Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
robertoheckers
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 april 2013
Locatie: Sittard
Contacteer:

Rest D&G lipsticks aangeboden

14 augustus 2014

Hallo mede forum bezoekers!

Ik heb een aantal dagen geleden een partij D&G passion Duo lipsticks gekocht voor een klant van mij. Ik heb mijn inkoopbudget als starter hier redelijk ver voor moeten rekken en nu is deze klant de spullen niet komen afhalen. (ik had een aanbetaling moeten nemen, erg dom, maar het is niet anders.

Het probleem is dat ik nu met de partij zit en snel een koper nodig heb omdat een deel van het geld om de inkoop te voldoen geleend was. Wellicht dat ik iemand hier op het forum blij kan maken met de partij of een deel ervan.

Zoals ik al zei gaat het om de D&G passion duo lipstick. Het is de kleur Dazzle. Er zijn momenteel nog 190 stuks beschikbaar en we hanteren een minimale afname van 30stuks (ofwel 10 doosjes a 3 stuks).

Afbeelding

De winkelwaarde van de lipsticks ligt tussen de 35 en 50 euro, een beetje afhankelijk van wie de aanbieder is.

Wij doen de lipsticks hier op het forum weg tegen een extra lage prijs van 10,45 excl. btw per lipstick. Mocht er interesse zijn, stuur dan even een persoonlijk bericht en dan kunnen we vanuit daar verder werken.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Rest D&G lipsticks aangeboden

14 augustus 2014

Volgens mij is lipstick niet zo heel lang houdbaar. Als je het echt snel kwijt wil en het onder de prijs verkoopt waarom verkoopt je niet direct alles aan een groothandel? Het schiet denk ik niet echt op om steeds doosjes te moeten verkopen.


Doe geen handel met geleend geld. Bouw het beter rustig aan op. Weet je zeker dat de koper niet komt? Laat je niet gek maken. Ik het al verschillende keren grote partijen verkocht aan klanten waar ik even 2 weken niets van hoorde. En plots staat het geld op de rekening zodat we het alsnog konden versturen.Dit gebeurd regelmatig.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
robertoheckers
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 april 2013
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Rest D&G lipsticks aangeboden

15 augustus 2014

Beste de lipsticks zijn nog geruime tijd houdbaar, deze komen uit een overstock van een D&G distributie centrum en zijn enkele maanden geleden geproduceerd en ruim 1 a 2 jaar houdbaar. Daarnaast liggen de lipsticks momenteel gekoeld bewaard en gaat de houdbaarheid bij cosmetica vaak pas in bij het openen en gebruiken van het product.

Het geld dat wij geleend hadden kan wel terug betaald worden, maar omdat wij veel van ons kapitaal nodig hebben om de inkoop te voldoen van onze klanten (en meer vraag hebben dan kapitaal om in te komen), komt het op zijn zachts gezegd erg ongelegen dat de koper heeft laten afweten. Ook reageert de koper niet meer op mijn berichten, zelfs niet om netjes af te melden.

Om die reden wil ik de partij zo snel mogelijk liquideren om nieuw kapitaal vrij te krijgen waarmee ik de inkoop kan voldoen voor andere klanten. Ik lig inderdaad wat onder de prijs die ik op mijn website aanbiedt, maar het is niet onder mijn eigen inkoopprijs (wel blijft er slechts een hele kleine marge over), maar het geld is op dit moment harder nodig om de inkoop te kunnen voldoen voor andere klanten, dan dat ik op de lipsticks blijf zitten om er een klein beetje extra winst uit te persen.

Het liefst verkopen wij de partij ook als geheel, maar om het sneller te kunnen verkopen hebben wij ervoor gekozen om de partij ook in kleinere oplages te verkopen. Hierdoor hebben wij sneller meer kapitaal beschikbaar om inkopen te kunnen voldoen voor andere klanten.

Ook is het een streven van Cahec global om toegankelijk te zijn voor de kleine en/of startende internet ondernemer. Ook om die reden hebben wij besloten om de partij op te delen in minimale afnames van 30 stuks.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Rest D&G lipsticks aangeboden

15 augustus 2014

Als ik voor 300 euro een paar doosjes lipstick moest kopen zou ik dat op z'n minst via de officiële weg doen. No offence, maar er is nogal wat namaak op de markt.

Geen idee hoeveel je er hebt, maar ik denk dat als je er snel vanaf wilt, je op z'n minst een hele scherpe prijs moet hebben. Als dit iets boven jouw inkoopprijs is, zal het ook boven de inkoopprijs van je doelgroep liggen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
robertoheckers
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 april 2013
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Rest D&G lipsticks aangeboden

15 augustus 2014

Ik heb er momenteel nog 190 over, dus voor iets meer dan 300euro ;) Via de officiële weg is vaak niet binnen te komen voor de kleine webwinkeleigenaar, zeker niet voor alleen een paar lipsticks. De lipsticks zitten gewoon in de originele fabrieksdozen van D&G en Procter en Gamble verkoper (dit is een soort Unilever voor hen die niet weten wat Procter & Gamble is).

Kwijt kom ik ze wel want ben al meer dan de helft van het oorspronkelijke aantal kwijt, maar liever sneller dan langzamer. Ik heb ook nog een klant voor 600stuks, dus ik zou ze eventueel ook kunnen bewaren en wachten tot de volgende partij beschikbaar komt bij mijn leverancier en ze dan bundelen om aan de partij van 600 stuks te kunnen voldoen.

Maar zoals eerder aangegeven gaat mijn voorkeur er naar uit om de partij nu direct te verkopen zodat ik kapitaal vrij krijg voor andere klanten en samenwerkingen die wij momenteel hebben lopen (of voor de deur hebben staan).
 
robertoheckers
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 april 2013
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Rest D&G lipsticks aangeboden

15 augustus 2014

Update:

Nog 130 stuks beschikbaar.

Interesse ben er dan snel bij!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht