Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
babyenkidsdreams
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 maart 2014

Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achtergrond

06 maart 2014

Beste,

Ik ben opzoek naar een fotobewerkingsprogramma waarmee ik achtergronden van foto's niet al te ingewikkeld kan verwijderen.
Ik wil graag 1 lijn in mijn fotos in de webshop en door verschillende leveranciers is dit niet het geval.
Hebben jullie tips en trucs hiervoor?

Alvast bedankt.
 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

06 maart 2014

Dit kan uiteraard in Photoshop.

Volgens mij is versie CS2 nog gratis (legaal) te downloaden via Adobe.

Wat ook kan is een gig kopen op Fiverr.com, daar zitten genoeg mensen die handig zijn met Photoshop en voor $5,- een x aantal foto's voorzien van een egale achtergrond.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
 
HenkW
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 maart 2014

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

06 maart 2014

Photoshop, kan je hiervoor het beste gebruiken!
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

06 maart 2014

Wat ook kan is een gig kopen op Fiverr.com, daar zitten genoeg mensen die handig zijn met Photoshop en voor $5,- een x aantal foto's voorzien van een egale achtergrond.
Stuur gewoon je foto's met een ftp-programma naar removethebackground.nl .

Prima werk leveren deze mensen ( in China ) tegen bodemprijzen, desnoods op minder dan 24 u.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

06 maart 2014

Doe het bijna dagelijks met photoshop (5)
Gebruik de lasso.
Daarna belichting en kleur wat aanpassen.
De scherpte wat opvijzelen en als laatste logo door de foto.
Gemiddeld een kwartiertje werk per foto.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

06 maart 2014

Gemiddeld een kwartiertje werk per foto.
Vind je dat niet zonde? Afhankelijk van hoeveel foto's je doen moet natuurlijk. Bij removethebackground betaal je 1,25 per foto. Dat scheelt je een uur werk voor 5 euro.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

07 maart 2014

Ik wist het bestaan er van niet eens.
Ik zal eens 3 foto,s sturen.
Get your first 3 images for free
Wel 3 heel bewerkelijke natuurlijk, etagère,s enzo :lol:
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

07 maart 2014

Ik wist het bestaan er van niet eens.
Ik zal eens 3 foto,s sturen.
Get your first 3 images for free
Wel 3 heel bewerkelijke natuurlijk, etagère,s enzo :lol:
Ik ben benieuwd. Onze foto's zijn zo nu en dan ook best lastig. Wit op wit, glas waarvan de achtergrond weg moet enzo. Ze hebben tot nu toe altijd snel en goed werk geleverd!
 
sandra224
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 maart 2010

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

07 maart 2014

gewoon gimp gebruiken .is gratis te downloaden werkt in principe hetzelfde als photoshop alleen wat eenvoudiger.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

07 maart 2014

Gimp werkt leuk maar heeft toch wel flink wat tekortkomingen; zeker vergeleken de laatste versie van Photoshop.

Maar goed, deze versies kosten je ook klauwen met geld, dus GIMP is zeker een leuk alternatief! Werkt voor achtergrond verwijderen overigens goed. De tip hierboven vind ik ook een goede; voor 5 euro per uur ga je niet zelf knutselen..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

07 maart 2014

Wij zitten er toch ook over te denken om onze foto's uit te besteden. Het is flink lastig werk om goede foto's te maken, en dan nog de achtergrond te verwijderen.
Het probleem is echter dat wij wel iets van 600 foto's moeten laten maken, en bewerken.

De foto's die nu op onze shop staan is eigenlijk van baggerkwaliteit.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

07 maart 2014

Wij zitten er toch ook over te denken om onze foto's uit te besteden. Het is flink lastig werk om goede foto's te maken, en dan nog de achtergrond te verwijderen.
Het probleem is echter dat wij wel iets van 600 foto's moeten laten maken, en bewerken.

De foto's die nu op onze shop staan is eigenlijk van baggerkwaliteit.
Ik vind het meevallen hoor, die kwaliteit. Daarnaast, het is de verpakking van een product, die verpakking gooi je weg. Aan de foto is niet te zien of een product lekker is of niet.

Het is niet lullig bedoeld, maar ik denk dat je dat geld beter kunt steken in een iets frisser ontwerp. De header is mooi, maar daaronder zakt het naar mijn idee wat af.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

07 maart 2014

Ik gebruik Corel Paint Shop Pro en moet zeggen ook al kost het mij wat tijd, ik doe het liever zelf, leer ik alleen maar van. Natuurlijk soms is het beter om het uit te besteden en misschien in de toekomst is het interessant het dan door een ander te laten doen. Maar ik heb nu niet zoveel foto's , het zijn er soms een paar en dan kan ik het net zo goed zelf doen.
 
WebsiteStart
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 februari 2014
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

11 maart 2014

Beste,

Ik ben opzoek naar een fotobewerkingsprogramma waarmee ik achtergronden van foto's niet al te ingewikkeld kan verwijderen.
Ik wil graag 1 lijn in mijn fotos in de webshop en door verschillende leveranciers is dit niet het geval.
Hebben jullie tips en trucs hiervoor?

Alvast bedankt.
Je kan het heel makkelijk met Adobe photoshop CS doen. Programma downloaden via google je krijgt volgens mij bij elke versie een gratis trial.. Dan tutorials op zoeken via youtube en klaar is kees..
 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

12 maart 2014

clippingmagic.com

Werkt natuurlijk niet met alle foto's maar het resultaat is niet onaardig voor een gratis online dienst en zeer gebruiksvriendelijk.
 
gfreedig
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 januari 2014

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

12 maart 2014

Probeer anders Paint.NET, een sterk verbeterde versie van het reguliere Paint.
 
Mark73
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 februari 2012
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

16 maart 2014


Ik vind het meevallen hoor, die kwaliteit. Daarnaast, het is de verpakking van een product, die verpakking gooi je weg. Aan de foto is niet te zien of een product lekker is of niet.

Het is niet lullig bedoeld, maar ik denk dat je dat geld beter kunt steken in een iets frisser ontwerp. De header is mooi, maar daaronder zakt het naar mijn idee wat af.
Ik ben nu met iets bezig wat sowieso al een véél grotere vooruitgang zou moeten zijn.
Maar dat gaat tijd kosten, veel tijd ;)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!
 
Kenny020
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 februari 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

18 maart 2014

Ik besteed het maken van foto's ook uit. Gelukkig heb ik een kennis die in de fotografie zit. Ik kan voor een leuke prijs foto's bij haar laten maken. Voor de rest bewerk ik alles zelf, dit heb ik mijzelf aangeleerd door Youtube tutorials te kijken. Ik wil niet afhankelijk zijn van derde (alleen de foto's worden door iemand anders gemaakt) dus heb mijn tijd hierin geinvesteerd. Ik kan nu redelijk goed overweg met verschillende programma's.

Het beste programma is toch wel Adobe Photoshop. En dan de laatste versie van dit programma. Het nadeel van dit programma is dat de aanschaf redelijk prijzig is.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires
 
lex69
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 april 2014

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

25 april 2014

Hier kan je heel makkelijk een achtergrond mee verwijderen.

https://clippingmagic.com

Foto uploaden en bewerken maar.

Succes
 
editproductphoto
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 november 2014
Contacteer:

Re: Fotobewerkingsprogramma voor het verwijderen van achterg

26 november 2014

Indien je het bewerken van productfoto's niet wil doen via photoshop ... wat inderdaad soms wel een knap lastig en tijdrovende bezigheid is... zeker als je het nog moet aanleren... dan zijn er vele alternatieven. Je kan bv een hulpprogramma op het web gebruiken(background burner) maar dan mogen de foto's niet al te moeilijk zijn qua contrasten enz. Je kan ook de eerder op deze thread besproken removethebackground firma het laten doen... $1,45 per foto. Is een grote firma en volgens mij bandwerk voor hen. Kan toch redelijk oplopen qua kostprijs als je vele foto's hebt. http://www.editproductphoto.com/nl is ons alternatief. Iets minder geautomatiseerd dan removehthebackground maar doen dit wel voor de helft van de prijs. Alles hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je erin wil investeren of hoeveel je eraan wil uitgeven. Good Luck in ieder geval.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht