval niet accepteren, of een oorbel nou 15 of 19 euro kost, wie merkt het op..

Bij elektronica zijn het prijsvechters. Bij oorbellen die niet te herleiden zijn moet dat volgens mij wel wat minder onderhevig zijn aan concurrentie. Dus die prijs kan mijn inzien wel omhoog. Dan maak je ze maar wat exclusiever ;)
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Ik heb even bij DHL for you gekeken en die hanteren best nette prijzen: https://www.dhlforyou.nl/Documents/tari ... ER2012.png
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

DHL for you is een mooie naam voor het beruchte SelectVracht. Je gaat dan direct een paar stapjes terug in service niveau. Daar is al genoeg over te lezen. Ik heb het zelf ook overwogen, maar toch besloten bij PostNL te blijven.
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

is DHL FOR YOU iets anders dan gewoon DHL? En er valt altijd wel wat over alle pakketdiensten te klagen. Zelf hoor ik altijd klachten over PostNL, waar jij juist heel tevreden over bent!
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

maar dan klopt mijn rekensom toch? 5,75 euro ex btw van myparcel + 1,50 verzekerd verzenden = 7,25 ex btw. Dat wordt 8,77 euro incl. btw + een frutje verpakkingkosten is 9 euro op de factuur en op mijn website.

Hoe kunnen sommige webwinkels voor 5 euro verzenden? Is dat onverzekerd en sturen die webwinkels soms heel veel pakketten per maand?
Uitleg bij MyParcel
Extra groot formaat: Vink deze optie aan indien uw pakket groter is dan 100 x 70 x 50 cm maar kleiner dan 175 x 78 x 58 cm. Er wordt hiervoor een toeslag van € 2 doorberekend.
Alleen huisadres: Indien u niet wilt dat het pakket bij de buren wordt bezorgd, kies dan voor deze optie. Dit kost € 0,23 extra per zending
Handtekening voor ontvangst: In dit geval moet er voor het pakket worden getekend bij ontvangst. Dit kan ook een van de buren zijn als de geadresseerde niet aanwezig is. Dit kost € 0,30 extra per zending.
Alleen huisadres + handtekening voor ontvangst: Het pakket wordt alleen bij die geadresseerde bezorgt, die hiervoor dient te tekenen. U weet in dit geval zeker dat het pakket bij de geadresseerde terecht komt. Dit kost € 0,37 extra per zending.
Verzekerd verzenden tot € 50: Uw pakketten worden standaard niet verzekerd verzonden. Indien u uw pakket wilt verzekeren tegen diefstal, schade en verlies, kunt u dit bij ons doen voor € 0,50 per zending. Wij verzekeren de inkoopwaarde en de verzendkosten van het verzonden product tot € 50.
Verzekerd verzenden tot € 500: Voor € 1,45 extra per zending kunt u de inkoopwaarde van het verzonden product verzekeren tot € 500. U kunt uw product verzekeren tegen maximaal € 5000.
Retour bij geen gehoor: U kiest voor deze optie als u wilt dat het pakket na twee bezorgpogingen direct retour komt en dus niet naar de afhaallocatie gaat.

Kosten
En ondernemen is risico nemen en zoals ik ook al zei je calculeert het in bij je productprijs. En nee ik verzend niet alles verzekerd, maar heb wel een T&T en als ik twijfels heb dan voor 0,30 extra heb ik een handtekening. Pakketten boven een bepaald bedrag zal ik verzekerd verzenden.

Je hoeft niet tot €500,- te verzekeren, maar €50,- bijv en is het maar €0,50. €5,75 + €0,50 = €6,25 * 1,21 = € 7,56. En hoe meer jij van de klant vraagt, hoe meer je moet afdragen.

En met buitenland zegt MyParcel dit: Onze tarieven gelden voor alle pakketten tot 30 kg. Zendingen naar het buitenland zijn via MyParcel standaard verzekerd tot € 500,- inclusief handtekening voor ontvangst.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

is DHL FOR YOU iets anders dan gewoon DHL? En er valt altijd wel wat over alle pakketdiensten te klagen. Zelf hoor ik altijd klachten over PostNL, waar jij juist heel tevreden over bent!
Nou meestal is er particulier wat aan de hand met PostNL of het gaat om brievenbuspakketjes waarvan een bezorger twijfelt of het door de brievenbus kan en ze niet meeneemt of wat dan ook. Gewone pakketten heb je eigenlijk weinig last van met PostNL, de T&T werkt ook goed. Ik moet zeggen dat ik geen probleem heb.

Ik wilde ook DHL aanbieden, maar probleem is dat zij ook 1 a 2 dagen later leveren dan PostNL. De klant kan dan wel goedkoper uit zijn met verzendkosten, maar moet ook langer wachten en niet alle klanten begrijpen dit en dit moet je dan heel goed duidelijk maken.
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Zyra, ik ben wel benieuwd naar de tarieven van DHL, die kan ik helaas nergens vinden. Of bedoel je DHL for you? Ik ga me er toch maar eens wat beter in verdiepen.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

09 september 2013

Zyra, ik ben wel benieuwd naar de tarieven van DHL, die kan ik helaas nergens vinden. Of bedoel je DHL for you? Ik ga me er toch maar eens wat beter in verdiepen.
Wat interessant is en waar ik over nadacht om te doen:
DHL FOR YOU: https://www.dhlforyou.nl/Documents/tari ... ER2012.png

DHL zelf is niet zo interessant, tenzij je echt groot gaat verzenden. Meestal is het interessant als je een groothandel bent.
Heb even uit zitten rekenen en ik weet niet of ik goed zit, maar dit is online shipping en het is zo'n €20,- en dat is behoorlijk wat geld.

DHL Online verzenden
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: oorbellen retourneren?

10 september 2013

Bedankt Zyra. Ik kan alleen nergens post ook zakelijk versturen, alleen pakketten. Kan ik dat allen als particulier verzenden? Ik vind het zo onhandig dat je post niet kan tracken of er een handtekening voor vragen (tenzij je net zoveel betaald als een pakket). Ik zit er dus aan te denken om alles in een pakketje te versturen en geen gebruik meer te maken van de post.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: oorbellen retourneren?

10 september 2013

Bedankt Zyra. Ik kan alleen nergens post ook zakelijk versturen, alleen pakketten. Kan ik dat allen als particulier verzenden? Ik vind het zo onhandig dat je post niet kan tracken of er een handtekening voor vragen (tenzij je net zoveel betaald als een pakket). Ik zit er dus aan te denken om alles in een pakketje te versturen en geen gebruik meer te maken van de post.
Brievenbuspost kan alleen particulier verzenden. Je kunt aangetekend versturen maar betaal je iets van €7,70. Wat wel kan is als je meer brievenbuspost hebt dan pakketjes, een frankeermachine huren. Maar dan moet je wel goed uitrekenen, omdat je zo'n apparaat huurt, etiketten en inkt nog apart zijn en met aardig wat post per dag zou je het eruit kunnen halen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht