Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Mag ik een product verkopen?

15 juli 2014

Hallo,

hoe kom je er eigenlijk achter of je een product wel of niet mag verkopen?
In eerste instantie in NL, maar in principe ook de omringende landen ivm cross-border sales.

Zijn er bedrijven die dit uitzoeken? Kun je dit ergens nalezen? Is er een overheidsdienst die hierover gaat? En welk risico loop je door het wel te doen..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Mag ik een product verkopen?

16 juli 2014

wat voor product?
 
Alfatrion
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 juli 2012

Re: Mag ik een product verkopen?

16 juli 2014

Als het product op de Europese markt is gebracht dan mag je dit gewoon doorverkopen.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Mag ik een product verkopen?

16 juli 2014

Als het product op de Europese markt is gebracht dan mag je dit gewoon doorverkopen.
Dit is sowieso niet waar; want ieder land heeft weer zijn eigen wetten..Zo zijn er producten die wel in Nederland vrij verkrijgbaar zijn, maar in duitslands alleen op recept. En zo zullen er nog tientallen (duizenden?) zijn..

Mijn vraag is meer hoe ik er dan wel achter kom..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Mag ik een product verkopen?

16 juli 2014

Ik zou ten eerste aan de leverancier of fabrikant vragen of zij informatie over de verkoop van bepaalde producten hebben. Daarnaast heeft ieder land ministeries en instanties die gaan over de keuring van producten en de besluitvorming daarover, dat verschilt per product.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Mag ik een product verkopen?

16 juli 2014

Wat wil je verkopen? Zeer chemische shampoo dat bijna overal op recept verkrijgbaar is en op andere plekken niet?

Weet je ook zeker dat jij de enige bent die het zal importeren of zijn er al importeurs in EU of NL?
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Mag ik een product verkopen?

17 juli 2014

Ik zou ten eerste aan de leverancier of fabrikant vragen of zij informatie over de verkoop van bepaalde producten hebben. Daarnaast heeft ieder land ministeries en instanties die gaan over de keuring van producten en de besluitvorming daarover, dat verschilt per product.
Mijn leverancier weet het niet :).
Wat wil je verkopen? Zeer chemische shampoo dat bijna overal op recept verkrijgbaar is en op andere plekken niet?

Weet je ook zeker dat jij de enige bent die het zal importeren of zijn er al importeurs in EU of NL?
Ja bijvoorbeeld. Ik ben niet de importeur, dat wordt door een Europese partij gedaan. Maar dan nog ben ik de reseller in bepaalde landen. Denk dat de verantwoordelijkheid dan toch bij mij ligt?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Mag ik een product verkopen?

17 juli 2014

Ik zou ten eerste aan de leverancier of fabrikant vragen of zij informatie over de verkoop van bepaalde producten hebben. Daarnaast heeft ieder land ministeries en instanties die gaan over de keuring van producten en de besluitvorming daarover, dat verschilt per product.
Mijn leverancier weet het niet :).
Wat wil je verkopen? Zeer chemische shampoo dat bijna overal op recept verkrijgbaar is en op andere plekken niet?

Weet je ook zeker dat jij de enige bent die het zal importeren of zijn er al importeurs in EU of NL?
Ja bijvoorbeeld. Ik ben niet de importeur, dat wordt door een Europese partij gedaan. Maar dan nog ben ik de reseller in bepaalde landen. Denk dat de verantwoordelijkheid dan toch bij mij ligt?
Hmmm, lastig vind dat een twijfelgeval omdat jij niet de importeur bent maar een andere partij en zij verantwoordelijk zijn voor de producten die zij importeren. Wel ben je verantwoordelijk voor je resellers, dus als er wat is en ze komen bij jou dan moet jij het oplossen met de importeur.

Maar denk dat een ander met meer ervaring hierin beter antwoord kan geven.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Mag ik een product verkopen?

18 juli 2014

Hmmm, lastig vind dat een twijfelgeval omdat jij niet de importeur bent maar een andere partij en zij verantwoordelijk zijn voor de producten die zij importeren. Wel ben je verantwoordelijk voor je resellers, dus als er wat is en ze komen bij jou dan moet jij het oplossen met de importeur.

Maar denk dat een ander met meer ervaring hierin beter antwoord kan geven.
als de importeur jou een product verkoopt dat in Nederland wel verkocht mag worden maar niet in Duitsland en jij verkoopt het heb jij toch echt een probleem, niet de importeur.

De importeur heeft een probleem als het product niet deugdelijk is. In dat geval heeft de importeur (product van buiten de eu) fabrikanten aansprakelijkheid.

Voor de rest is deze discussie een beetje gissen zonder te weten om wat voor een product het gaat.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Mag ik een product verkopen?

20 juli 2014

Mijn vraag is ook niet zozeer voor een specifiek product; maar de weg hoe je hier dan wel achter kunt komen. Ieder land heeft zijn eigen regelgeving, waar is deze dan vastgelegd?

Ga eens contact opnemen met ncv (nederland cosmetica) om te kijken of ik daar wijzer van wordt.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht