Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Producten uit voorraad halen vanwege overdatum

12 oktober 2010

Hallooooo

Wij hebben dus producten die wij uit het buitenland halen. Nu bleek, toen het aankwam, dat er 1 product overdatum was. Dit moet nu uit onze voorraad gehaald worden.

Is dit verplicht? En zo ja, hoe doe je dit? Noem je dit afschrijven? Of heeft dit een andere benaming? Ik ben al aan het zoeken geweest maar nog niks concreets gevonden :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

12 oktober 2010

Peter,

In de boekhouding kan je dit afboeken onder de noemer; Breuk.
Onder deze noemer kan je alles afschrijven wat over datum is of waar van de verpakking beschadigd is.

Voor elke branche zijn er gemiddelde bedragen die je maandelijks af kan schrijven onder deze noemer alleen voor jouw branche weet ik niet wat er voor de BD acceptabel is.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

13 oktober 2010

Waarschijnlijk zal dit meer gaan gebeuren.
Misschien een idee om dan klanten die voor meer dan 50 euro bestellen iets gratis te geven (wat ze nog niet bij jouw gekocht hebben) dat binnenkort vervalt.
Zo leren ze de andere producten kennen en moet je niets weggooien.

Je kan het natuurlijk zelf nog opeten, maar als het grote hoeveelheden zijn , komt het je waarschijnlijk ook de strot uit na 1 week ;-)
 
cristallo
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 september 2009

13 oktober 2010

Als het al overdatum is als het geleverd wordt, zou ik het direct ook melden bij de leverancier dat dat niet acceptabel is, anders zal het wrs gebruikelijk worden. Wellicht verstandig om afspraken te maken waarbij minimale termijn tussen levering en houdbaarheidsdatum is vastgelegd.

Terugsturen zou ik (afhankelijk van de dervingskosten die dit betreft) nog niet doen, maar op z'n minst wel mij ongenoegen laten weten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht