Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
roald18
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 januari 2011
Contacteer:

Product laten maken in China

04 november 2013

Hallo,

Ik wil een bepaald product verkopen in mijn webwinkel. Echter is er hier in Europa geen leverancier voor te vinden. Iedereen verkoopt aan particulieren.

Nu wil ik het product laten maken/bestellen in China, daarnaast moet mijn logo er ook op komen.
Echter heb ik hier totaal geen ervaring mee, zijn er bedrijven die dit voor je doen? (Uitzoeken, naar Nederland exporteren ect.) of wordt dit dan te duur?
 
remcovdberg1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 augustus 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Product laten maken in China

05 november 2013

Goede vraag, probeer eens te achterhalen waar je concurrenten het vandaan halen. Als het product overal in Europa wordt verkocht is er vast wel een iemand die het kan leveren toch? Voor import zijn er tussenpersonen maar of dit te duur wordt is afhankelijk van de omvang van je bestelling, je product, de prijs enzo enzo. Dat is dus moeilijk te zeggen.
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Product laten maken in China

05 november 2013

Producenten in China zijn vaak wel bekend met printen van logo's op hun artikelen en hebben daar dan ook een voorziening voor. De communicatie is niet altijd gemakkelijk; soms produceren zij hun Engels met een vertaalprogramma en dat kan gemakkelijk aanleiding geven tot misverstanden. Bestel eerst een kleine serie of monsters voordat je gelijk tot containers overgaat. Zorg ook voor duidelijkheid over de verzendkosten; het is niet altijd nodig om een product via FedEx of DHL binnen 24 uur op de stoep te hebben staan; een gewoon postpakketje is veel goedkoper.
 
danielspijker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 september 2011

Re: Product laten maken in China

19 november 2013

Let even op wat voor soort producten je importeert.

Elk product heeft een HS/Taric code, (op te vragen bij de douane) deze geeft een bepaalde heffing die je moet betalen voor je het op de Nederlandse markt brengt.

Tevens ben je met alle producten die buiten de EU worden geïmporteerd product aansprakelijk, m.a.w als er wat gebeurd wordt je binnen de EU gezien als fabrikant en ben je aansprakelijk voor alle geleden schade, goede procedures en steekproeven zijn dus noodzakelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Product laten maken in China

19 november 2013

check op alibaba en praat dara met producenten, die kun je op categorie vinden. Tevens heb je daar een soort van chat programma waarmee je met die mensen prive kan chatten. De meeste daarvan spreken goed engels. Alleen wel goed uitkijken inderdaad want kan best zijn dat als jij geel zegt hun groen willen en dan ook hun zin doordrammen.

Ook zijn er bedrijven hier in nederland die je met het contact met die mensen kan helpen .. weet alleen even geen namen
 
gerardvanek
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 november 2016

Re: Product laten maken in China

14 november 2016

Hi, 

Ik heb ook een hele tijd lopen zoeken, voor mijn restaurant wilde ik borden bestek en servetten laten bedrukken, toen werd ik door een kennis in contact gebracht met het bedrijf '' customforyou''   zijn 3 jonge ondernemers die erg handig zijn met het importeren van gepersonaliseerde producten,  zei hebben dat toen voor mij gedaan, ze hebben veel contacten in china en zijn erg professioneel, je kan ze altijd opbellen ook na 6 uur. ik zal hier onder wel even een een email adres achterlaten!

s.r.bakker@customforyou.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht