Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Whutnut
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2014

Oriëntatiefase benadering groothandel

26 maart 2014

Typische startersvraag;

Ik zit momenteel nog in de oriëntatiefase van mijn webwinkelproject. Weet welke richting ik uit wil, heb best al wat groothandels gevonden, maar zoals allemaal zitten hun prijzen achter een login. En die krijg je dan weer niet zonder een kvk of ondernemingsnummer. Om dat aan te vragen bij de betrokken instanties is het nog net wat te vroeg in mijn project.

Als starter probeer is het belangrijk jezelf een beeld te vormen van de kosten die je zal moeten maken in aankoop van producten (en bepalen van de verkoopprijs), maar de groothandelsprijzen liggen logischerwijs niet op straat.

Ook lees ik hier her en der dat groothandels vaak nogal wantrouwig staan t.o.v. starters (wat ik kan begrijpen, hoeveel vragen krijgen ze ook niet), maar goed, een mens moet ergens beginnen.

Dus hoe welwillend zijn groothandelaars naar starters die zich nog volop aan het oriënteren zijn? Ervaringsdeskundigen die hun mening willen delen?
Een beleefde mail opstellen en dat doen vanuit een info@mijnurl.be zal ook wel wat professioneler overkomen, maar schiet het dan wat op?
Ik zou ook met het ondernemingsnummer van mijn vader kunnen werken, maar dat lijkt me toch echt niet serieus over te komen, zeker niet als je nadien effectief met de firma in zee wil gaan. Of zie ik dit verkeerd?

Benieuwd naar jullie reacties.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Oriëntatiefase benadering groothandel

27 maart 2014

De ene leverancier is de andere niet, sommige doen niet zo moeilijk andere wel. Kun je uitleggen wat je wil verkopen en waarom? Wat jouw visie is dan is het vaak geen probleem. Ze geven dan een beetje indicatie van de marges (dan weet je wat ongeveer de inkoopsprijs is als je de verkoopsprijs weet), maar meer niet. Totdat je een KvK-nummer opgeeft en je dan inloggegevens krijgt om te kunnen bestellen.
 
AddSugar
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 oktober 2013

Re: Oriëntatiefase benadering groothandel

27 maart 2014

Lastige situatie inderdaad. Echter, vanuit mijn eigen rol als leverancier / groothandel gesproken denk ik dat je het beste een nette mail, of brief, kunt sturen met de zelfde boodschap als in je forumpost. Iedereen moet ergens beginnen, en als je eerlijk bent over je huidige situatie zul je vast hier en daar begrip en medewerking oogsten.

Vooral als je zo'n schrijven zou aanvullen met wat je eventueel ter tafel zou kunnen brengen wat skills, motivatie, financiering en lange termijn doelen betreft.

Ik weet dat ik je bij zo'n tekst waarschijnlijk een account zou geven om in te kunnen loggen zodat je de prijzen zou kunnen inzien.

Succes gewenst, en laat vooral ook even weten wat je aanpak en resultaten uiteindelijk zijn geworden.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Oriëntatiefase benadering groothandel

27 maart 2014

Echter, vanuit mijn eigen rol als leverancier / groothandel gesproken denk ik dat je het beste een nette mail, of brief, kunt sturen met de zelfde boodschap als in je forumpost.
Dat moet dan wel een uitzonderlijke nette mail zijn.

Wij ontvangen dagelijks mail van de spreekwoordelijke Harry <harry666@hotmail.com>. Geen achternaam, een Hotmail-adres, geen KvK-nummer, geen btw-nummer… Soms wel allerlei wilde plannen. En meestal overal een "Ik wil …".

We beantwoorden ze niet eens meer.

Je kunt veel beter bellen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Oriëntatiefase benadering groothandel

27 maart 2014

Echter, vanuit mijn eigen rol als leverancier / groothandel gesproken denk ik dat je het beste een nette mail, of brief, kunt sturen met de zelfde boodschap als in je forumpost.
Dat moet dan wel een uitzonderlijke nette mail zijn.

Wij ontvangen dagelijks mail van de spreekwoordelijke Harry <harry666@hotmail.com>. Geen achternaam, een Hotmail-adres, geen KvK-nummer, geen btw-nummer… Soms wel allerlei wilde plannen. En meestal overal een "Ik wil …".

We beantwoorden ze niet eens meer.

Je kunt veel beter bellen.
En dan het liefst korting vanaf de eerste order (van 5 tientjes) :lol: Ik ken ze.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Oriëntatiefase benadering groothandel

27 maart 2014

Ach kun je wel zeggen dat ze lef hebben als ze ook nog eens korting willen op de inkoop terwijl ze net beginnen.
 
Gebruikersavatar
Whutnut
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2014

Re: Oriëntatiefase benadering groothandel

27 maart 2014

Bedankt voor jullie reacties.

Wat Ward aankaart leunt wel aan bij mails die ik nu soms krijg vanuit mijn professionele bezigheid; kort, ongemanierd, onleesbaar,...op den duur doe je daar gewoon niets meer mee. Wanneer iemand geen tijd neemt om zijn mail ernstig op te stellen met wat basisregels van de etiquette, daar hoef je zelf ook geen tijd in te steken.

Omgekeerd is dan ook wel zo: wanneer iemand wél tijd neemt om een deftige mail op te stellen, dan tracht je hem of haar minstens van een beknopt antwoord te voorzien.

Tja al achter korting gaan hengelen als je nog helemaal een nobody bent, dat lijkt me ook niet erg slim.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht